Met de target stick kun je hem leren achterwaarts te lopen of je kan het leren met freeshaping. In dat geval omzeil je eerst dat je het touw moet vastpakken om hem achteruit te zetten.
Als je vragen hebt hoor ik het wel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HippoLogic schreef:Soms is een gedrag aanleren wat tegengesteld is niet handig/mogelijk en moet je het ongewenste gedrag voorkomen tot je er wel aan toe bent. Je zou hem bv kunnen leren targetten. Begin met een hek ertussen/of een staldeur zodat je het bijten voorkomt (als hij je niet kan bereiken kan hij niet bijten).
Met de target stick kun je hem leren achterwaarts te lopen of je kan het leren met freeshaping. In dat geval omzeil je eerst dat je het touw moet vastpakken om hem achteruit te zetten.
Als je vragen hebt hoor ik het wel
Loba1 schreef:Nu dus mijn gedachte om te gaan clickertrainen. En dan hier ook mijn vragen:
- Zijn er meer mensen met introverte paarden die goede resultaten hebben geboekt met clickertrainen?
- Merkte je daar bij een duidelijk verschil wat betreft focus richting jou?
- Werd je paard vrolijker/blijer bij jou in de buurt?
- Werd je paard zekerder van zichzelf in spannende situaties?
- En dan de belangrijkste: Zijn er ook mensen die deze training door hebben gezet naar het rijden toe? en zoja, hoe dan?
En goede internationale trainers? Zijn die bekend?
Ik ben benieuwd!!
HippoLogic schreef:OP Fb kun je de Connection Training groep vinden. Die hebben veel ohz. https://www.facebook.com/groups/connect ... g/?fref=ts
Als je net begint, is de basis een heel verstandige keuze om zelf ervaring op te doen. Je kunt gewoon blijven rijden, paarden leren immers in context. Dus als je begint met clicker training op de grond en een duidelijk begin- en eind signaal hebt, leer je je paard gelijk vanaf het begin aan: zonder begin-de-les-signaal valt er niets te halen qua voedsel. Dus ook niet meer "gewoonüit de hand voeren (dan liever iets in de voerbak leggen als je hem toch eens wilt verwennen).
In het begin is consequent zijn gewoon moeilijk als je zelf net een nieuwe methode aan het leren bent. Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor je paard.
Deze blog gaat over het gebruik van een begin- en eindsignaal voor elke trainingssessie en waarom dat belangrijk is.
Deze aflevering gaat over als je paard gaat bedelen en wat je er aan kunt doen (met clicker training)