De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:13

Haha herkenbaar dat wind-probleem!
Al is het me nu met de tips van Tristan wel al gelukt om mijn schimmel (van het filmpje tijdens de Q&A) meer richting ontspanning te krijgen.

Trailerladen was nooit echt een probleem maar lukt nu dus ook als ik buiten blijf staan en ook het opstappen lukt (maar ik had mijn paard al geleerd om zijn achterhand naar me toe te wenden met een aanwijzing van de zweep, door travers aan de hand).
Gisteren een beginnetje gemaakt met de buiging. Ik ben benieuwd naar meer bonusvideo's :)

Aan de module onder het zadel met objecten ben ik helaas nog steeds niet begonnen wegens gebrek aan hulp.

Mickey

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:45

Leuk om alles zo te lezen wat iedereen doet.
Ik ben zoetjes aan ook begonnen aangezien de revalidatie ook goed gaat.
Nadat ik eerst mijn vingers licht verbrand heb omdat paardlief het touw door mijn hand trok omdat ze ergens door ontplofte, heb ik haar de beweging laten doen met haar achterbenen. Een kant op omdat ik de andere kant nog niet kort mag draaien.
En zo waar, toen ze het snapte en ik haar liet stoppen ging ze meteen met haar koppie omlaag rustig staan wachten. Echt heel tof! Uitvoerig beloond voor haar goede gedrag. Hopelijk het begin van een mooie ontwikkeling ;)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 05:15

Wat leuk om alle ervaringen weer te lezen! :D Top dames!

Ik ben nu in Florida om met Tristan filmpjes te maken en Tristan moet twee demonstraties geven tijdens het Adequan Global Dressage Festival. Daar zijn we ook met een stand van TRT. Ik ben heel benieuwd naar wat we allemaal gaan beleven! Maar eerst morgen krokodillen bekijken in de Everglades :p

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 06:41

CaPrIoLe`79 schreef:
Zijn er misschien nog meer webwinkels waar je dat kunt krijgen? Vooral die klapperhandjes zijn lastig te vinden.

De klaphandjes waren ooit bij de blokker te verkrijgen ( wk/ek).. Per toeval toen ooit meegenomen..

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:12

Jij hebt een leuk leven Conny! Fijne tijd daar!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:15

pol1 schreef:
CaPrIoLe`79 schreef:
Zijn er misschien nog meer webwinkels waar je dat kunt krijgen? Vooral die klapperhandjes zijn lastig te vinden.

De klaphandjes waren ooit bij de blokker te verkrijgen ( wk/ek).. Per toeval toen ooit meegenomen..

Gezien de huidige stand van zaken in het voetbal vrees ik dat die daar niet zo snel terugkomen. :')

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:26

connepon85 schreef:
Wat leuk om alle ervaringen weer te lezen! :D Top dames!

Ik ben nu in Florida om met Tristan filmpjes te maken en Tristan moet twee demonstraties geven tijdens het Adequan Global Dressage Festival. Daar zijn we ook met een stand van TRT. Ik ben heel benieuwd naar wat we allemaal gaan beleven! Maar eerst morgen krokodillen bekijken in de Everglades :p

Gaaf Conny!
Als je ooit nog mensen zoekt... :D

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:12

Klinkt goed Conny, geniet er van!

Ik heb iemand laten komen die veel ervaring heeft met grondwerk en probleempaarden, om eens te helpen hoe ik nu verder kan met mijn merrie.
Volgens hem was het een beetje een hopeloos geval. ;(
Hij is met haar aan het werk geweest en ze is een beetje als een kind wat je wil leren rekenen en die alleen maar uit het raam blijft staren en geen poging doet om een antwoord te geven.
Ze is heel lief, maar niks blijft hangen en ze gaat telkens weer gewoon verder waar ze zelf mee bezig was.
Aangezien dit nu al de 3e prof is die op hetzelfde uit komt, moet ik het misschien maar accepteren dat het geen rijpaard gaat worden.

Misschien dat ik me nu met de cursus meer op de andere paarden ga richten, meer als goede schriktraining en basis, want ik geloof zeker dat het nut heeft.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 07:53

Het weer werkt echt niet mee hè voor training..windkracht 7 hier..

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:08

Oh wat een leuk topic! Mag ik meelezen? Ik heb er nog over gedacht om me aan te melden, maar vond het helaas toch wat te prijzig. Ben maar een student, dus heb het niet zo breed haha :P (En paard is pasgeleden plots heel erg ziek geworden, maar gelukkig er wel weer boven op gekomen)

Ik ga wel naar de Trainingsdag op 2 april. Ben zo benieuwd! Gaan er nog van jullie? En weten jullie toevallig welke paarden er mee worden genomen naar die dag? Heb er zo veel zin in!!!!

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:50

Klinkt inderdaad super Conny! Veel plezier :)

pol1 schreef:
CaPrIoLe`79 schreef:

Het klaphandje heb ik pas bij speelgoedbos.nl besteld, zij hebben deze nog op voorraad.

Gister voor de eerste keer de ostheopaat bij me paardje gehad en zoals we al vermoeden waren er dus punten (8 stuks) die behandeld moesten worden.
Ons probleem met module 1, o.a. het onder treden van de achterbenen, wat dus ging moeizaam ging had ook te maken met het vast zitten van de lage onderrug wervels. Binnen nu en 6 weken moeten er dus veranderingen te zien zijn, ben heel benieuwd.
We zijn dus nog wel even bezig met module 1.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:38

Annuh schreef:
Klinkt inderdaad super Conny! Veel plezier :)

Gister voor de eerste keer de ostheopaat bij me paardje gehad en zoals we al vermoeden waren er dus punten (8 stuks) die behandeld moesten worden.
Ons probleem met module 1, o.a. het onder treden van de achterbenen, wat dus ging moeizaam ging had ook te maken met het vast zitten van de lage onderrug wervels. Binnen nu en 6 weken moeten er dus veranderingen te zien zijn, ben heel benieuwd.
We zijn dus nog wel even bezig met module 1.

Interessant wat je vertelt Annuh. Gisteren tijdens een clinic vertelde Tristan dat hij module 1 regelmatig bij zijn paarden toepast als check maar ook bij paarden om te zien of ze iets mankeren.

Nu kwam er ook een paard in de ring die al wel op hoger niveau liep, maar vaak erg gespannen was. Hij ging aan de slag met het patroon waarbij de achterbenen moesten ondertreden en daar had het paard écht moeite mee. Toen vertelde de eigenaresse ook toen Tristan klaar was dat hij aan dat been ook een blessure heeft gehad waarop Tristan ook aangaf dat het probleem nog niet opgelost was.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:48

Bijzonder toch eigenlijk dat een hele simpele oefening je al zoveel kan vertellen over je paard, terwijl je dat niet gemerkt hebt. Tenminste als ik zo jouw bovenste bericht lees.
Hopelijk kijkt die eigenaresse nog eens goed naar de (oude) blessure.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:48

Ik heb mijn kleine en grote klapperhanden ook binnen. Besteld bij ballucca.nl (als ik het goed schrijf). De kleine zijn wel mini maar de grote die ze nu tijdelijk hadden ivm carnaval echt wel groot en maken een pokkeherrie. Ik ben benieuwd wat mijn paard daarmee kan

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:49

Ow dat is toevallig Conny, wel weer handig als je dat weet! Die van mij had er ook echt heel veel moeite mee (met module 1) en is ook snel gespannen. Maar we weten waardoor het nu komt en hier kunnen we nu ook weer wat mee.

Precies Mickey wat een oefening je al kan vertellen over je paard.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:23

Meteen bij ballucca.nl ook de klapperhand besteld en een ratel. Maakt zeker een pokkeherrie. Ik had eerst een flesje met kleine balletjes maar daarvan dachten de dames dat het voer was dus dat vonden ze niet bepaald spannend. Ze gingen er gelijk op af haha :D
Ondertussen ook al met de vlag geoefend en dat ging veel makkelijker dan de plastic zak. Die vind ze nog steeds spannend. Zeiltje is geen probleem meer en module 1 doet ze heel makkelijk en relaxed.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 14:14

De afgelopen week een paar x geoefend. T gaat steeds makkelijker. Hoewel ik nog steeds ff achter een goede drukte maker aan moet............ :o :o :o :o :o :o
Heb het bonusfilmpje van het 'ik bied me aan' voor het opstijgen onder de loep genomen. En heb het nu drie x geoefend. Het is zo leuk om zo snel resultaat te zien. Het gaat nog niet volgens het boekje. Maar met de technieken die aangereikt worden, kun je in 15 minuutjes oefenen al je paard naast je krijgen. Zo leuk! +:)+

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:03

Hier lukt die juist niet haha. Kwartje lijkt niet te vallen om naar de druk toe te komen..
Geluid moet ik ook nog wat meer mee gaan oefenen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:21

Mijn miniklapperhanden op zachtjes klapperen vond die van mij niet eng tot mijn verbazing

alleen toen ik haar aan de hand meenam naar buiten dan is de hysterie meteen terug. Met iedere keer een pattern inzetten, is ze wel controleerbaar maar echt relaxt nog echt niet

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:58

xMercury schreef:
Ik ga wel naar de Trainingsdag op 2 april. Ben zo benieuwd! Gaan er nog van jullie? En weten jullie toevallig welke paarden er mee worden genomen naar die dag? Heb er zo veel zin in!!!!

Ik zou heel graag heen willen. Maar ben nog opzoek naar twee kaartjes :D Dus als iemand wat weet?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:48

Voor diegene die de training nog niet volgen, maar wel interesse hebben, we geven vrijdag een toegangsbewijs tot de training weg. Je kunt tot en met donderdag 16.00 uur meedoen: http://www.trtmethod.com/training-optin/

Ik ben zondag direct van Schiphol naar mijn paard gegaan en het klapperhandje uitgeprobeerd. Ik had het klapperhandje van de week via Balluca besteld. Mijn paard reageerde er best goed op. Gisteren heb ik het klapperhandje helaas niet kunnen doen, omdat er ook andere paarden in de baan waren.

Ik ben ook nog niet zo ver met het naar me toe laten komen op druk; als ik twee passen krijg ben ik al heel blij. :+ Deze week maar even goed op oefenen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:48

Ik zag het! Wat een super leuk en goed idee. Ik heb meegedaan :D Zou zo leuk en vooral heel nuttig zijn :o

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:41

Het naar druk toe laten komen lukt bij mij ook niet. Ik krijg hem wel op commando met zweep omhoog van de bakrand af en hij draait door tot ongeveer een kwartslag, maar daarna extra reactie doorvragen met het zweepje krijg ik allemaal reacties op behalve de goede. Heeft hij daar nog extra tips voor Conny? Om het naar druk toekomen 'los' in een oefening te oefenen?

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:07

hier ook een trt-er. Ik vind het wel lastig om adhv de filmpjes ook de juiste stappen te volgen eenmaal in de bak. Module 1 zit er goed in en ik oefen veel met het plasticzakje op stok. Herrie moet ik nog aanschaffen. Van het weekend ook met de trailer in de weer geweest. Ze stond er zo op, alleen was ik te laat met een voorwaartse hulp waardoor ze de trailer juist afvloog en daarna 0 interesse had om nog in de buurt te komen. Zaterdag maar weer oefenen.... We rijden op 20 maart mee in een clinic van Tristan, dus er is een mooie deadline :D

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:50

Ik ga ook naar de trainingsdag op 2 april. Ik ben nog steeds super blij met de training, heb zelfs weer winstpunten kunnen rijden op wedstrijd (ik kwam aan het begin van de training een vreemde bak niet door). Vandaag het "trucje" voor het opstapkrukje gedaan, dat ging heel goed! Ik denk dat ik morgen zo op kan stappen! Een nadeel: mijn databundel gaat eraan doordat ik al die filmpjes op stal in de bak sta te kijken :Y)

Wat leuk dat je meerijdt in een clinic zeg, ik ben jaloers!!