Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:17

Hier clickeren we nog steeds heel enthousiast door :D
Wij zijn nu vooral bezig met zaken die mijn paard al kent nog meer te gaan verfijnen.
Kleinere cue's, tijdsduur, trainen in lussen en kettingen.

Zo veel dat ik wil leren, zo weinig tijd :n

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:27

Hier een zware dip. Shakira blijkt toch bevangen en loopt dus slecht. Waarschijnlijk ten gevolge van EMS of cushing. Ze wordt binnenkort getest.

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:09

Neeee, Liljebo, wat een ellende :-( Sterkte!
(PS: je weet dat ze cushing met een simpele bloedtest kunnen meten, hé en niet al die ouderwetse ellende. Ik heb echt vreselijke strijd met mijn Zweedse dierenarts moeten leveren om dat voor elkaar te krijgen.)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 06:18

Oh nee LJ alweer een ziek paard :(, sterkte

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:23

Ooooh LJ het gaat je echt niet mee met de paarden he :( Veel beterschap voor Shakira!!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:06

Ja nimue dat weet ik.... billy had ook cushing. De da. heeft een spoedcursus gevolgd omdat de waarden bij billy vaak gecontroleerd moesten worden. :)

En ja... eerlijk gezegd baal ik er als een stekker van. Echt. Maar goed... er is niet veel te willen en we gaan het gevecht maar weer eens aan. Is wel het laatste paard dat ik kocht. Een eventueel volgend paard wordt een houten hobbelpaard.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:59

Vanavond ITMHB livestream, reminder voor wie dat ook wil zien. (Ik kan zelf niet, maar ga het later terugkijekn.)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:17

Goed dat je het zegt Visitor! Ik ging het normaal bekijken, maar moet weg vanavond, dus het zal voor morgen zijn :)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:21

Ik ga ook later kijken

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:15

Nee he, Liljebo niet Shakira ook in de lappenmand.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:30

Hoe gaat het met de paardjes en hun gezondheid ondertussen?
Ik ben wel aanwezig, niet in winterslaap maar gewoon zo ontzettend druk met vanalles. Na Flanders Horse expo maar even vakantie inplannen. Ik ben sowieso vrij de week erna, maar altijd geneigd om als mensen mij om les vragen, die les dan toch maar in die week te plannen (omdat ik vrij ben). :')

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 07:40

Soms even rustig aan doen vie :).

Hier gaat het matig. Het ging goed met Myrtle haar spatbeen en ik mocht net weer gaan draven, is ze kreupel aan een voorbeen. De dierenarts is geweest en we denken vooralsnog dat het iets kleins is. Voorlopig even rust en alleen wat dressuur aan de hand. Ik ben niet heel ongerust, maar toch wel een beetje balen. Clickeren gebruik ik nog dagelijks tijdens de training aan de hand, maar niet zoveel nieuws gedaan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:58

Ik hoop dat Myrtle ook snel weer opknapt.

Ik ben gister hevig afgeknapt: pfff. Mijn stalvriendinnetje had les van de instructrice. Ze is de enige stalinstructrice die les geeft, ze is daarnaast ook stalhulp. En daarom ook de enige die les mag geven op stal.
Maar Kyra was heel nerveus in de bak terwijl ik at liberty aan het werk was. Ze is altijd nerveus als Instructrice les geeft of haar paarden aan het werk zet als we samen in de bak zijn. Ik had Kyra net laten liggen en ze sprong op en rende weg, zo op mijn teen. Toen ik Kyra op stal zette, bleek dat Instructrice net het paard voor mijn vriendin een hoofdstel had aan gedaan. Ik hoorde haar nog zeggen (uitleggen). "Je paard mag kiezen hoor, of hij zijn hoofdstel in wil. Maar als hij het niet wil dan moet hij rondjes rennen in zijn stal net zo lang tot hij het wil" Pfff alsof dat een keuze is! Daar was Kyra dus van geschrokken, van die herrie en een paniekpaard. Ik voelde me echt een Alien en had zo'n medelijden met het paard. Het paard is namelijk kopschuw als hij een hoofdstel in heeft. Hij heeft maandenlang het bit ondersteboven in gehad van de zomer en hij is gewoon bang voor pijn als je het mij vraagt.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:59

Vervelend dat soort situaties op stal. Arm paard :(.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:29

O wat balen van Myrtle, hopelijk gaat het snel beter. En hopelijk met Shakira ook.
Ja, dat zijn altijd vervelende dingen he HL. Ik kom zulke dingen ook vaak tegen op stal helaas. Inderdaad arme paarden.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:32

HL soms is het echt niet leuk om in zo'n stal te staan. Ik had mij hier als vrijwilliger aangemeld bij het gehandicaptrijden bij een grote manege, maar kon niet dealen met de manier waarop er met paarden werd omgegaan.

En jep... hier weer een in de lappenmand dus. Uitgerekend shakira. Ze lijkt wel een tikje beter te lopen nu. We zijn veel bezig met het op orde brengen van de hoeven. De traditionele smid is, blijkt nu, slordig geweest in een aantal zaken. Paarden liepen op de hoefwand en hebben slechte stralen etc. Nu werken we vooral aan shakira. De rest komt binnenkort aan de beurt. Natuurlijk heeft shakira ook nog die harde nek en bulten boven de ogen. Ze moet eigenlijk worden getest, maar ik overweeg eerst de rest op orde te brengen. Overigens heb ik wel het voer van de paarden flink terug gezet. Niemand is te dik, maar ja... die harde nek he...

Ik begrijp niet waarom het bij paarden blijkbaar normaal is om ze tot vanalles te dwingen, grof ermee om te gaan etc etc, terwijl eenzelfde behandeling van een hond tot gevangenisstraf zou leiden. Ik kan er soms met mijn kop niet bij

CM vervelend dat Kyra nu weer last heeft van het voorbeen. Is het ook geen overbelasting omdat ze het achterbeen ontlast?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:48

Ehm, geloof me, er zijn genoeg mensen die hun hond op dezelfde manier "trainen". We kennen allemaal het voorbeeld van een pup met zijn neus in zijn eigen ongelukje duwen :roll:

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:08

Inderdaad amable, helaas.

LJ, wat een pech toch, ja uitgerekend de pony die je kocht om lekker mee aan de slag te gaan. Nee ik denk niet dat Myrtle (kyra is van HL ;) ) haar been overbelast heeft door de spat, dan zou het eerder linksvoor zijn. De spat zit rechtsachter. Maar, ze is erg stijf doordat ze zo weinig doet dus dat zal vast allemaal aan elkaar gerelateerd zijn op de een of andere dusitere manier.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:07

Amable schreef:
Ehm, geloof me, er zijn genoeg mensen die hun hond op dezelfde manier "trainen". We kennen allemaal het voorbeeld van een pup met zijn neus in zijn eigen ongelukje duwen :roll:

Ja dat is waar, maar we gooien er nog geen scherp bit in, dwingen hem niet in de krul en meppen er niet met spoor en zweep op als ie niet wil lopen, toch?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:08

crosmuller schreef:
Inderdaad amable, helaas.

LJ, wat een pech toch, ja uitgerekend de pony die je kocht om lekker mee aan de slag te gaan. Nee ik denk niet dat Myrtle (kyra is van HL ;) ) haar been overbelast heeft door de spat, dan zou het eerder linksvoor zijn. De spat zit rechtsachter. Maar, ze is erg stijf doordat ze zo weinig doet dus dat zal vast allemaal aan elkaar gerelateerd zijn op de een of andere dusitere manier.

Oeps... maar ja, kan idd dat het evengoed gerelateerd is omdat ze naar de pijn gaan lopen en dan hun lijf verkeerd gebruiken. Net als mensen (ik kan het weten...heb dat zelf erg veel gedaan en doe het nog steeds als ik er niet heel goed op let)

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:11

"Ja dat is waar, maar we gooien er nog geen scherp bit in, dwingen hem niet in de krul en meppen er niet met spoor en zweep op als ie niet wil lopen, toch?"

O jawel hoor! Er zijn heel veel constructies bedacht om je hond 'netjes' naast je te laten lopen, veelal gebaseerd op pijn en ongemak. En wat dacht je van wurgriemen en stroomstoten als opvoedingshulpmiddel? Of de 'schoppen' uit het niets van meneer Cesar Milan terwijl hij ondertussen praat over harmonie en kameraadschap... :-(

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:16

Ja oké... met honden kan de mens er ook wat van... zonder meer. Toch vind ik het bij paarden nog steeds de boventoon voeren, omdat het veel meer geaccepteerd is. Ik bedoel... het eerste wat menig kind bij de ruiteruitrusting krijgt als het gaat rijden is een zweep. Daar waar bij de honden toch wel een ontwikkeling gaande is en het hondvriendelijk opvoeden terrein wint, zie je bij paarden toch nog dat 'hij moet maar voelen wie de baas is' de boventoon voert. Maar wellicht komt dat ook omdat paarden worden gebruikt in de sport, om te presteren (en het ego te strelen) Denk dat prestatiedrang meer misbruik in de hand werkt (zeker als het presteren gepaard gaat met financiele opbrengst)

Eigenlijk denk ik soms dat veel mensen eigenlijk niet geschikt zijn om dieren te houden

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:18

"Eigenlijk denk ik soms dat veel mensen eigenlijk niet geschikt zijn om dieren te houden"

Dat zonder meer!

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:20

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:24

liljebo schreef:
Ja oké... met honden kan de mens er ook wat van... zonder meer. Toch vind ik het bij paarden nog steeds de boventoon voeren, omdat het veel meer geaccepteerd is. Ik bedoel... het eerste wat menig kind bij de ruiteruitrusting krijgt als het gaat rijden is een zweep. Daar waar bij de honden toch wel een ontwikkeling gaande is en het hondvriendelijk opvoeden terrein wint, zie je bij paarden toch nog dat 'hij moet maar voelen wie de baas is' de boventoon voert. Maar wellicht komt dat ook omdat paarden worden gebruikt in de sport, om te presteren (en het ego te strelen) Denk dat prestatiedrang meer misbruik in de hand werkt (zeker als het presteren gepaard gaat met financiele opbrengst)

Eigenlijk denk ik soms dat veel mensen eigenlijk niet geschikt zijn om dieren te houden

Ben ik met je eens hoor.