Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:49

Ik heb nu een clicker met een knopje ipv een 'doosje'. Ik ga hem vanavond uitproberen. Het geluid is zachter en wordt ook nog een beetje gedempt door handschoenen, maar je kunt er tenminste met handschoenen mee werken. Temperaturen zijn hier nu iets onder nul en het sneeuwt. Echt winter, brrr.

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:11

Ik zag je foto op facebook! Lijkt me wel handig, ik heb de laatste tijd wel heel vaak dat ik goed naar m'n clicker moet kijken om te zien of ik wel aan de goede kant ga drukken. Ik ben blij dat het hier in Nederland nog iets warmer is!

De laatste tijd heb ik mijn youtube abonnementen een beetje opgeschoond, dus ik heb ruimte voor nieuwe. Wat zijn jullie favoriete kanalen van mensen die clickertraining met paarden doen?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 02:00

Shawna Karrash

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:51

Ik zag hem op fb. handig met koud weer, hoewel ik tegenwoordig eigenlijk met tongklik werk, omdat ik die dingen steeds kwijtraak. Volgens mij slingeren er hier ergens 100 rond of zo :+

Maar momenteel ligt het even stil. Heel erg druk, shakira koliek vorige week en een houdinistunt uitgehaald die mij bijna een hartaanval bezorgde.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:59

Wat vervelend, liljebo.

Ik vind de clicker wel wat glad door de ergonomische vormgeving, maar hij ligt lekker in de hand. De click is veel zachter dan de box-clicker. Voor in de stal werkt dat prima, in de bak moest Kyra opnieuw wennen. Ze is toch wel erg gefixeerd op het horen van een click. Ik deed er nu een arm beweging bij (hand omhoog) als ik ging clicken. Dat bracht me op de overpeizing een lichaamscue ipv een geluid te gebruiken...

Zo een heb ik nu.
Afbeelding

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:09

Dit soort clickers heb je ook met een polsbandje eraan, misschien handiger? Een lichaamscue is niet zo handig als ze voor je uitloopt denk ik......

He balen LJ, is ze weer helemaal opgeknapt?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:46

Ja gelukkig wel, maar het ging echt niet goed met d'r. Dierenarts is uiteraard hier geweest en heeft d'r maag gespoeld, achter schoongemaakt en een injectie tegen de kramp gegeven. Ik moest de eerste nacht haar meerdere keren nat voer geven, zoals pulp (kleine hoeveelheden) en de dag erna elk uur een pluk hooi. S'middags mocht ze meer hooi, maar ze moest nog een tweede nacht binnen blijven ter controle.

Ik had haar in de hooiopslag gezet. Die gebruikte ik vroeger ook voor billy, omdat deze vaak ziek was en dan binnen moest staan.
Maar omdat zij nogal een uh levendig geval is, had mijn man een driedubbele draad gezet tussen het stuk waar zij stond en het stuk waar hooi stond en het poortje met de trap omlaag naar de schuilstal was. Het poortje was van de buitenkant versterkt met betongaas en had een slot.

Toen we op woensdagavond terug kwamen van de cursus, stond ze doodleuk bij de grote paarden in de schuilstal.
De drie toch zeer sterke draden waren gesloopt, het betongaas lag midden in de stal met de plastic hooivork erdoorheen, het slot van het poortje was gesloopt en blijkbaar is ze de trap omlaag gegaan. Ze had alles kunnen breken.

Heel erg slecht voor mijn hart, zoiets.

We weten overigens tot op vandaag de dag niet hoe ze dat betongaas eraf heeft kunnen halen en hoe het in de stal terecht is gekomen. Het zat nota bene aan de buitenkant van het poortje, stevig vastgetimmerd en het poortje gaat naar buiten toe open (boven de trap)
Ik snap er werkelijk geen hout van.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 07:54

@Cm: ik heb er een polsbandje aan gedaan. Kyra begint ook in de bak erg goed op de nieuwe clicker te reageren.

@ Liljebo:soms vraag je je af waarom je al die moeite doet he? ;) Mijn eerste pony deed ook alles om bij de groep te staan, apart houden had echt geen zin. Pfff, schrikken is dat he?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:00

Een polsband is idd wel handig... mij vielen die dingen steeds uit de hand. Vind er zo nu en dan nog wel eens in de wei :+

Sommige paarden kun je idd gewoon niet apart houden, tenzij je ze in de kluis opsluit.
Silja is ook zo'n exemplaar. Maar shakira en silja lijken in karakter toch al best veel op elkaar.
En ja... die dingen zijn slecht voor mijn hart.

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:35

Shawna Karrasch ben ik al op geabonneerd geloof ik, ze heeft echt nuttige filmpjes! :)
Wat een verhaal LJ, gelukkig is ze weer opgeknapt, maar echt niet leuk om zo te schrikken! Hoef je in elk geval volgende keer geen moeite te gaan doen om iets te bouwen waar ze niet uit kan. Je zou toch haast een camera willen ophangen om te zien hoe ze het klaarspelen..

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:04

Ja klopt, ik snap er nog steeds niets van

en ja. shawne heeft mooie filmpjes

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:35

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:10

Ohhh ik krijg op mijn scherm dat de film niet beschikbaar is. Jammer. Maar ik had er wel over gelezen. Wat ik hier zo leuk aan vind, is dat iemand op hoog niveau worteltjes gebruikt en daar geen geheim van maakt. Leuk voor iedereen die zo anti-voer is omdat het niet zou werken. :)

Fijne feestdagen allemaal

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:27

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:46

Ik ga de linkjes straks even bekijken. Ik ben ook nog steeds bezig met de filmpjes van de lezingen van de clicker conferentie.

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:16

Leuk filmpje!
En mooi dat er nu is aangetoond dat paarden wel van sociaal leren gebruik maken, zo interessant dat er steeds meer over dit onderwerp wordt ontdekt!

Waar zijn jullie de laatste tijd mee bezig in de training?
Ik ben nu even een weekje bij mijn ouders, maar wel bezig om een trainingsplan te maken voor volgend jaar. En ik wil nu eens lid worden van de Horse Agility Club, want Swa en ik vinden dat toch wel heel leuk!

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:52

Leuk zeg, dat is echt iets voor jullie!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:12

Ja leuk, dat lijkt me ook echt wat voor jullie! Ik moet dat eigenlijk ook weer eens oppakken :o Moet eens uitzoeken of mijn lidmaatschap automatisch verlengd wordt naar 2014 of dat ik actie moet ondernemen. Thanks voor deze reminder :D

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:05

Ik ben eventjes lui en nergens mee bezig geweest, maar heb een goed boek over inspannen gelezen, heb begrepen dat ik toch wat doen heb gemaakt en begin opnieuw. Komt goed uit want ik krijg komende weken dus ook een nieuw ruig en hoofdstuk. Wil ook waar gymnastiseren, want Sakira zit erg vast aan een kant en ik wil lange teugel met haar gaan doen. Met trucks met ik wat meer gaan lopen want ze krijgt wat laat van haar korte beentjes....denk dat ze met het vieze weer te weinig loopt in de wei.

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:07

Ik had een clicker maar mijn pony was bang voor het geluid, hoevaak ik hem ook beloonde na een klik, hij bleef het eng vinden dus ben gestopt met de clicker, maar zelf vind ik het wel heel fijn omdat me pony het dan gelijk weet als ie het goed doet

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:10

Hihi thanks trainingsmaatjes! Leuk dat jij er ook weer mee aan de slag wilt Visitor!

@LJ: Vervelend dat het niet helemaal lekker gaat met Shakira! Lekker lezen en dan fijn aan de slag. Ik ben benieuwd. :)

@Amigo20: Je kunt ook iets anders gebruiken als bridge, bijvoorbeeld een tongklak of een kort woordje. Maar ik denk dat het ook mogelijk is dat je pony niet meer bang is voor de klik, je kunt het geluid dempen door hem in je zak te houden. Wat is je beloning en hoe snel gaf je de beloning na de klik?

Oja, ik was vandaag foto's aan het terugkijken van het afgelopen jaar, en kwam dit filmpje tegen met een van Swa's favoriete trucjes, misschien vinden jullie het leuk om te zien: http://youtu.be/n8gzXHAKyV4

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:22

Ah wat doet ie dat goed! Heel leuk filmpje.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 08:48

Schattig filmpje! Misschien kun je hem leren een karretje te duwen, dat zou veel bekijks trekken op straat ;).

Ik had even een trainingsdipje, wel bezig geweest maar minder fanatiek. Heel stom maar ik had laatst toen de fysio zo positief was even een heel goed "doel bereikt" gevoel en daardoor daarna even wat minder motivatie. Maar dat komt wel weer goed.

Helaas gaat het niet zo goed met Myrtle nu ze loopt buiten heel slecht in draf en ze wil ook niet graag aandraven. Voorlopig dus alleen clickeren en stapritjes. Het clickeren gaat wel goed ze is zo gemotiveerd in de winter. Het verbeterpunt is nu stimulus controle. Ze snapt niet altijd wat ik wil en probeert dan van alles. Ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg :).

edit: het dressuren aan de hand ging laatst zo goed dat ik zin had om weer in de bak te gaan rijden, maar nu ze buiten zo slecht loopt zie ik er maar van af.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:49

Swaatjuh wat leuk. Het gaat trouwens niet slecht met shakira hoor. Alleen toen ze koliek had, maar dat is over. Ze is alleen stijf aan een kant maar dat is niet raar voor een pony die jaren alleen fokmerrie is geweest.
Cm wat rot dat kyra zoveel last heeft. Ik herken dat wel met artrose. rot aandoening. Dan is rijden idd geen goed idee...brengt toch extra belasting op de gewrichten.

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:08

Leuk filmpje, Swaatjuh! Nu kan hij de rode loper uitrollen op een opening!
Hier heb ik geprobeerd de dames de kleur blauw te laten herkennen, maar dat is me niet gelukt :-(
Verder ben ik alle wind en regen zo zat, dat we heel druk aan het opruimen en ombouwen zijn, zodat ik een klein overdekt arenaatje krijg om wat te rommelen....