De click betekent voor je paard dat hij het dus op dat moment goed doet en dat daarna een beloning volgt.
Even heel kort uitgelegd, maar eigenlijk is het ook vrij simpel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bojangles schreef:De click is je beloningssignaal, daarmee markeer je het gewenste gedrag.
De click betekent voor je paard dat hij het dus op dat moment goed doet en dat daarna een beloning volgt.
Even heel kort uitgelegd, maar eigenlijk is het ook vrij simpel
HippoLogic schreef:Ik wapper even of ik 'block' ze als paarden dat doen. Kan het paard zelf kiezen of hij zijn neus daar (in mijn ruimte) houdt of niet. Ik gebruik het commando 'nee!' daarbij. Verder het paard niet aankijken als je wappert en er verder niet te veel aandacht aan geven.
HippoLogic schreef:Ik wapper even of ik 'block' ze als paarden dat doen. Kan het paard zelf kiezen of hij zijn neus daar (in mijn ruimte) houdt of niet.
[b]Hallo, tot hier volg ik en dit doe ik ook af en toe bij echt opdringerige (lees: gevaarlijke situaties) paarden. Maar dit is echt zeer uitzonderlijk. Het enige wat echt en langdurig werkt is het negeren van het ongewenste gedrag en vanzodra je paard even dat gedrag niet meer stelt (hij is een seconde afgeleid omdat er een vogel opvliegt bijvoorbeeld), dan bridge je meteen en beloon je dit gedrag (ook al was dat maar 1 seconde).[/b]
Ik gebruik het commando 'nee!' daarbij. Verder het paard niet aankijken als je wappert en er verder niet te veel aandacht aan geven.
[b]Dit geen aandacht geven is een uitstekend idee, maar laat gewoon die "neen" achterwege, want jouw "neen" betekent iets "fout" maar je paard wordt op dat moment beloond: hij krijgt wat hij wil : aandacht, ook al is het een "neen". Bovendien weet je paard ook niet exact wat hij evrkeerd doet en moet stoppen. Dus beter niet doen om te vermijden dat je zonder je het wil, hem toch beloont in zijn ongewenst gedrag.
Nog eens... alleen negeren zal het ongewenste gedrag uitdoven.[/b]
Kyra gaat ook wel eens aan mijn handen likken maar als ik haar dan weer een liksteen tot haar beschikking geef, heeft ze die behoefte niet. Verder let ik erop dat ik (en alle anderen in haar buurt) zich niet de handen (onbewust) laten likken.
LeonieL schreef:Hee. Heeft één van jullie ervaring met Chase the tiger?
Het lijkt me een leuke game, als afwisseling met m'n verzorgpony.
Ik wil de pony leren een plastic zakje te targetten. maar zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?
Liefs Leonie