Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gelukkig is Trulsa OK. Ik hoop dat Shakira ook snel weer helemaal gezond wordt. Ze mag niet in de lappenmand gaan liggen, ook al is het daar heel gezellig. 
crosmuller schreef:Ik zag net een interessant filmpje over honden, waar de trainster 2 verschillende bridgesignalen gebruikt in situaties waar ze rustig gedrag wil vs situaties waar ze energie wil. Interessant voor de paarden?
http://www.youtube.com/watch?v=Is3CVqvf ... ubs_digest
.
. 
Visitor schreef:Zo, dat ziet er al goed uit voor zo'n korte tijd! Krijg helemaal zin de jambette toch weer uit de kast te halen en dit ook te oefenen! Ik denk ook dat het slim is om de polka te doen en niet (meteen) de Spaanse pas (als je dat al van plan was) omdat je zo inderdaad de takt en het doorstappen van de achterbenen makkelijker kan behouden, lijkt me. Ik dacht alleen eens gezien te hebben dat polkapas is één pas hoog, dan twee gewone passen, dan andere been hoog, dan twee gewone passen, andere been hoog, etc., maar dat maakt natuurlijk eigenlijk helemaal niet uit.

Of andere ideeën erover. Idee erachter is dat ik het ding in de schuilstal wil ophangen en als hij schrikt van iets, dat hij dan als eerste reactie naar die target loopt, ipv in (letterlijk) blinde paniek met de kans dat hij in de draden hangt... Vandaar, maar heb geen idee of dat realistisch is om te denken
Is altijd leuke training en als het iets goeds doet is het altijd mooi meegenomen
Ga ook even de eerdere pagina's doornemen dan 
). Als hij dan daar als eerste reactie naartoe gaat is de schrikreactie meestal al wat afgezwakt en kan hij de situatie "herbekijken" ..
En een mat of dergelijke die verzuipt spijtig genoeg in de schuilstal
Wilde het punt in de schuilstal maken, dan is hij het verst van de draden verwijderd, anders zit hij alsnog door een draad uit moest hij zich vergissen.. en in de stal voelt hij zich wel fijn heb ik het idee
Ik ga er eens mee aan de slag
.