Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dankjewel!
Goed bedacht!
En moeilijk vinden we het allemaal, hoe meer info hoe moeilijker doorgaans 

)
Wel is hij veel te dik en is hij natuurlijk wat ouder, maar er is geen reden waarom hij niet gewoon wat zou kunnen bewegen. Dus het lijkt echt op een mentaal iets, of wat ook kan: ik moest niks buiten wat stappen en dat vond ik wel best, dus nu zie ik het nut niet van een pas harder te gaan ... Gaat nog een leuk projectje worden

De Happy Herd is een platform wat ik gestart ben om clicker trainers te helpen en om trainingsideeen uit te wisselen. Clicker training is hier in Canada niet zo algemeen bekend als in NL. Het is hetzelfde als 10 jaar terug in de tijd: ze zijn er wel, maar kennen elkaar niet. Twee nieuwe mensen ontmoet. Ze zijn allebei nieuw wb paarden clicker trainen, maar de ene traint haar hond met CT en de anderbegeleid autisten en is dus zeer bekend met het werk van Skinner. Voor hen is het logisch omdit ook met paarden te gebruiken.

naar voren draait, maar samen naast elkaar is blijkbaar nog teveel druk; dan kijkt hij of heel boos of hij wordt hectisch en wil inhalen en steeds van kant wisselen achter mijn rug.
(maar dus wel de dag erna mails gehad dat er reacties waren op mijn post .. gelukkig staan die reacties ook in die mail dus heb er nog wat aan, maar in jouw topic zie ik niks, en mijn topic is er gewoon niet zogezegd ... ).
) en dat speelt ook wel mee denk ik. Dus wil dat wel eens proberen met een 'hekwerk' tussen, alleen nog even het moment vinden dat ik de piste kan ombouwen
Of ik moet het in zijn paddock doen maar die is niet zo super groot dus weet niet of daarin draven wel zo handig is..
Heb wel een filmpje waar je het (een beetje) op ziet .. zal ik anders ook even uploaden 
Is trouwens een testzadel wat erop ligt, vandaar even "longeren"
Hij ziet er trouwens best vrolijk uit moet ik zeggen
Maar zo is het niet altijd. Je ziet een beetje wat ik bedoel bij de galopovergang, eerst boos en dan al snel 1 oor naar voren (en dan na een aantal passen richt hij zijn binnenoor wel op mij, wat hij op het filmpje in draf trouwens ook doet). Het is echter niet super duidelijk, sorry 
). Ging echt goed! Moest wel af en toe bijdraven maar dan leert ie ook meteen dat hij dan niet dood gaat
Op een bepaald moment ook even stukje gaan joggen, met clicks (zonder voer) heeft hij een hele minuut met zijn oren naar voor naast mij gelopen
Hoe blij kan je daarmee zijn
[EJL-ITP] 2015: Een raar jaar ...
kost rond 30euro
qua uitleg van de achterliggende theorie en dergelijke vind ik dat het allerbeste boek! 
wat wil je graag met je paarden gaan doen qua clickeren?
maar hij blijft altijd mijn veulentje
). Zaterdag hadden we les, veel leuke dingetjes gedaan. Hem ingepakt in een zeiltje, ballonnen laten kapotklappen met zijn hoef, door enge obstakels geleid. Hij is zo stoer, is echt nergens van onder de indruk
Dat belooft wat voor het inrijden straks! Gisteren ook weer met hem bezig geweest (ook met de clicker uiteraard): ben hem tegenwoordig wat vaker aan het aansingelen, voor het krukje parkeren en rustig wat op hem aan het 'leunen' en over hem heen aan het gaan met mijn armen aan alle kanten. Hij vindt alles goed. Het leuke vind ik dat ik op deze manier echte feedback heb over of hij hier oké mee is, aangezien hij verder niks om zijn hoofd heeft maar gewoon los staat. Ik vind het een enorm leuke manier om hem zo langzaam te wennen aan alles