Waar in ZH zit je? Ik heb les van Conrad en vind dat absoluut een aanrader. Kom anders een keer kijken bij een les van mij, kun je zien of het wat is voor je

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dani_ schreef:Het zou zonde zijn als je na één keer oefenen afhaakt, Sanneb! Consequent zijn hiermee, dit komt echt goed!
Waar in ZH zit je? Ik heb les van Conrad en vind dat absoluut een aanrader. Kom anders een keer kijken bij een les van mij, kun je zien of het wat is voor je.
Dani_ schreef:Mijn paard staat vlakbij Leiden en mijn instructeur komt gewoon aan huis.
Voor mezelf vind ik les wel heel belangrijk. Omdat ik met deze methode niet alleen kunstjes aanleer, maar ook de basisopvoeding doe, het grondwerk en het onder het zadel beleren ter zijner tijd. Ik heb een jonkie van net drie jaar...
Pluizebolpum schreef:Heb alvast wel ontdekt dat CT met twee paarden tegelijk niet werkt. Terwijl de één verwoedt voetjes gaf tot ze er bijna bij neerviel gooide de andere met emmers in de rondte...
HippoLogic schreef:Met twee tegelijk train je er denk ik ook gemakkelijk ongewenst gedrag in: als je de een clickt voor iets goeds en de ander doet (n)iets, dan train je de tweede ook.
HippoLogic schreef:@pluizebolpum: waarom geen twee verschillende clickers aanschaffen? Of een clicker die je in toonhoogte kunt verstellen. Paarden leren wel snel welke click hen een beloning brent. Anders elk paard even kort inclickeren op de nieuwe clicker. Dat zou ik proberen. Zoals ik al vertelde: ik heb goede ervaringen met ieder paard zijn eigen clicker (eigen geluidje). Dan moet je wel verschillende clickers aanschaffewn.