CarovdG schreef:Anne: even on-topic: hoeveel paarden staan er eigenlijk op het eiland?
Phoe daar vraag je me wat... Ik zou het niet weten eigenlijk. We hebben een rijvereniging/manege met een stuk of 10 paarden, een huifkarbedrijf(belgen) met een aantal wandelponies(shetten) en nog een bedrijf met een aantal friezen.
Daarnaast ook particulier nog wel een aantal, niet mega veel. En met allemaal kortzichtige eigenaars helaas...
Mijn blauwe oog is bijna over!
Wat je schrijft over ongeduldig over Ise, herken ik heel erg in Whisper. Hij mag dan wel bijna 6 zijn, maar mentaal denkt ie daar heel anders over. Ik merk bij hem dat het begin echt super gaat en dat hij op een bepaald moment zijn concentratie verliest en daarmee ook zijn balans. Dan word hij ook drammerig, gaat wat rennen(balansverlies). Zijn concentratieboog word steeds een stukje langer, mede dankzij veel rustmomenten in de training. Soms zijn die rustmomenten letterlijk rust, maar soms ook gewoon even gek doen om daarna weer serieus aan de slag te gaan.
Ik herken in hem heel erg mezelf op momenten dat ik serieus in een klaslokaal theorie moet luisteren. Dat moet echt heeeel erg boeiend zijn of iemand moet heel leuk kunnen vertellen(Annemarie vd Toorn, kon bijvoorbeeld heel leuk vertellen), wil ik mijn concentratie vast kunnen houden. Daardoor kan ik zijn ongeïnteresseerd zijn als het te lang duurt ook goed begrijpen.
Imitador: mijn teugels heb ik bij Marijke de jong op de website vandaan, deze gebruik ik voor het rijden en het wadh. Voor het Lange teugel werk gebruik ik een lange teugel van Equi Play.
Edit: ik heb onlangs voor een spotprijsje en in heel nette staat het boek van akasha rijkunst, wat beweegt de ruiter. Over kunnen nemen. Nog niet in begonnen, maar zodra er wat meer rust is na de kerstvakantie ga ik beginnen. Maar er wel doorheen gebladerd en ziet er super uit! Zou ik graag in praktijk nog wel eens wat meer over leren.