Ik heb dat ook ja... Opzwaaien, heen scharen en van zitten naar knielen. Pff die lukken mij ook niet echt goed. Echt heel rot ja. Hopen dat je snel weer kunt trainen
Ik ga dus morgen weer een keer trainen. Ben benieuwd hoe het gaat. Het zal wel koud zijn, zucht...
Zo heb gister voor het eerst weer getraind. Kou viel mee, had alleen wat koude tenen En met afspringen is het altijd opletten...
We hebben een paar keer het paard beloond in draf (om lekker warm te blijven), daarna gekaatst in draf, ligsteun in draf, naald (beide benen ) in draf en staan in draf... Toen belonen/kaatsen in galop (weer om warm te blijven) en de vlag in galop, maar dat ging nog niet heel goed bij mij.
Toen nog wat kurstukjes met 2en en 3en gedaan, maar dat wil nog niet echt lukken... Vervolgens een paar stukjes in galop geprobeerd maar dat lukte dus ook niet echt En toen nog molen zonder handen in stap en toen was het klaar... Pff ik ben echt kapot
Ja het ging wel Alleen mijn armen zijn zoooo krachtloos (en dat zijn ze normaal ook al ) dus dat is wel rot. Ben wel benieuwd naar het nieuwe seizoen... We zijn nu C+7 maar hebben dus een nieuw team + nieuw paard...
Wij hebben altijd een nieuw team (nooit 1 vast team ofzo ) , en nu ook een nieuw paard.. Was de training vergeten zondag we trainen nu voortaan op zondagavond, en dat was ik vergeten.. Ga zondag ook nog niet (dressuurwedstrijd) en daaaarna pas weer .
Zondagavond... Pff je zou dan maar trainen Lijkt me nou niet echt een heel fijn moment, maar dat is misschien persoonlijk
Wel lastig dat jullie altijd een nieuw team hebben, maar trainen jullie dan steeds met andere mensen? Of is het wel 1 grote groep die samen traint? Wij hebben nu nog maar 6 mensen in ons team, dus we moeten even een 7e persoon regelen anders kunnen we niet eens starten (als we C of B starten heb je 7 mensen nodig in de plicht).
En hoe doet jullie nieuwe paard het?
Nicole21
Geplaatst: 15-12-10 12:51
Volgens mij klasse E..
Voltige op zondagavond lijkt mij dan ook net weer niks . Op zondag ben ik altijd dood op (vrijdag avond trouwens ook wel..)
Wij trainen eigenlijk met 2 groepen tegelijk..
Ga je C of B starten?
Ik ben ook benieuwd wanneer we met ons nieuwe paard wedstrijden gaan starten.. Kan nog niet eens normaal stappen, haha
X_Michelle_X
Geplaatst: 16-12-10 10:12
Ach, het is of zondag avond, of op vrijdag avond maar aan half uurtje, omdat instructrische niet eerder kon komen vanwege de studie. Wij trainen met een redelijk grote groep ja, ik denk ongeveer 9 mensen.. Paard doet het erg goed! Hij vind het alleen moeilijk om in galop te blijven, als we gaan opspringen ofzoo.. Dus dat mogen alleen de "grotere en iets meer gevorderde" doen. (waar ik dus bij hoor ) wel nog met een poootje, allemaal, om het voor het paard makkelijker te houden..
Susan, zal ik jullie 7de persoon zijn hahaha.. als je dichterbij had gewoont, en ik dat niveau beheers, had ik het gedaan.. maar helaas ben ik niet zo goed ..
Jaa inderdaad het is ook maar net wat je zelf prettig vind.. Ik denk dat wij ook met ongeveer 8 per paard zitten..
britt299
Geplaatst: 16-12-10 17:54
Ik heb het wel eens gedaan, alleen ben niet heel lenig. Verder ging het wel goed, alleen het springen op zo'n paard om daarna de oefeningen te doen lukte niet. Daarom moest zo'n meisje mij als ik erop wilde telkens een voetje geven....
Nou officieel moeten we B starten... Of ja we mogen nog 1 winstpunt in de C... Maar we moeten nog even kjiken of we daar wel klaar voor zijn
Michelle: Nou personen genoeg bij ons op de vereniging... Dus dat zou niet zomaar gebeuren als je dichterbij had gewoond... Mensen van onze eigen vereniging gaan voor he
Vorig jaar waren al onze teams 7 personen, behalve het eerste en derde team daar zaten 8 personen in... En dan hadden de hogere teams (team 1, 2 en 3) nog iemand die meetrainde als reservepersoon. Deze reservepersonen zaten dan nog in lagere teams, maar konden zo alvast oefenen voor het echte werk zeg maar Maar dat werkte niet heel goed...
Haha op dit moment zijn er 6 teams (46 mensen, heb ze net geteld ) en daarvan doen er een stuk of 10 ook nog solo... In totaal zijn er 13 voltigepaarden bij ons
salsaentango
Geplaatst: 16-12-10 21:52
in ons team hebben we voor echt wedstrijden 7 personen en hebben er laatst 1 klein meisje van 7? in gekregen.. als ze al 7 is haha maar die wil eerst een jaartje mee doen zonder wedstrijden en dan kijken wat ze vind en of het ubberhaupt wel wat word
in ons recreatie team waar ik altijd in zat hadden we elke week 3 a 4 mensen.. erg jammer zo weinig.. voor een keer wel leuk natuurlijk maar elke week.. nee We hadden zelfs 2x per jaar een onderlinge waar ons team dan mee deed met 3 man.. dat is wel heel banketstaaf
alles bij elkaar zijn er meer als 200 voltigeurs en hebben we 2 teams + 5 solo's en nog wat minisolisten
Meer als 200!? Woow dat is wel heel veel moet het niet 20 zijn?
Nou ja bij ons traint iedereen eigenlijk wel actief... Dat wil zeggen minimaal 1 uur in de week. Ja het is wel eens ooit dat het heel rustig is op trainingen (met name in de winter, of als er proefwerkweken zijn) maar over het algemeen zijn we toch wel minimaal met 5 of 6 tijdens de training van één team.
salsaentango
Geplaatst: 17-12-10 12:38
haha nee het zijn er echt meer als 200 maar wij hebben ook geen paardrijden erbij.. echt alleen voltige en alleen na de lessen zijn er een paar van de manege die de paarden en pony's nog even een beetje berijden
wij hebben maandags de solo's en de minisolisten en dinsdag nog 2 groepjes geloof ik.. dus elke avond wel een groep of 2 en zaterdags hebben we er 8 groepen die les krijgen.. per uur worden er 2 paarden gedraaid en de lessen beginnen om 9 uur 's ochtends en zijn om 1 uur afgelopen
Gaat er ook nog iemand van hier naar de herendag? Ik wil graag heen met Jeroen, jongetje uit het team waar ik les aan geef
Vanmiddag geef ik nog les, laatste les en dan 2 weken vakantie, maar jeetje... me vader gaat al mee wegens de sneeuw die er ligt (maar ik moet heen, heb kerstkaartje voor ze gemaakt met een foto van Grainey erop!) Heb inmiddels al een les afgelast wegens teveel gladheid . Pff niet echt fijn rijden zo met een trailer
Ohohoh dat vond ik ook wel ff leuk om te melden, laatst kregen we een bericht van de KNHS VV of we een foto wilden opsturen van een basiskindje die een oefening deed, daarbij vrolijk keek en een pony die met de oortjes naar voren liep. Deze foto's zouden ze gaan gebruiken voor de nieuwe voltigefolder. Nu had ik 3 foto's die daar wel redelijk aan voldeden en nu hebben ze er 1 vanuit gezocht die waarschijnlijk in de voltigefolder komt Dus ik zit hier helemaal te stuiteren echt zo leuk!
Salsaentango, wow dat is wel heel veel Nu moet ik wel zeggen dat er bij ons best wat verenigingen in de buurt zitten (in een straal tot 20 km hebben we Hipp-Oss, Opsprong en in Wijchen zit ook nog een clubje) dus ja... Wij doen het voltige naast gewone manegelessen...
Grainey, super leuk haha Ik had die oproep ook gezien ja, maar ik had geen foto daarvan.