Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:53

Sorry had het al weggehaald, had niet goed gekeken :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:01

Gehe :P

Ik ga misschien kijken, had het al geprobeerd paar weken eerder maar vergeet het dan gewoon. Heb hem nu al open staan.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:06

Ik ga ook kijken :j

Heb die vorige ook helemaal bekeken. Ik kijk sowieso veel filmpjes.

Wil eigenlijk graag boeken lezen! Zoveel die ik wil lezen, oa Das gymnasium des pferdes van Gustav Steinbrecht, en boeken van Hempfling.
Maar mijn bieb pas is geblokkeerd, en ik heb echt een hekel aan de bieb :')

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:12

Bedankt NeverGiveUp!

Koetjezegtboe: ik heb gisteren een tweede mail gestuurd omdat ik ook geen reactie kreeg, gisteravond kreeg ik direct bericht dat ze vandaag aan de kaptoom zou beginnen. Vanmiddag berichtje dat hij klaar is en opgestuurd wordt. Wel supersnel dus hoop dat het allemaal goed is! Misschien moet je ook nog even een mailtje sturen of ze jou bericht heeft ontvangen??

Met een beetje geluk heb ik van het weekend mijn eerste les, heb een stalgenoot die de instructeursopleiding doet.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:35

NeverGiveUp schreef:
Ik ga ook kijken :j

Heb die vorige ook helemaal bekeken. Ik kijk sowieso veel filmpjes.

Wil eigenlijk graag boeken lezen! Zoveel die ik wil lezen, oa Das gymnasium des pferdes van Gustav Steinbrecht, en boeken van Hempfling.
Maar mijn bieb pas is geblokkeerd, en ik heb echt een hekel aan de bieb :')

Ik houd wel van lezen maar zoals die hele technische boeken kom ik slecht door heen, daar moet ik echt zin in hebben dan. Ik heb gelukkig wel de mogelijkheid veel boeken te lezen for free :D

Ik ga zaterdag twee trainingen filmen, een van het lange lijn werk en eentje van het handwerk met mijn pony :D

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:13

Ik ben de webinar aan het opnemen, mocht iemand m later nog willen zien. Marijke is behoorlijk schor, heeft vast ook last van de rond vliegende griepbeestjes.

Ben al bijna een jaar bezig met das gymnasium, maar ik kom er werkelijk niet doorheen := Het is ook de Duitse versie, dat maakt het niet makkelijker... Dat boek over adhw is aanzienlijk makkelijker, niet zo technisch. :j

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:20

Duits moet ik echt niet aan beginnen, kleine zinnetjes kan ik er uit halen en vooral plaatjes kijken haha.

Ik ben hem aan het kijken, behoorlijk lange intro.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:26

Dit vond ik nou ook, al een half uur over zichzelf aan het praten. En volgens mij heb ik dit al eens gezien bij een ander webinar.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:34

Ze is nu wel begonnen inmiddels :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:37

Iemand hier bekend met Christofer Dahlgren HorseVision?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:44

Zit ik braaf klaar met mijn linkje, ligt het internet eruit in het hele huis.
Timing is weer geweldig, hij doet het nu pas weer.

Nu vind ik het niet meer leuk, en ga nu de gelukkige huisvrouw kijken. :')

Fijn dat mensen het opnemen, ik zou dat graag willen ontvangen :D

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:46

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:51

Ik heb er over nagedacht mee te doen, Ylvie had het namelijk gevraagd, maar kan mijn geld nu beter sparen voor mijn reis naar Canada dan uit te geven aan zulke clinics (wel leuk, en zou het heel graag willen). Mijn shetlander is gewoon erg leuk om mee te werken aan de hand, echt een meester(tje).

Maar hierbij, als er mensen mee willen doen, het schijnt echt een toffe kerel te zijn!

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:09

Gaaf, canada. Waar wil je heen? Ik ben vorig jaar geweest, dus mocht je nog tips willen (en naar het zelfde gebied gaan), daar pb je maar. Wij waren in Vancouver/vanc. island/banff/jasper en calgary.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:12

Canada is staat in mijn top drie van landen waar ik heen moet :))

Super gaaf! Ooit...

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:19

ijssnuiver schreef:
Ik had heel graag willen kijken vanavond, maar moet werken helaas... Jammer dat ze er geen opnames van maakt!

Kun je deze ook niet terugkijken op internet of utoube ?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:20

brigitte2 schreef:
Dit vond ik nou ook, al een half uur over zichzelf aan het praten. En volgens mij heb ik dit al eens gezien bij een ander webinar.

Hmmmm...dit had ik de vorige keer ook al.
Volgens mij is het echt voornamelijk reclame om het studiepakket te kopen

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:33

Na een drukke werkweek net het webinar gezien. Lange intro, daarna de 21(22) tips voor een goede instructeur. Mooi voor de bewustwording en leuk om te horen, heb wel het een ander mee geschreven.
Aansluitend een verkooppraatje voor haar opleiding instructeur r.r. Misschien wat kort door de bocht maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze nog niet voldoende nieuwe studenten heeft voor fase 1. Officieel is de opleiding volgens mij al gestart. Het lijkt me zeker leerzaam maar €1500,- voor hoofdzakelijk theorie/zelfstudie vind ik een bak met geld. Daar kan ik heel veel praktijk lessen voor volgen.
Morgen lees ik de rest bij, nu lekker slapen!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:39

Ik was helaas veel te laat vrij om te kijken, maar ben wel benieuwd naar de opnames als dat gelukt is Caeruleus!

Als ik heel veel geld over had, had ik nog wel graag de studie bij haar willen doen. Maar wat Carolien ook zegt, 1500,- voor in het eerste jaar hoofdzakelijk zelfstudie te doen.. Gaat mij een beetje te ver.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:03

Canada is heel leuk! Alleen lastig mensen te vinden die ook met wadh bezig zijn op een manier van AR.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:36

Is er een clinic van Christofer Dalhgren? Kan iemand me daar wat info van toesturen? :)

Ik was op zoek naar een internship en heb toen bij Marius Schneider gevraagd. Hij had pas plaats in september dit jaar (wil ik weer aan de studie zijn), maar hij raadde o.a. Christofer Dalhgren aan, dus ben eigenlijk wel nieuwsgierig :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:38

Ik ga naar Meadow Lake (saskatchewan) naar een ranch, ze is heel enthousiast over het AR (juist daarom dacht ik van dat lijkt mij een leuke plek om naar toe te gaan, heel open minded). Ik ga maar drie maandjes (omdat ik toch 3 pony's thuis heb staan, of het moet zo goed gaan thuis met genoeg hulp en ik moet het zo leuk hebben dan kan ik er altijd nog voor kiezen langer te blijven (maar dat zien we dan wel :D )

Ik ben na tip 22 afgehaakt hoor :P Ik snap wel waarom die intro zo lang is, sommige mensen kennen haar nog niet of willen dat juist wel weten. Maar misschien handig te vermelden hoe laat ze ongeveer begint met de echte stof, ik had hem nu aanstaan maar was met andere dingen bezig. Ik heb wel alles genoteerd, zaten leuke tips bij maar werd ook veel herhaald.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:11

Christofer Dahlgren kende ik nog niet, zijn site ziet er wel interessant uit. Jammer dat ze geen theorie-deelnemers toe laten, dan valt het voor mij ook gelijk af. Waar wordt de clinic gegeven trouwens? Hebben ze vaker dat soort dingen?

De opname van de webinar is goed gelukt :j Vond hem zelf niet zo heel bijzonder, veel bekende dingen, maar er zaten wel leuke stukjes bij. Veel verkooppraatjes inderdaad, maar ja, ze moet ook haar paarden betalen he ;) Denk dat het aantal deelnemers inderdaad terug loopt, het is een flinke hap geld.

Canada, gaaf! Klinkt heel leuk en leerzaam, ik ben jaloers! 3 maanden is ook al best lang, heel veel plezier alvast.

Ik heb nog een vraag voor jullie, dit jaar wil ik graag mezelf verbeteren met het werken met paarden. Niet alleen aan de hand werken, maar ook rijden, grondwerk en alles wat er verder bij komt kijken (medisch, etc). Ben al een tijdje op zoek naar leuke cursussen en clinics waar je of zonder paard, of met paard van daar kan deelnemen maar ik kan weinig vinden. Weten jullie nog stallen, mensen, verenigingen, oid omgeving noord-nederland die iets doen in 'onze' tak?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:22

Evt via Bastiaan de Recht, weet niet hoe ver dat bij je vandaan is.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:32

Ik meld me hier ook even en val met mijn neus in de boter zo te zien :D

Ik heb een 8-jarige merrie die nu zo'n 2 1/2 jaar stil heeft gestaand ivm HKO en zware schouderblessure. We hadden haar eigenlijk 'opgegeven' maar sinds kort ben ik het trainen toch weer op aan het pakken. Ik heb altijd veel aan grondwerk gedaan met haar en haar in 2009 licht ingereden, maar voor mijn gevoel is ze nu eigenlijk ook pas echt uitgegroeid (ze is na haar 3e dan ook nog zo'n 8cm gegroeid, raar paard).

Afijn, ze loopt nu al een tijdje niet meer kreupel dus we hebben wat lesjes aan de hand gehad; oa longeren aan de dubbele longe en aan de handjes stapjes travers en renvers, wat ze (natuurlijk) heel moeilijk vind. Daarnaast is ze gemasseerd door Ilse van Wijk volgens de Jack Meagher methode, wat absoluut -tot nu toe- het enige is geweest wat effect heeft gehad (ik heb vanalles geprobeerd :roll: ).

We komen nu op een punt dat ik me wil gaan orienteren op trainingsmethodes. Ik merk dat ik zelf veel behoefte heb aan cursussen, workshops, dat soort dingen, maar waar begin je? Iemand tips?

[EDIT] Heb even eea over Bastiaan de Recht opgezocht en dat staat me wel aan. Heeft hij nog een website? Degene die ik via Google tegen komen, liggen eruit.