voltige?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole21

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:34

Ik denk niet dat ik de sport zelf weer wil gaan doen nee..
Maar vind het altijd nog wel leuk om es een handstandje of spagaat te doen :+..
Toen ik op turnen zat bakte ik er niks van,
en toen ik er af was kon ik opeens handstand enzo :P..

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:04

Ik zat eerst op gym (turnen) maar ik stopte, want ik schaamde me te erg, ik kon er niets van. Kan nog steeds geen goede handstand (ja, tegen de muur) en al helemaal geen radslag. :$
Dit komt omdat ik er een beetje bvenag voor ben geworden. Ik ben vroeger nogal vaak door m'n armen gezakt en gevallen op me hoofd ofzoo.. tjaa... ik merk dat ik me lichaam blokkeer als ik handstand ofzo doe, dat ik daar onbewust tog nog aan terug denk...

Iemand tips?? Ik vind dit namelijk heel vervelend, omdat wij tog erg vaak handstandjes moeten maken, dan moet ik altijd vragen of iemand mij wil opvangen (muur spelen). En radslag ken ik al helemaal niet.. :$

Ik heb ook een x een handstand gemaakt tegen een deur die altijd op slot zit.. Toen toevallig niet.. De deur ging naar buiten open, ik viel naar buiten, maar daar was een stenen trappetje.. Ribben gekneusd, maar gewoon L2 dressuurproef gereden enalles (lekker doorzitten, heeeeel fijn, not :+ ) maarja, ik kan niet stilzitten :P Kwam er na me proef ook nog zo'n manege eigenaar aan die denk dat ie grappig is om in m'n ribben te porren (hij wist het niet hoor ;) ) hahahahah..

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:23

Met de handstand moet je er erg goed aan denken dat je je armen gestrekt houd.
Dus voordat je al je benen in de lucht gooit moeten je armen gestrekt zijn!
Als ze dan sws al niet gestrekt zijn dan zak je idd door je armen.
Dit is gewoon goed trainen van je armspieren (als ze wel te slap zijn zegmaar..)

Radslag goed erom denken dat je je benen recht houd,
ook als je zegmaar in de lucht zwaait moeten ze wel netjes recht blijven.
Verder weet ik niet echt hoe ik dat kan uitleggen :+

Aaaah lekker ribben gekneusd en dan ook nog L2 proef rijden! :(:)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:33

xlovelove schreef:
Met de handstand moet je er erg goed aan denken dat je je armen gestrekt houd.
Dus voordat je al je benen in de lucht gooit moeten je armen gestrekt zijn!
Als ze dan sws al niet gestrekt zijn dan zak je idd door je armen.
Dit is gewoon goed trainen van je armspieren (als ze wel te slap zijn zegmaar..)

Radslag goed erom denken dat je je benen recht houd,
ook als je zegmaar in de lucht zwaait moeten ze wel netjes recht blijven.
Verder weet ik niet echt hoe ik dat kan uitleggen :+

Aaaah lekker ribben gekneusd en dan ook nog L2 proef rijden! :(:)

Tja, het vervelende is dat ik precies weet hoe het moet, maar het lukt gewoon niet..
zeker de radslag niet.. :o .

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:42

o jee.. dat gevoel ken ik.. door je armen zakken en niet eigenlijk weer durven.
Ik heb het toen met handstand ook gehad daarom doe ik die ook niet meer.. enkel met hulp ;)

radslag gaat hier wel steeds beter.. als je het 1x weer door hebt valt het reuze mee.. maar wat ik wel erg heb is het last hebben van je schouders met draaien :P

lekker pijnlijk je ribben gekneust :( ik ben ook zo'n kluns die ontzettend vaak ribben gekneust heeft.. had laatst mijn ribben zo gekneust dat alles wat opgezet en bloeduitstortingen had whahaha dat heb ik weer :P (nou ja heb altijd wel wat hihi)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:45

salsaentango schreef:
o jee.. dat gevoel ken ik.. door je armen zakken en niet eigenlijk weer durven.
Ik heb het toen met handstand ook gehad daarom doe ik die ook niet meer.. enkel met hulp ;)

radslag gaat hier wel steeds beter.. als je het 1x weer door hebt valt het reuze mee.. maar wat ik wel erg heb is het last hebben van je schouders met draaien :P

lekker pijnlijk je ribben gekneust :( ik ben ook zo'n kluns die ontzettend vaak ribben gekneust heeft.. had laatst mijn ribben zo gekneust dat alles wat opgezet en bloeduitstortingen had whahaha dat heb ik weer :P (nou ja heb altijd wel wat hihi)

Ja, en als je niet helemaal durft, handstand te doen, dan gooi je ook niet hoog genoeg op, en kom je d'r lang niet.. :(
oe, klinkt pijnlijk!! Ik had ze gekneusd (de eerste paard tellen kreeg ik gewoon egt geen lucht, en toen ging ik met me hoofd tussen me benen op de grond zitten.. toen kreeg ik weer lucht, dat was best eng..), maar geen bloeduitstortingen gelukkig..

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:00

aaah :(:).
ik heb nog nooit men ribben gekneusd,
okee wel heeul veeul andere dingen maargoed :')

tjaa ik kan het moeilijk uitleggen, doe het gewoon en heb een handstand.. Kan me voorstellen dat het moeilijk is voor jullie..
Probeer het is tegen de bakrand oid op voltige, moeten wij ook altijd doen.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:37

ja denk het ook hoor.. gewoon doen.. geeft ja nog niet dat je nog niet netjes en hoog komt. gewoon langzaam beginnen en wie weet willen er wel een paar van de team helpen :D helaas is ons team voor mij niet zo helpzaam.. (ik praat te veel en ben te druk en daar kunnen ze blijkbaar niet echt tegen :P )

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:38

hahah nou ik ook hoor :').
Ja je moet het gewoon doen denk ik, over je angst heen zetten.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:40

haha volgens mij kan ik beter bij jullie langskomen hahaha.. jammer van de afstand :P

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:41

Tegen de bakrand enzo lukt wel, maar los durf ik niet (daarom gaat t ook niet :o )
Ook heb ik moiete met alles aanspannen.. 8)7

Ik kom tot op zekere hoogte (na veel proberen op te gooien, omdat ik mezelf onbewust blokkeer, al op een behoorlijk laage hoogte :+ ) , dan laat ik me benen in een reflex naar beneden vallen, omdat ik beng ben over te klappen, of door me armen te zakken :o maarjaa.. Oefenen, oefenen, en nog eens oefenen (dat doe ik vooral in de zomer, dan oefen ik thuis in de rijbak, dan kan ik klote, zonder voor aap te stan :+ )

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:42

xlovelove schreef:
hahah nou ik ook hoor :').
Ja je moet het gewoon doen denk ik, over je angst heen zetten.

Tja, dat is t m juist, dan denk ik, ik doe het gewoon, maar blokkeer dan onbewust ofzo, tegen de muur gaat prima. Ik de bak, los, zonder hulp gaat nog niet tot recht, en kan ook zeker niet blijven staan. In de bak, met hulp, lukt het na veel keer opgooien ook wel.. maar daar moet ik wel veel moeite voor doen..

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:43

salsaentango schreef:
haha volgens mij kan ik beter bij jullie langskomen hahaha.. jammer van de afstand :P

Zat ik ook al aan te denken :+ kunnen ze t me leren :P nee, dan schaam ik me egt dood :o ik oefen ook altijd thuis :o

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:55

haha ik oefen helemaal niet :P alleen radslag wel..
maar thuis kan ik het ook niet oefenen want dan moet het op grindtegels haha en binnen is geen plek haha

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:22

hahah kommaar! :').

oefenenoefenenoefenen :').

op de trampoline deed ik het vroeger heeel vaak, daardoor heb ik het ook geleerd denk ik :P

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:26

haha ja dat deed ik eerder wel.. en dan ook salto e.d maar dat probeer ik nu maar niet hahaha
wel leuk want eerder was je minder snel bang om je zeer te doen :P

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:28

heb zelf 2 voltige singels. zo heel af en toe, doe ik het voor de grap.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:10

jaa idd, alleen achterover durf ik nog niet :') hahah.
Ja klopt, ook al ben ik een beetje uit die tijd helaas :=

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:13

Ik heb nooit in die tijd gezeten denk ik :+ whahahahahaha ;')

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:59

Eigenlijk zou iemand jullie moeten helpen met het oefenen van een beheerste handstandoverslag. Als je weet dat je je zelf kunt redden als je doorklapt, dan ben je lang zo bang niet om een goede handstand te maken. Wat helpt voor een goede techniek is als iemand je helpt en je dan aan je been verder omhoog trekt, zodat je je armen goed strekt en voelt hoe je je buikspieren moet aanspannen.
Ik heb hier ruimte zat om te oefenen, ik woon in een oude school, dus heb een klaslokaal aan ruimte om handstanden en andere fratsen uit te halen. Ga binnenkort ook een ton aanschaffen. Lekker trainen in huis. :+

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:01

Hahah :')

Als ik weet dat ik doorklap draai ik men heupen altijd, zo kom ik altijd weer op men voeten terecht! Erg handig :P
Ik woon in een oude kleuterschool :') Onze kamer alleen al is 80 m2 :P. En buiten om het huis genoeg muur, altijd handig :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:19

Haha jullie wonen allemaal in scholen :D

Het probleem bij mij zit hem meer in een lage bloeddruk, waardoor ik heel dizzy ben als ik weer gewoon sta na het maken van een handstand. En daarnaast ook wel een beetje de angst om door te klappen inderdaad.

Ps hebben jullie dit al gezien?

Citaat:
Dag Voltigevrienden!

Hebben jullie ook zin in een leerzame en gezellige dag om je voltigekunsten te laten zien en verbeteren? Kom dan naar de instuif in het gezellige Brabant!!
Deze dag (23 jan.) wordt georganiseerd door team 1 van VV De Wittegheit. Deze leuke groep van enthousiaste voltigeurs (en tevens trainers) op internationaal niveau wil graag hun kennis overbrengen aan jullie. De dag bestaat uit verschillende trainingen, waaronder paardtraining (indien mogelijk eigen paard), tontraining en een training op Cees, onze mechanische ton!
We beginnen om 9 uur en zullen de hele dag flink bezig zijn, om daarna moe maar voldaan naar huis te gaan.
De kosten zijn €3,- per deelnemer en daarin zit 1 consumptie inbegrepen.

Praktische info:
Adres Koolmeesstraat 2 Odiliapeel
Tijd 9.00 – 17.00
Kosten €3,- incl. 1 consumptie
Mail marloesvandenakker@hotmail.com

Geef je snel op via bovenstaand mailadres, want vol is vol!

Hopelijk tot dan!
De Wittegheit 1

Kom maar allemaal langs haha :D Is gezellig :D

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:29

Aah heb ik ook wel een beetje last van opzich, als ik opsta ben ik helemaal raar in men hoofd,

Brabant is een beetje verweg voor mij :+
tenzij men voltige groep gaat (waar ik overigens niet van uit ga :'))

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:32

haha nou dan haal je je hele voltigegroep toch over :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:47

Hmm, ja, idd, we gaan wel ff naar brabant.. :')

Ik woon in een boerderij :D we wonen in het voorste deel, achterste deel is opslag (daar staat ok mijn ton die mijn paps heeft gemaakt :D alleen die singel kanterlt als ik d'r ook maar een beetje druk op geef :( )

Iemand voor handstandlessen ;') := in de buurt van zaanstad (omgeving van amsterdam) exacte woonplaats zeg ik via pb ;)