Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ijssnuiver schreef:Carolien: Ja we hebben zelfs een rijvereniging, gelukkig anders had ik nooit kunnen paardrijden in mijn jeugd. Ik heb daar "leren" (tussen aanhalingstekens, want echt leren rijden heb ik pas de afgelopen 2 jaar) paardrijden en altijd met veel plezier les gehad. Tot het niet meer ging met Calypso en mijn gevoel riep dat het rijden met een slofteugel/elastiek toch echt niet de oplossing was en ben ik gestopt, gestopt met lessen en rijden. En toen bij Astrid terecht gekomen en de opleiding gestart.
Maris schreef:ijssnuiver schreef:........, maar hebben mij wel onwijs geholpen en ik snap nu tenminste wat ik blokkeer of de verkeerde kant opdraai als mijn paard niet wil afwenden.
Zoals b.v. ??
Imitador schreef:Ik bedacht me laatst tijdens het werken, werken jullie altijd aan de binnenkant van de wending, of sta je ook wel eens aan de buitenkant?Oftewel, heeft het paard stelling naar jou toe en de wending en buiging om jou heen, of laat je oaard ook wel eens de andere kant op buigen (waarbij jij dus aan de bolle kant van je paard staat)? Ik ben druk bezig met veel van hand veranderen en slangenvoltes en laat Zilla daarbij ook van mij weg draaien (kunnen we slalommen, en hoef ik niet steeds van hand te veranderen), maar ik vind het verrekte lastig om te zorgen dat ze daarbij niet over de binnenschouder valt. Ik wilde dit kunnen, zodat ik (ooit...) kan uitbouwen naar travers op een volte, van mij af dus (ik aan de buitenkant van de volte, paard gebogen op een volte). Doen jullie dit en zo ja, hoe?
Imitador schreef:Miscommunicatie was van de hoefslag afkomen, terwijl ik dat niet wilde. Ze doet het soms ook wel uit zichzelf, met zoń heel triomfantelijk hoofd: "Klaar!". Haha.
Edit: ik zie nu dat mijn bijschrift bij de foto daaronder hoorde. Met die middelste foto ben ik juist het meest tevreden. Snel nieuwe foto's maken!
Ik heb mijn lijnen door de ringen, omdat ik het irritant vind dat mijn buitenste lijn anders steeds verder over de nek omhoog gaat. En het aangrijppunt dan aan het bit aan de bovenkant zit, in plaats van opzij, op de hoogte waar de teugel bij het rijden ook zou aangrijpen. Nu blijven ze zitten waar ik dat wil.
@NGU: ik snap je logica, maar ik zou toch met de rest meegaan. Liever iemand die weet hoe het paard te ondersteunen, in evenwicht te zijn, dan gewicht dat zijn eigen leven leidt. Dan zou je er misschien nog beter 'levenloos' gewicht op kunnen hebben, even heel onsympathiek uitgedrukt.
Iemand anders ook foto's? Ben wel benieuwd eigenlijk!