Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

! Ik wilde voor een Thorowgood gaan maar helaas liggen de kussens hiervan niet goed. Nu is het toch de Kent en Master VZH geworden. Bizar detail: 6 weken geleden met passen paste de rood/bruine boom... Maar gisteren dus niet meer, maar liefst 2 boommaten wijder (witte boom) moest erin. Hoezo, ze verandert hard
? Morgen laatste x passen en er even op. 
) en hoe goed hij in zijn lichaam zat. Ook de schoolhalt heeft ze gevoeld en dat vond ze erg tof, hoe je een paard kunt leren zijn gewicht zo ver naar achter te schuiven dat er gewoon bijna een levade uit komt rollen. (morgen geef ik haar weer les met haar eigen paard, en ben benieuwd of ze dat gevoel van losheid (in haarzelf) wat ze gister had dan over kan plaatsen naar haar eigen paard). 
CarovdG schreef:Anne: even on-topic: hoeveel paarden staan er eigenlijk op het eiland?

Klik ze aan mijn kaptoom, hoofdstel, halster. 
. Ik pak dit pas sinds enkele weken weer ongeveer 2 x per week kort mee. En ik start dus niet met het WADH maar eerst even samen spelen of bijv. DLL. Ik werk aan de hand met een DLL en dat bevalt mij prima. Zo kan ik namelijk kleine stukjes WADH even afwisselen met het longeren aan de enkele lijn. Zo gaaf om te zien dat Ise aan de enkele longe al mooie, kleine stukjes LVO laat zien in stap en draf, en dan ook al in balans loopt. Dit alles zonder een Gogue, Chambon etc waarmee ik vroeger longeerde
.
.
.
).
!Ik sluit me aan bij Anne wat betreft het beleren met een BBP. Maar naast de BBP, leg ik er wel regelmatig een zadeltje op, dat voelt toch anders voor Ise. Ik heb er nu 5 x even opgezeten waarvan 2 x een stukje gestapt op het erf ( en dat was met de BBP). Ook ik had de allereerste x (toen toevallig het zadel erop lag) nooit het idee er díe dag op te gaan. Maar ineens was daar het gevoel het vertrouwen en zat ik (totaal buiten mijn principe) er ineens op....zonder cap en bodyprotector
. Daarna snel cap en BP uit de kast gehaald en toen enkele keren het op- en afstappen zowel aan de linker als rechterkant geoefend. En van te voren had ik gezegd dat ik zelf nooit voor de eerste keer op Ise zou stappen. Ik heb vroeger veel paarden zadelmak gemaakt en getraind en vind het wel goed. Het brengt toch risico's met zich mee en merk dat ik toch voorzichtiger ben geworden. En zo zie je maar....het kan toch anders lopen
!
!