Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Annetje schreef:Ik ben vanwege de kosten echt heel erg aan het twijfelen om me in te schrijven. De meesten van jullie lijken er wel baat bij te hebben, maar is het ook echt deze prijs waard?
Hoeveel minuten aan filmmateriaal is er beschikbaar wanneer ik me inschrijf? En lijken de filmpjes op die gratis filmpjes of zijn ze uitgebreider?
Ik zag op de site ook staan dat het voor paarden was die niet alleen kunnen zijn. Wordt dat apart behandeld of gaat dat gedurende het proces steeds beter?
Sorry dat ik al mijn vragen hier dump, maar het is ook zoveel geld!
connepon85 schreef:Hey Annetje, ik antwoord even snel op jouw vraag over paarden die niet alleen kunnen zijn. Daar gaan we op korte termijn een bonusvideo over maken omdat we dat verzoek een paar hebben gehad. Het gaat hierbij om paarden die onrustig worden in de rijbaan als de andere paarden weggaan maar ook bijvoorbeeld als ze in de wei staan of op stal.
Esss schreef:connepon85 schreef:Hey Annetje, ik antwoord even snel op jouw vraag over paarden die niet alleen kunnen zijn. Daar gaan we op korte termijn een bonusvideo over maken omdat we dat verzoek een paar hebben gehad. Het gaat hierbij om paarden die onrustig worden in de rijbaan als de andere paarden weggaan maar ook bijvoorbeeld als ze in de wei staan of op stal.
Wordt er in deze video ook gewerkt met paarden die niet alleen van stal weg willen gaan? Zou mij weer erg helpen.
xxdomiixx schreef:Is er inmiddels al meer duidelijkheid over de verschillen tussen TRT en Parelli? Ik dacht eerst dat het misschien wel wat zou zijn, maar ik had begrepen van een aantal mensen dat het voor hen niks nieuws was. Als ik de filmpjes bekijk zie ik ook niet echt een verschil, dus ben benieuwd of daar al wat meer over bekend is.
Annetje schreef:Bowen, misschien heb ik parelli nooit goed begrepen hoor (jaren geleden de dvds gezien) maar ik heb vooral dat het daar gaat om respect en vertrouwen. Als in : jij komt niet ongevraagd in mijn ruimte en als ik zeg dat je opzij moet dan doe je dat meteen. Bij TRT komt daar voor mijn gevoel nog bewust gymnastiseren bij. Niet alleen het opzij zetten voor druk, maar het bewust op een bepaalde manier doen.
Mijn paard (of ik waarschijnlijk) vindt het verschil in elk geval moeilijk. De achterhand wegzetten lukt prima, maar hij laat zijn voorbenen staan. Zijn voorhand omzetten gaat, maar niet zoals Tristan met de beenzetting uitlegt in het eerste filmpje. Ik ben natuurlijk nog maar hij module 1 en heb alleen nog maar het eerste filmpje uitgetest op mijn paard, dus misschien praat ik voor mijn beurt natuurlijk.
connepon85 schreef:Ik kan niet goed aangeven wat het verschil is, aangezien ik geen ervaring heb met Parelli afgezien van dat ik een paar demonstraties heb gezien. Wel kan ik vertellen dat een Parelli professional aangeklopt heeft bij Tristan omdat zij elementen mist en dan met name de vertaling naar de dressuur. Ik weet het niet, maar ik denk dat als iemand goed weet wat Parelli inhoudt, het een Parelli instructeur is.
x_Kaat_x schreef:Hallo allemaal!
Ik ben zeer geïnteresseerd in het TRT gebeuren en hoop tegen het einde van het jaar centjes genoeg bijeen te hebben gespaard om ook te beginnen!
Basis horsemanship / grondwerk is er hier al en die voltes maken kent mijn paard dan mik of meer ook al, maar ik merk al snel een paar grote verschillen bv. dat voeten bewegen met alleen een touwhalster en je energie. Wij gebruikte hier drukpunten voor met onze 'stick'
connepon85 schreef:Ik kan niet goed aangeven wat het verschil is, aangezien ik geen ervaring heb met Parelli afgezien van dat ik een paar demonstraties heb gezien. Wel kan ik vertellen dat een Parelli professional aangeklopt heeft bij Tristan omdat zij elementen mist en dan met name de vertaling naar de dressuur. Ik weet het niet, maar ik denk dat als iemand goed weet wat Parelli inhoudt, het een Parelli instructeur is.