Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HippoLogic schreef:Welkom Johnvdm, vertel eens over je ervaringen met clickertraining? Wat heb jij je paard met behulp van R+ aangeleerd?
HippoLogic schreef:Goh, wat vervelend. Wat waren de omstandigheden? Schopte je paard naar jou en naar je hond in hetzelfde scenario of waren het 2 verschillende gelegenheden?
Amable schreef:Hmmm, persoonlijk vind ik dat een paard een hond bij de achterbenen weg mag houden, ik zou er zelf voor zorgen dat de hond er niet achter gaat lopen. Kan me ook voorstellen dat ze gefrustreerd raakte van het feit dat ze van jou langzaam lopen moest terwijl ze door de hond feitelijk naar voren gedreven werd omdat die er dus achter bij de achterbenen bij liep.
Mensen schoppen is natuurlijk not done en persoonlijk pak ik dat zelf ook heel hard aan. Niet clicker verantwoord misschien, maar ik wordt daar gewoon heel boos van. En dan is het nog afhankelijk of een paard dat doet om te imponeren of dat ze het doen uit angst, met een angstig paard ga ik daar natuurlijk anders mee om dan met een paard dat denkt dat hij me even af kan troeffen.
nanoukkie schreef:heb een vraagje, ben beginnende in vrijheidsdressuur
nu kan mijn paardje al flemen (al doet ze soms haar mond erbij open), nee schudden en jambette( niet helemaal, alleen maar aan een kant ) zou ik nogsteeds met clicker kunnen beginnen werken, en leggen de paarden de link snel van click= goed?