[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:29

Staat je leuk Nikki! :D

Dora heeft vandaag even laten zien hoe goed mevrouw wel niet kan steigeren.. Daarna heb ik Dora duidelijk gemaakt dat ze ook heel hard weg kan rennen voor een touwtje... Ze snapte geloof ik weer even niet hoe de boel nou in elkaar stak.

Kusje geven gaat al heel goed en ze gaat ook steeds verder buigen :D

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:32

I WANT A PICCA! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:04

Haha heb er geen foto van, was in m'n eentje naar stal gegaan.. Was ook geen lieve steiger moet ik zeggen.. T was echt een 'ik wil de baas zijn en wel nu *stampvoet stampvoet* steiger :')

Helaas krijgen kleine meisjes nooit hun zin :D (nouja, klein meisje.. Dan is ze ineens best wel groot en indrukwekkend :') )

Voor de kunstjes sleep ik van de week wel iemand mee voor fotos XD

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:07

ooh lekker dominant zeg.. SPENKEN DIE HANDEL! ~~}>
ik ben meestal ook alleen op stal, zet ik de camera op een paal oid maar 9/10x als er íéts indrukwekkends gebeurd is het buiten beeld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:11

Hahaha :p

Ja ach ze is 4 jaar en heb d'r pas een paar maandjes.. Dus we gaan nu maar even de grenzen duidelijk stellen :D

Oeff een ex-stal genootje haalt zooo het bloed onder m'n nagels vandaan.. *nagels in chelle, nagels in*

Wahaha ja dat is een bekend probleem.. heb wel een heel leuk filmpje van Dora d'r reactie op een slokje van m'n pakje wicky, zal het vanavond eens online zetten :D

Moet sowieso echt heel wat filmpjes nog online zetten.. xD

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:13

ooh ja oke dan is het zeker nog een beetje puzzelen tussen jullie karakters enzo
wat heeft dat ex-stalgenootje geflikt dan? >;) en laat maar weten als je filmpjes online staan :#

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:16

Weet je wat serieus kan werken tegen steigeren? Het op commando zetten. Want dan zullen ze door gaan krijgen dat ze ALLEEN iets krijgen als ze het op commando doen en dat het anders tóch geen zin heeft :')

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:17

zou dat wel zo verstandig zijn bij een dominante 4-jarige? B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:19

Inderdaad :) Ach we zijn van niks in ieder geval al naar dit gegaan.. dus het is heel wat..

Nouja kijk dat ex stalgenootje is altijd al een beetje een zeikerd.. Geeft niks, die mensen moet je ook hebben. Nu had ze van de week een heel drama verhaal, haar pony gaf een schrikreactie tijdens het mennen omdat er een paard aan de bak stond, die de menwagen spannend vond. Niks ernstigs gebeurd. Ze heeft een polsblessure dus d'r pols deed wat eerder pijn dan ze had gewenst omdat ze natuurlijk een onverwachte beweging zal hebben moeten maken met d'r handen. Komt ze helemaal overdreven met 'moeten er dan eerst ongelukken gebeuren!!'

Dus ik had d'r verteld, dat ongelukken erg overdreven was. En dat als ze in alle rust en stilte daar op die stal wilde rijden ,dat ze dan om 7 uur 's morgens die bak in moest zijn. Het is een hele grote stal, en ik ging met mijn vorige paard ook vrijwel altijd 7 uur 's morgens rijden, omdat die merrie sloeg naar andere paarden en dan had ik lekker de bak voor mezelf, heel veel rust en kon ik superfijn rijden met d'r.

Maar goed, net dus gezegd dat Dora vanmorgen stout was en steigerde en dus even niet wist wat de regels waren, en dan moet ze toch even gauw een opmerking maken met 'beesten gaan op de baasjes lijken toch?'

Maar volgens mij is zij degene die d'r fjord had verkocht omdat ie te lui was of iets... Dus over op de baasjes lijken.. moet zij maar niks zeggen.. :')

Maar goed het is zo'n pestwijf dus daar kan ik me dan helemaal aan doodergeren.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:20

Yep. als je er HEEL duidelijk in bent... Dat is wel heel belangrijk...
Zelf zou ik daar zeker aan zijn begonnen, elke steiger zonder commando kun je dan ook ECHT terecht afstraffen. Daarnaast is het voor een paard ook niet meer intressant om zn zin door te drammen met iets waar het baasje blij mee word :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:20

VisibreTeam schreef:
Weet je wat serieus kan werken tegen steigeren? Het op commando zetten. Want dan zullen ze door gaan krijgen dat ze ALLEEN iets krijgen als ze het op commando doen en dat het anders tóch geen zin heeft :')

Weet niet of dat een slim plan is :p Dit is de eerste keer dat ze in de bak echt steigerde, goed steigerde en ik wil haar liever niet het commando steigeren aanleren. Dit omdat ze nu met het buigen het ook al te pas en te onpas doet, dit negeer ik wanneer ik het niet aan d'r vraag, maar wil niet het risico lopen dat ze straks gaat steigeren wanneer het haar uitkomt, omdat het een leuk truukje is :)

Tis een slimme pony, zie het al helemaal gebeuren dat ze er gebruik van maakt.. K hoop dan ook voor d'r dat ze het niet meer doet want dan word ik een stukje bozer :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:21

Paarden krijgen bij mij de kans niet om iets te misbruiken, probeert een paard bij mij het steigeren te misbruiken dan krijgt ie ECHT een klap. Heeft ie even niet te doen als ik er niet om vraag.

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:22

OMY! ik zou ook echt níét tegen zulk soort mensen kunnen he.. zelf van die ''wijze'' opmerkingen maken over wat je in hun ogen niet goed doet en vervolgens zelf die fout maken
zulk soort mensen moet je eerst ohz beleren voordat ze aan de vd gaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:23

Ja nuja... Morgen weer even afwachten wat ze doet.. Was gewoon een kwestie van frustratie dat ze niet de baas was + dat ze gewoon druk is op deze stal omdat ze er gewoon niet genoeg uit kan..

En inderdaad, ik kan er ook gewoon heel slecht tegen. Ze weet altijd alles beter maar oh wee als iemand wat over haar zegt! Dan is de wereld echt niet groot genoeg..

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:24

VisibreTeam schreef:
Paarden krijgen bij mij de kans niet om iets te misbruiken, probeert een paard bij mij het steigeren te misbruiken dan krijgt ie ECHT een klap. Heeft ie even niet te doen als ik er niet om vraag.

bij mij heeft kizzie het gelukkig nog nooit uitgeprobeerd dat dominante gedoe en daar ben ik blij mee want ik zou haar echt nóóit een klap kunnen geven. ik weet dat ik op dat gebied een watje ben maar zo zit ik in mekaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:31

Haha nja als ze het echt te bont maakt kan ik d'r wel een tik verkopen hoor.. Dan is het gewoon dat ik moet kiezen voor de veiligheid van mij en anderen en als ze het dan echt te erg maakt dan kan ze ook wel een tik verwachten. Gelukkig is ze vrij snel weer onder de indruk, dus heb ik er niet veel voor nodig. Maar als ze overmoedig wordt, dan wordt ze ook wel gelijk goed overmoedig xD

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:35

ja als het echt gevaarlijk word voor mij en andere dan wel maar ik schaam me altijd zo als andere erbij staan en ik sla een paard (btw ik doe dat NOOIT maar we hebben het hier over een ''stel-dat-je'')
maar het is nu al ruim een jaar vlekkeloos verlopen dus ik heb er wel vertrouwen in +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:38

Hahah :p Ach ja over hoe anderen naar me kijken op stal.. dáár heb ik me overeen gezet inmiddels.. Sta nu nog op een stal waar iedereen rijdt en mensen je raar aankijken als je gaat wandelen enzo met je pony.. En dus niet rijdt.. Dus daar heb ik inmiddels geen problemen meer mee :p

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:39

Ik sla regelmatig een paard :=
Klinkt banketstaaf, maar ik ben de kudde leider, komt een paard over mijn grenzen (DIE ZE VERDRAAIT GOED WETEN) dan vraag ik ze eerst even vriendelijk te kappen, daarna met wat woede uitstralen en dan krijgen ze een tik :)

Mijn ex paard is 1 keer echt recht omhoog gekomen met steigeren, die heb ik ff flink tussen zn oren gemept, vooruitgetrapt en tegen geschreeuwt. NOOIT meer zonder commando omhoog gekomen := Maar een paard mag gewoon NIET NIET NIET steigeren zonder commando, veel te gevaarlijk voor mij EN voor mn paard :)

Ik heb ook een keer gehad dat een paard ongeveer op me sprong, vanaf de achterkant, knieeen in mn rug en tanden in mn schouder. Ik had een emmer in mn hand... :=
als een paard mij opzettelijk trapt kan hij ook ECHT een trap terug verwachten, bijt een paard mij of dreigt hij op een valse manier te bijten krijgen ze ook een pets. Er word gewoon niet gebeten getrapt en gesteigerd.

Maar ik hoef altijd maar 1 keer een flinke tik uit te delen. Dan weten ze ook hoe het zit met mij. Daarna is 1 keer HEY PAS ER OP al meer als genoeg.. :=

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:40

haha ik ben eigelijk ook de enige die ernaast loopt maar we hebben niet echt een openbare stal en ze kennen me inmiddels wel dus mij kijken ze ook niet raar aan, dat hebben ze eigelijk nooit gedaan maargoed :P hoeveel pony's staan er +_ bij jullie ?
Kus

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:42

VisibreTeam schreef:
Ik sla regelmatig een paard :=
Klinkt banketstaaf, maar ik ben de kudde leider, komt een paard over mijn grenzen (DIE ZE VERDRAAIT GOED WETEN) dan vraag ik ze eerst even vriendelijk te kappen, daarna met wat woede uitstralen en dan krijgen ze een tik :)

Mijn ex paard is 1 keer echt recht omhoog gekomen met steigeren, die heb ik ff flink tussen zn oren gemept, vooruitgetrapt en tegen geschreeuwt. NOOIT meer zonder commando omhoog gekomen := Maar een paard mag gewoon NIET NIET NIET steigeren zonder commando, veel te gevaarlijk voor mij EN voor mn paard :)

Ik heb ook een keer gehad dat een paard ongeveer op me sprong, vanaf de achterkant, knieeen in mn rug en tanden in mn schouder. Ik had een emmer in mn hand... :=
als een paard mij opzettelijk trapt kan hij ook ECHT een trap terug verwachten, bijt een paard mij of dreigt hij op een valse manier te bijten krijgen ze ook een pets. Er word gewoon niet gebeten getrapt en gesteigerd.

Maar ik hoef altijd maar 1 keer een flinke tik uit te delen. Dan weten ze ook hoe het zit met mij. Daarna is 1 keer HEY PAS ER OP al meer als genoeg.. :=

klinkt heavy! ik begin altijd heel hard te praten als ze iets fout doen of ik doe mijn hand omhoog en 9/10 keer schrikken ze daar al van.. HELDEN! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:44

Superkizzie4 schreef:
haha ik ben eigelijk ook de enige die ernaast loopt maar we hebben niet echt een openbare stal en ze kennen me inmiddels wel dus mij kijken ze ook niet raar aan, dat hebben ze eigelijk nooit gedaan maargoed :P hoeveel pony's staan er +_ bij jullie ?
Kus

Pfff hoeveel er nu op stal staan.. Zou het niet weten en niet durven zeggen.. denk dat het toch wel richting de 50/60 ? pensionpaarden zit... En dan nog een stel manege ponies en paarden.. Maarr zoals ik al zei, dat is een gokje.. Pin me er niet op vast, maar het is in ieder geval al-tijd druk :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:44

mm. Ik werk heel vaak met probleem paarden die agressief en dominant zijn, en met jonge hengsten :=
Ik doe veel met lichaamstaal, paarden meppen elkaar ook gelijk, na een waarschuwing trouwens, bij mij krijgen ze echt wel waarschuwingen, drammen ze door, dan vragen ze er ook om. Paarden weten verdraait goed wat grenzen zijn, als je ze aangeeft gaan ze er zelden overheen.

Ik heb liever dat ik 1 keer een flinke opdonder geef dan dat ik niet snel genoeg reageer en dat een paard TELKENS weer mn grenzen op gaat zoeken. Beter een duidelijke leider dan te lief zijn en dat een paard niet weet waar hij aan toe is :)

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:50

ik ben misschien wel een goeie leider maar ik denk dat jou straffen betere werkingen hebben als de mijne.. :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:53

nouja, het is gewoon, let op, dit is mijn grens, stap je er over, ben je fout bezig. Als je dat al uitstraalt is een tik geven eigenlijk nooit nodig. Je moet ENORM zelfverzekerd overkomen en keihard bluffen dat je sterker en slimmer bent dan een paard. Laat je die schijn wegvallen dan gaat een paard over je heen lopen. (iig, dominante paarden)

Heel vaak gaat het gewoon goed hoor, angstige paarden zou ik NOOIT slaan, ook niet als ze steigeren of bijten, die hebben een reden. Maar als het naar mij gericht is geef ik ze wel een tik :j