Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessica_D schreef:Bij emiel kan je les krijgen in beide.
Waarom zou je daar niet direct naar toe gaan voor dressuur instructie?
Visitor schreef:Ik heb zelf een keer les gehad van Jacqueline Poot (ik vond haar erg goed, ik mag vast wel wat reclame maken http://www.langeteugelen.com/) en verder denk ik natuurlijk meteen aan Piet Bakker, maar die zitten allebei niet echt in omgeving Den Haag. Misschien kunnen jullie een clubje mensen bij elkaar brengen in de omgeving en een soort lesdag ofzo organiseren? Kan je de reiskosten van de instructeur delen.
Bizzybijtje schreef:Probleem is dat ik nog nooit iemand een goede schouderbuitenwaarts heb zien uitvoeren.
Ik zie dan vooral pony's die gewoon naar buiten getrokken worden, en niet zozeer meer gaan dragen met hun achterbeen. Vaak vallen ze zelfs op de voorhand! Daarom ben ik er geen voorstander van, bij schouderbinnen heb je die steun niet en moet je het dus wel correct vragen en niet 'sjoemelen' met de bakrand. Bij een goede schouderbuitenwaarts zou je sowieso al een eind van de bakrand af moeten komen, zodat het paard ook ruimte heeft bij zijn hoofd. Dat vergeet bijna iedereen lijkt wel.
Bizzybijtje schreef:Boek heb ik gehad, vond het erg fijn! Al was het meer uitleg over de oefeningen en niet zozeer hoe je ze uitvoert/aanleert.
Bizzybijtje schreef:Boek heb ik gehad, vond het erg fijn! Al was het meer uitleg over de oefeningen en niet zozeer hoe je ze uitvoert/aanleert.
rider schreef:Bizzybijtje schreef:Boek heb ik gehad, vond het erg fijn! Al was het meer uitleg over de oefeningen en niet zozeer hoe je ze uitvoert/aanleert.
Ik heb het boek ook. De eerste paar hoofdstukken zijn voornamelijk theoretisch, maar er worden toch heel veel praktische dingen verteld, ook later in het boek. Er staat van de meeste oefeningen exact in hoe je ze aan moet leren. Alleen, het boek is van hoog niveau, dus je hebt er wel enige voorkennis voor nodig, anders snap je de uitleg niet.
Er staan veel nuttige tips in over teugelgebruik, de manier van vasthouden, welke hulpen voor welke oefening, hoe een correcte oefening eruit hoort te zien etc. Wat ik vooral fijn vind is dat Hinrichs bij veel oefeningen meerdere manieren beschrijft om ze aan te leren, zodat als voor jouw paard manier 1 niet werkt, je nog maniier, 2,3 en 4 achter de hand hebt.
rider schreef:Bizzybijtje schreef:Boek heb ik gehad, vond het erg fijn! Al was het meer uitleg over de oefeningen en niet zozeer hoe je ze uitvoert/aanleert.
Ik heb het boek ook. De eerste paar hoofdstukken zijn voornamelijk theoretisch, maar er worden toch heel veel praktische dingen verteld, ook later in het boek. Er staat van de meeste oefeningen exact in hoe je ze aan moet leren. Alleen, het boek is van hoog niveau, dus je hebt er wel enige voorkennis voor nodig, anders snap je de uitleg niet.
Er staan veel nuttige tips in over teugelgebruik, de manier van vasthouden, welke hulpen voor welke oefening, hoe een correcte oefening eruit hoort te zien etc. Wat ik vooral fijn vind is dat Hinrichs bij veel oefeningen meerdere manieren beschrijft om ze aan te leren, zodat als voor jouw paard manier 1 niet werkt, je nog maniier, 2,3 en 4 achter de hand hebt.
[***] schreef:TrueMet clickertraining bouw ik ook wel wat soepelheidsdingetjes in, al spelenderwijs, zal hem ook wel goed doen. Maar om hem echt te trainen zoals je aan de longe kan met clickertraining .. het zal best mogelijk zijn, maar ik ben nog maar een beginner
Heb wel DVD's en een boek op komst (als ik heb betaald
), misschien haal ik daar ook nog dingen uit. Maar als je filmpje moest vinden is dat zeker welkom
[***] schreef:Welke voorkennis heb je dan precies nodig?
[***] schreef:Klinkt alweer heel erg leuk