Wij zijn nu vooral bezig met zaken die mijn paard al kent nog meer te gaan verfijnen.
Kleinere cue's, tijdsduur, trainen in lussen en kettingen.
Zo veel dat ik wil leren, zo weinig tijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amable schreef:Ehm, geloof me, er zijn genoeg mensen die hun hond op dezelfde manier "trainen". We kennen allemaal het voorbeeld van een pup met zijn neus in zijn eigen ongelukje duwen
crosmuller schreef:Inderdaad amable, helaas.
LJ, wat een pech toch, ja uitgerekend de pony die je kocht om lekker mee aan de slag te gaan. Nee ik denk niet dat Myrtle (kyra is van HL) haar been overbelast heeft door de spat, dan zou het eerder linksvoor zijn. De spat zit rechtsachter. Maar, ze is erg stijf doordat ze zo weinig doet dus dat zal vast allemaal aan elkaar gerelateerd zijn op de een of andere dusitere manier.
liljebo schreef:Ja oké... met honden kan de mens er ook wat van... zonder meer. Toch vind ik het bij paarden nog steeds de boventoon voeren, omdat het veel meer geaccepteerd is. Ik bedoel... het eerste wat menig kind bij de ruiteruitrusting krijgt als het gaat rijden is een zweep. Daar waar bij de honden toch wel een ontwikkeling gaande is en het hondvriendelijk opvoeden terrein wint, zie je bij paarden toch nog dat 'hij moet maar voelen wie de baas is' de boventoon voert. Maar wellicht komt dat ook omdat paarden worden gebruikt in de sport, om te presteren (en het ego te strelen) Denk dat prestatiedrang meer misbruik in de hand werkt (zeker als het presteren gepaard gaat met financiele opbrengst)
Eigenlijk denk ik soms dat veel mensen eigenlijk niet geschikt zijn om dieren te houden