Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urko schreef:Ik ben het niet eens dat je buiten je training wel correcties toe mag dienen. PR is geen trainingsmethode, het is een way-of-live. Een hond maakt geen onderscheid tussen training of geen training. Voor hem is elke ervaring een moment om iets te leren zoals je al zegt. De hond straffen op het moment dat hij vlees van de aanrecht jat is te laat. De hond zal alleen leren dat hij alleen vlees kan jatten als jij niet in de buurt bent. Het gedrag dooft hiermee niet uit dus. Ik vind het beter om de hond te trainen dat hij niet op het aanrecht mag komen, om te verkomen dat hij gaat stelen. Voedsel weigeren is daar een ideale training voor!
Als de hond al succes heeft gehad met het stelen van voeding van het aanrecht zou ik er voor kiezen om potten en pannen zo op te stapelen dat die omvallen als hij erop springt.
liljebo schreef:Met een dementerende hond is het idd geen doen. Een verzorghond is dan een goede optie.
Ik rij overigens ook bitloos. mijn man ook. Voor mij heeft het bit geen meerwaarde, dus waarom zou ik?
Slipkettingen e.d. heb ik lang geleden al richting prullenbak verwezen.
Ik moet zeggen dat ik het trainen op deze manier veel en veel leuk vind.
Ik heb er alleen spijt van dat ik er niet veel eerder mee ben begonnen en dat ik vroeger niet wist wat ik nu weet. In dat opzicht hebben jullie jonge meiden een flinke voorsprong, waar ik beetje jaloers op ben.
Vroeger deed je wat iedereen in je omgeving/club deed omdat je niet beter wist
Tegenwoordig is met internet e.d de wereld zo groot geworden dat je een schat aan informatie krijgt. (soms beetje overspoeld wordt zelfs)
Maar ja... een mens is nooit te oud om te leren, zeggen ze
Maar soms schaam ik mij voor de manier waarop ik vroeger situaties aanpakte. Gemeen of hard was ik nooit, maar je kreeg vroeger met de paplepel ingegoten dat je moest laten zien wie de baas was e.d. Pffff...
Amable schreef:Joh, moet je alleen eens kijken hoeveel mensen op bokt hier nog vreselijk traditioneel denken. Ik een tijdje terug dit topic geopend [GVL-ITP] [video] Llevado gaat mee spelen! Het ene vooroordeel na het andere komt langs![]()
Jauke heeft heel snel zoiets van "ach, laat hem maar, hij wil zo graag". En ja, da's ook niet handigDie raakt dus ook niet geïriteerd ofzo.
Ik denk idd dat mensen voor nieuwe dingen open moeten staan om dit te willen. En af moeten van het idee dat een dier iets voor hun moet doen, daar kan ik me eerlijk gezegd zo vreselijk aan ergeren, al die mensen die roepen "ik wil niet dat hij het voor het snoepje doet, hij moet het voor mij doen!" En waarom zou hij het dan, in hemelsnaam, voor JOU moeten doen??? Wat heeft HIJ daar aan??? Ik denk dat mensen, als ze eenmaal snappen waarom een dier het normaal allemaal doet, veel meer open staan voor clickertraining. Maar zolang ze nog denken, met hun zwepen, bitten en sporen, dat het paard het voor hun doet, blijft clickertraining een manier om je paard een verwent nest te maken...
Overigens ben ik nog niet helemaal om, ik doe heel erg veel met clickertraining, maar ik werk ook nog met correcties. Ik vind het enorm creatief zoals je de hond belet om vlees van het aanrecht te jatten, maar als ik het zie gebeuren dan wordt ik gewoon echt boos en dan krijgt 'ie ook echt op zijn donder. Maar, wel alleen als ik het zie gebeuren.
Ik zal duimen voor je sollicitatie Urko, lijkt me zo mega gaaf he, werken met zeedieren! Heb alleen verder helemaal niets met waterMaar het trainen met die dieren lijkt me geweldig!