Dressuur aan de lange teugel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:19

rider schreef:
Volgens mij is het boek al geruime tijd niet meer in het Nederlands verkrijgbaar. Via Amazon.co.uk kun je wel nog de Engelse versie bestellen. En anders misschien 2e hands?

Ik vind engels prima, dacht dus dat ik ook de engelse versie bij Bol had besteld :') Had hem inderdaad bij amazon.co.uk al gezien, ga ik hem daar denk ik maar bestellen.

ZusJacobs

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:36

Ik heb Hinrichs (gedeeltelijk gelezen), vond het zeer zeker op veel punten gelijk aan hoe ik het zelf doe maar een aantal dingen doe ik anders en kon ik dus vanuit het boek ook niks mee. Is wel weer een tijdje geleden maar vond het niet moeilijk te lezen, je moet er idd wel wat voorkennis voor hebben anders kan het soms lastig zijn te begrijpen..

Oh Sabine ik zou je zooo graag op weg willen helpen.. Jammer dat je zo'n eind weg woont!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:38

Ik woon van iedereen een eind weg, dat is het probleem :+
Zoveel mensen die mij willen helpen (vind ik wel leuk :D) maar zo weinig die daar echt voor in staat zijn vanwege de afstand :') Naja, toch maar eens kijken of hier ergens iemand in de buurt zit die officieel les lijkt te geven ofzo...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:42

Ja weet je, desnoods is het iemand die alleen voor zichzelf woont maar al wel een lesje of wat van een wat bekende heeft gehad. Die kan dan simpel doorgeven wat zij geleerd heeft, en dan lekker oefenen. Enne filmpjes kijken kan ook helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:48

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:06

Ik zou gewoon een proeflesje nemen! Je moet toch altijd even afwachten of het iemand is waarmee het klikt en of de benadering is wat je zoekt, maar proberen kan nooit kwaad...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:17

bij mij gaat ht steeds beter en doe het nu met een longeerlijn. heel onhandig.

Wat gebruiken jullie voor touw?
en weet iemand een site of youtubekanaal voor voorbeelden? les gaat m niet worden.

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:46

Ik werk met dubbele lange lijnen van Emiel Voest, deze zijn 6,5 meter lang en glijden goed door de ringen van de longeersingel, zodat de hulpen vlot en fijn door kunnen komen. Het lange teugelwerk doe ik met een lange slofteugel.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:54

Hier met dunne pony leidsels, in het begin een beetje stijf maar vaak invetten, nu zijn ze heerlijk! Ik gebruik wel clipjes, hierdoor kan ik fijner werken. Zonder clipjes werk ik echt niet fijn.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:29

hoi :)
ik heb de laatste tijd heel erg veel geoefend met lange lijnen :D
en hij kan het begin van de galop *\o/*
maar een paar passen , maar ik ben zo super trots op hem :+:
ja hij kent de basis voordat jullie het gaan vragen haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:06

Super! Is altijd superfijn als je zo'n stap vooruit maakt toch!

Ik heb vandaag in stijl getraind :D
Afbeelding

Rozeeee *\o/* En ja, het is een hengst :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:51

Arm beest :P
Ik heb nog steeds niet opnieuw gelangeteugeld, ik doe zowat elke dag wat met mijn pony's maar ik heb gewoon geen tijd _O- Beesten kunnen in ieder geval niet klagen dat ze geen afwisseling krijgen :')

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 01:04

Heb boek van Hinrichs vandaag ontvangen en ook al bijna uitgelezen in de trein. Meeste was al bekend of had ik zelf al uitgevogeld, deel is te hoog gegrepen (passage, piaffe, hogeschoolsprongen, ...) maar ik haal er toch wel een paar nuttige tips uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 03:29

Heb je dat boek in 1 treinrit zowat uitgelezen? :oo
Jij bent goed :Y)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:48

Visitor schreef:
Heb boek van Hinrichs vandaag ontvangen en ook al bijna uitgelezen in de trein. Meeste was al bekend of had ik zelf al uitgevogeld, deel is te hoog gegrepen (passage, piaffe, hogeschoolsprongen, ...) maar ik haal er toch wel een paar nuttige tips uit...

Kan dit wel begrijpen, ik was er ook binnen twee avondjes doorheen (even voor het slapen gaan), deels dus omdat ik idd ook al veel begreep en een groot deel nog ver boven ons niveau ligt. Al kun je er natuurlijk altijd wel wat uithalen.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:01

Heb bij elkaar een uur of 3 in de trein gezeten, dus dan kom je een eind :) Zoals gezegd was grootste deel al bekend, dus dat scheelt enorm en de stukken over passage e.d. wat heb ik wat oppervlakkiger gelezen, dus dat scheelt natuurlijk ook. Heb vooral stukje over de traversalen aan de hand en de lange teugel geprobeerd in me op te nemen. Meteen even geprobeerd vandaag (aan de LT) en schouderbinnenwaarts ging verassend goed! Op elke hand wel een paar pasjes gelukt (in stap). :):)
En Sabine, als je nog bepaalde dingen uit het boek onduidelijk vindt, pb maar, misschien kan ik wat ophelderen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:51

Mag ik me hier ook melden?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:19

Nee jij niet..

:D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:50

#)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:41

:(:)

Wat doe je zoal aan de lange lijnen?? :Y)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:43

ZusJacobs schreef:
:(:)

Wat doe je zoal aan de lange lijnen?? :Y)

Nou ik wil er eigenlijk mee gaan beginnen, maar heb dit topic doorgelezen en zie dat jullie het vooral met shetjes/kleine pony's doen.
Ik heb een grote KWPN'er lopen van 1.68 waarmee ik het wil gaan doen, merrie heeft een blessure waardoor ze niet meer gereden kan worden(op stapritjes na) dus ik dacht dat aan de lange lijnen misschien een optie zou zijn voor haar :j

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:46

Zeker een optie! Ik werk met mijn pony van 1,40 soms ook aan de lange lijnen, maar vooral aan de hand (academische rijkunst, misschien ook nog een optie?). Verder met mijn moeder haar paard soms, maar daar heb ik het geduld niet altijd voor (type tuiger die zo mooi zijn hals er op kan zetten.. :D ). Het is wel mogelijk hoor! Hier iemand uit dit topic doet het ook met zijn anda (of zijn het er twee?) en eentje met een tinker dacht ik.. Leuk hoor! Houd ze toch bezig :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:47

Ja, ik geef haar nu wat beweging door haar te longeren maar dit vind ze een beetje saai worden heb ik het idee.
Vrijheidsdressuur ook mee begonnen, maar daar word ze een beetje te fanatiek van dus kan ik niet te vaak doen.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:25

Ik werk aan de lange teugel met een flinke Fries en dat gaat super. gewoon proberen.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:52

Jep hier degene met de tinker. :j gaat uitstekend. Is gewoon even oefenen.
Heb het zo nu en dan ok wel gedaan met een merrie van 1.64 met atrose is een fijne manier om kracht op te doen en te onderhouden. Ook aan de hand werken zoals Zusjacobs al zei.