[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:32

Hahaha xD aaaaaaaaaaiii xD

vind em zelf niks :p

Weet uberhaupt eigk geen beroemd persoon waarvan ik denk 'ZO, die is hott!' :')

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:33

nou ik dus wel maar gelukkig vind je hem niks want hij is al van mij haha :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:35

Superkizzie4 schreef:
KIJK WAT EEN KNAPPERD! <3 haha sorry ben helemaal verzot op hem!
Afbeelding

Haha harry potter fan :D?

Ik ben net weer begonnen met lezen van de boeken! Zit nu bij deel 4, heb 1/2/3 uitgelezen in 3 dagen :+ Weer ouderwets spannend!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:35

Superkizzie4 schreef:
KIJK WAT EEN KNAPPERD! <3 haha sorry ben helemaal verzot op hem!
Afbeelding

Haha harry potter fan :D?

Ik ben net weer begonnen met lezen van de boeken! Zit nu bij deel 4, heb 1/2/3 uitgelezen in 3 dagen :+ Weer ouderwets spannend!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:36

Ho dubbelpost?

Anoniem

Zozo, het topic zit wel vol actie maar ligt het nu aan mij of mis ik het grondwerk-paarden-gedeelte een beetje? :+ :')

Heb nog gezien dat er wat nieuwe mensjes waren .. welkom! Leuk zo die drukte :D
Alleen heb ik niet alles bijgelezen, mijn excuses :') Heb ik iets belangrijks gemist? :+

Pony heeft weer even vakantie, het weer is nu niet zo interessant dat ik veel met hem wil gaan doen :=
Morgen gaat het weer stormen, dus dan is het ook weer snel eten geven en mest ruimen en dan ben ik alweer blij als ik naar binnen kan :+
Wel komt zaterdag zijn vriendje! *\o/* Spannend :):)

Superkizzie4

DUBBELPOST! :+
maarja ik ben fan ja! en dan niet zozeer van Harry maar meer van Ronald Virus Weasley :#

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:37

[***] schreef:
Zozo, het topic zit wel vol actie maar ligt het nu aan mij of mis ik het grondwerk-paarden-gedeelte een beetje? :+ :')

Alleen heb ik niet alles bijgelezen, mijn excuses :') Heb ik iets belangrijks gemist? :+

Pony heeft weer even vakantie, het weer is nu niet zo interessant dat ik veel met hem wil gaan doen :=
Morgen gaat het weer stormen, dus dan is het ook weer snel eten geven en mest ruimen en dan ben ik alweer blij als ik naar binnen kan :+

idd het paardengedeelte vervalt een beetje *shame*
strormstormstorm, wat haat ik dat.. ;( heb gister alleen maar kunnen poetsen en vlechtjes gemaakt? :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:39

Superkizzie4 schreef:
DUBBELPOST! :+
maarja ik ben fan ja! en dan niet zozeer van Harry maar meer van Ronald Virus Weasley :#

:D :D Hahah

Even ontopic dan nog maar : Het targetten ging wel goed vandaag, al snapt ze nog niet helemaal dat ze het pas mag doen op het woord TIK.
En ik negeer het als ze zonder commando aan het target komt maar daar wordt ze een beetje ongeduldig van, dan gaat ze erin bijten :+

Sabine: Wat tof dat zn vriendje zaterdag komt :D

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:41

<<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:43

Hmmja, de target-handleiding moet ik ook nog eens goed lezen :+ Was laatst bezig met de handtarget, ging heel goed, totdat het iets te moeilijk naar z'n zin werd (zeg maar gewoon voor mij en zijdelings ging super, maar mijn hand omhoog of omlaag... ), toen vond hij er geen zak meer aan :+ Denk niet dat ik een VD-paard heb _O- :') Misschien vind de nieuwe dat wel wat leuker :Y)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:45

[***] schreef:
Hmmja, de target-handleiding moet ik ook nog eens goed lezen :+ Was laatst bezig met de handtarget, ging heel goed, totdat het iets te moeilijk naar z'n zin werd (zeg maar gewoon voor mij en zijdelings ging super, maar mijn hand omhoog of omlaag... ), toen vond hij er geen zak meer aan :+ Denk niet dat ik een VD-paard heb _O- :') Misschien vind de nieuwe dat wel wat leuker :Y)

_O-

Die van mij doet wel hoog en laag, maar als ik hem iets te ver hou (zodat ze er naar moet lopen) doet ze alsof ze verankert is aan de grond en gaat ze als een giraf zo ver mogelijk met die hals rekken :')

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:45

:')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:46

Oja en als ik hem hoog doe combineert ze het met lief kijken :')

dus die kop helemaal scheef, oortjes naar voren en dan aanraken :')

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:47

en dan fleeeeeeem :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:50

dat kan ze nog niet :')
ze heeft in de 6 jaar dat ik der heb ook nog nooit gefleemd.. maar ik wil het er wel leren :') Maar geen idee hoe wahaha

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:51

Ik ga slapen xxxx

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:59

Weltrusten :)

Targetten gaat hier ook aardig, handtargetten gaat heel goed maar is geloof ik meer omdat ze denkt dat ik iets lekkers in me hand heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:07

M'n pony was ontsnapt en ging als een idioot rennen in de rijbak die enkel en alleen bedoeld is om te rijden en/of te stappen aan de hand.. :+

Was eerst aan 't losgooien in de andere bak, maar daar moesten we uit want ze gingen wéér de bak slepen.. Dus ik dacht, ik stap d'r ff in de grote rijbak... Helemaal vol met kerstversiering, een grote kerstman pop in de bak met rendieren en de hele mikmak :+ Dus was al een karwei pony daar overal langs te krijgen (hoi gratis schriktraining :') )

Dus dat ging allemaal goed, ze liep dus overal eindelijk rustig langs.

Komt er een windvlaag naar binnen, wappert al het spul dat aan de wanden hing alle kanten op. Resultaat; ik stond aan de ene kant van de bak, en pony aan de andere kant en een lol joh :') Touwtje hing wel nog aan dr dus dacht eerst van 'die breekt dr poten' maar pony omzeilt dr touwtje dus heel handig. Ben maar bij de ingang gaan staan van de bak, en gewacht tot ze uitgeraasd was.. Kan er wel achteraan gaan rennen maar die pony kan net wat harder dan ik xD stalgenootjes vonden de actie wat minder.. Maar er was gelukkig niemand aan het rijden dus er is niemand dood gegaan. Pony had wel de tijd van d'r leven x)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:40

Whaha, schriktraining was precies dan nog niet uitgebreid genoeg :P
Wel raar dat de mensen er niet mee konden lachen (zeker als er niemand aan het rijden was), hier op stal zou iedereen spontaan in de lach schieten denk ik en mij veel succes wensen maar wel blijven staan kijken ... :')

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:07

Ik kan vandaag ook niks doen , maarja.
Haha, Goeie schriktraining dan he :)

enne, die van harry potter, niks voor mij :')
Ik hou zelf meer van Taylor lautner, dat is meer voor mij hahaha <3 <3

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:46

iedereen houdt van taylor lautner maar rupert grint.. OMY HIJ IS ZO KNAP! :#

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:53

Anoniem schreef:
T is echt rotweer ja.. ik kan ook vanavond pas, dus het zal wel weer rondje stappen worden.. Arme pony.. Morgen en vrijdag gelukkig weer los in de bak :D

Ze is gister, heel stoer, door een plasje water gelopen :+ Echt, verkeer, bushokjes, de bus zowat in lopen.. geen probleem.

Een plas water; brrrrrrr eng :')

K ga van de week ook maar es een clicker bestellen en een pot snoep :')

Haha, dat soort dingen zal je altijd zien :P
Mijn paard is niet bang van traktoren enzo, maar wat wel, voor koeien :Y)

MyLittleLove schreef:
nou die man zei heel bot 'Nee hebben we niet krijgen we ook niet binnen' en toen dacht ik ja hallo doei..

Nou, lekker aardig, dan maar geen klant haha :+

VisibreTeam schreef:
Clickers zijn moeilijk te vinden hoor..
Heb heel wat winkels af moeten gaan om er 20 bij elkaar te krijgen voor mn workshop :=

Nou dan heb ik geluk zeker, dat er gewoon een clicker was in ons kleine dorpje was :P

Tmara schreef:
de Beestenpot ! Langs de Aldi :D

Thnx Nikki, gaan we mee aan de slag ! :j Moet ik daar ook nog een commando aan vast plakken,
of moet hij dat vanzelf gaan snappen dmv lichaamshouding ??

Als je een faunaland in de buurt hebt, grote kans dat ze daar ook zijn! :j

Tmara schreef:
Ook zoiets... Waar belonen jullie je paarden mee ?

Roann doet 't super voor stukjes appel, en word helemaal wild als ik af en toe stukjes wortel gebruik ! Maar als ik z'n
muesli ervoor gebruik, kijkt hij alleen maar heeeeel vuil...

Gewoon zijn basisbrokjes. Die zijn klein en ik kan ze ook nog door de midden breken,
dan doe ik er ongeveer 2 á 3 per keer. En als hij écht iets nieuws leert,
beloon ik de eerst paar keren wat uitbundiger:) Of een wortel in kleine stukjes.

Anoniem schreef:
Haha heb er geen foto van, was in m'n eentje naar stal gegaan.. Was ook geen lieve steiger moet ik zeggen.. T was echt een 'ik wil de baas zijn en wel nu *stampvoet stampvoet* steiger :')

Helaas krijgen kleine meisjes nooit hun zin :D (nouja, klein meisje.. Dan is ze ineens best wel groot en indrukwekkend :') )

Voor de kunstjes sleep ik van de week wel iemand mee voor fotos XD

Jaa, ben benieuwd! ;D

VisibreTeam schreef:
mm. Ik werk heel vaak met probleem paarden die agressief en dominant zijn, en met jonge hengsten :=
Ik doe veel met lichaamstaal, paarden meppen elkaar ook gelijk, na een waarschuwing trouwens, bij mij krijgen ze echt wel waarschuwingen, drammen ze door, dan vragen ze er ook om. Paarden weten verdraait goed wat grenzen zijn, als je ze aangeeft gaan ze er zelden overheen.

Ik heb liever dat ik 1 keer een flinke opdonder geef dan dat ik niet snel genoeg reageer en dat een paard TELKENS weer mn grenzen op gaat zoeken. Beter een duidelijke leider dan te lief zijn en dat een paard niet weet waar hij aan toe is :)

Klopt. Moreno snapt het ook veel beter als ik gewoon 1x strenger ben maar dus wel duidelijk.
Als ik hem vast heb staan met een halstertouw, wil hij bijna altijd aan dat halstertouw gaan bijten.
Ik zit er niet op te wachten, elke week een nieuw halstertouw te kopen, dus straf ik hem daarvoor.
Eerst deed ik dat vrij 'zachtaardig', maar dan kom je er dus nooit vanaf. Maar als ik dus wel echt straf,
dan is het daarna ook gelijk klaar :j

[***] schreef:

Al dat slechte weer indd, de bak is hier echt verzopen ;(
Oeeeh leuk! Ik hoop dat het gaat klikken! :D

Eindelijk heb ik mijn pionnen *\o/*
Vandaag veel tussenuren dus de stad ingegaan, eerst nérgens vindbaar :\
Bij een sportzaak gevraagd, ze konden het bestellen, bleek 1 pion €10,- te kosten, ja hallo :=
Maar ik had op bokt wat gelezen over de scapino, dus daarheen, en ze hadden ze :D
Nu heb ik er 6 :') Maar wel maar voor €5,00 :P Morgen eerst weer voedselweigeren,
daarna targetten! :D

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:17

Sabine, ik hoop dat het goed gaat :) veel succes morgen.
Pionnen :D

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:49

Targetten is leeeuk! :):)

Rond 11 uur geweest, toen eerst weer voedsel weigeren gedaan.
Ik denk dat het er wel inzit, hij komt niet meer in mijn handen duiken,
en wendt steeds zijn hoofd af. Wel naar andere interessante dingen,
maar dan is de aandacht iig afgeleid van het voer toch?
Ik zal iig voedsel weigeren gewoon ondertussen wel eens blijven doen denk ik:j

En toen kwam de pion erbij! :D Eerst voor hem gehouden, en tegen zijn neus geduwd, daarvoor beloond.
Maar al snel was hij nieuwsgierig en ging hij ook wel eens perongeluk met zijn neus ertegen.
Het is zó leuk om te zien dat hij dénkt dat hij het doorheeft, dan gaat dat neusje héél voorzichtig naar die pion <3
Kon de pion al een beetje naar de zijkant houden, nu gaan we het steeds verder uitbreiden :D

Hij kwam wel weer een aantal keer met zijn spaanse pas, maar als hij het ongevraagd doet,
zet ik hem gewoon duidelijk achteruit, dan houdt hij wel op :j