mindful schreef:wat vinden jullie van deze?
https://www.youtube.com/watch?v=T6hdRLEsaRY
Zo doet die van mij, exact hetzelfde en voor dezelfde reden. Omschreven als speels en bijterig als je hem iets wil vragen. Het is niet echt agressie.
Dat is gewoon R- training.
Ik zou hier ook eerst naar de situatie waarin dit paard is gehuisvest en naar zijn geschiedenis kijken om te zien wat een oorzaak is. Ik zie dit gedrag niet als speelsheid, dit paard lijkt pijn te hebben en lijkt niet gelukkig of vrolijk (hij is niet onstpannen), maar eerder gestrest. Hij doet imo zijn uiterste best om een boodschap over te brengen en die boodschap is niet: speel met mij.
Ik zou dit ook geen agressie noemen, het is nl duidelijk een reactie op wat de handler vraagt en doet.
ze snapte het meteen. Heb haar uiteindelijk los in de gang gezet (ze is snel afgeleid dus helemaal los stilstaan vind ze nog wel een beetje moeilijk) en ze stond wel heel geïnteresseerd om zich heen te kijken maar bleef wel bij mij. Missie geslaagd
ga proberen het nu vaker te doen als ik de kans krijg.
Vandaag ging mijn blog over de basics 'hoofd laag' en 'achterwaarts'. Ik heb ook een heel schattig filmpje gemaakt van Kyra die haar hoofd dus zelf in het halster steekt (head lowering) en een video over het werken op The Carpet Of Motivation (gras). Kyra loopt nu super mee op gras en houdt op met grazen en doet haar hoofd omhoog op verzoek en het staat helemaal goed op video!
ben met de lange lijnen in menpositie begonnen, parkeren voor het krukje + gek doen boven zijn rug/hangen, en hij vindt alles leuk
Gisteren wilde ik hem leren zn voet in een hoepel te zetten, en na 3 clicks had hij het door. Zo bizar!