http://didubringtreats.tumblr.com/
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ga het ook beginnen te gebruiken voor het opstappen. Dit ging een tijd uitstekend maar gisteren toch weer 10min nodig gehad om op te stappen. Ach ja een jonkie van 4 is veel geduld en nadenken
stond te bokken aan het halster. Ik was bang dat ze zou gaan hangen, dus ik dacht laat ik de clicker eens proberen.
)
Via FB kreeg ik een berichtje van Sharon die een presentatie en live demo voor de veeartsenstudenten aan de Cornwall Universiteit gaf deze week.Haar onderwerp was "Behavior Basics for Equine Veterinarians", met de nadruk op R+ training.
van.
Kan dan wel niet belonen en wachten en stapje voor stapje werken naar wat ik wil, maar uiteindelijk moet pony voor zijn eigen goed wel bewegen en schieten zo'n sessies dus niet op. En dat is zo'n dubbel gevoel

en een filmpje is altijd fijn! Mijn jonkie deed dit ook een tijdje in mindere mate, vnl wanneer er iets bij zijn mond kwam, dit was vrij makkelijk te doorbreken door te clicken voor 'mond stil' als ik hem op zijn mond aaide
eens hij dat begreep heeft hij nooit meer gehapt. Was wel minder extreem dan bij jouw paard, dat wel. HippoLogic schreef:In mijn ogen is het geen dominantie, dat is een achterhaald verhaal wetenschappelijk gezien
) maar dat snap ik dus niet. (Ik maak verder overigens weinig gebruik van begrippen als dominantie, puur for my own understanding dus).