Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SteffiiY schreef:Hoe zijn jullie begonnen? gewoon met een lang teugeltje stappen, en halthouden oefenen en sturen?
arans schreef:Wat leuk zeg! Ik zou er wel meer op letten dat je iets meer bij zijn achterhand blijft. Ik merk zelf dat wanneer ik te veel naar voren kom, mijn paarden snel omdraaien.
Aranel schreef:Vraagje, kun je die 'lange lijnen' gewoon maken van een longeerlijn?Dat je de ene kant vastklikt aan het bit en de andere vastknoopt? Of heb je echt aparte teugels ervoor nodig?
Aranel schreef:Vraagje, kun je die 'lange lijnen' gewoon maken van een longeerlijn?Dat je de ene kant vastklikt aan het bit en de andere vastknoopt? Of heb je echt aparte teugels ervoor nodig?
ZusJacobs schreef:Aranel schreef:Vraagje, kun je die 'lange lijnen' gewoon maken van een longeerlijn?Dat je de ene kant vastklikt aan het bit en de andere vastknoopt? Of heb je echt aparte teugels ervoor nodig?
Ene kant een clip en andere kant een knoop geeft een rare verbinding. Dan even zorgen dat je er ook een clip tussen zet. Ik vind zelf leidsels super werken of een grote slofteugel (maar of dat voor grote paarden werkt..)