Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
liljebo schreef:Leuk te horen hoe het gaat met swa. Met longeren had ik ook wel eens wat druk nodig, maar momenteel longeer ik eigenlijk niet meer, want we vonden het allebei niet zo geweldig.Het mee naar voren nemen is voor mij ook een experiment hoor. Kom later wel erop terug als ik echt weet of het effect heeft.
.

. 
nimue2010 schreef:Dat bokje is toch juist goed - je wilt meer energie en dat geeft zeAls ze vervolgens braaf bij de pion staat, doet ze de oefening fantastisch goed, lijkt mij!
. Maar ja ik ben iemand die soms wat teveel nadenkt over wat er fout zou kunnen gaan. Probeer het af te leren
. 
Ik schrik wel van haar bok (ze is nog op ruime afstand) maar het is net of ze daarmee bedoeld: "Schiet op! Gevaar!! Kom op laten we er samen vandoor gaan". Ja Kyra gebruikt druk op mij om me aan het lopen te krijgen. 
nimue2010 schreef:Zij en ik brengen dus veel van onze tijd samen door als 'hangjongeren' zoals mijn vriendin het uitdrukt
. Hälga zou waarschijnlijk gewoon blijven staan en mij met verwonderde ogen bekijken en trulsa rent wel boos achter mij aan (waarom ren je weg met snoepjes?????) maar houdt dat niet lang vol.
) stond deze op een manege/pensionstal en we deden altijd mee met de gezamelijke buitenritten. Als dit paard bij een galop een klein vrolijkheidsbokje maakte vond iedereen, inclusief ik, dat alleen maar schattig. Is dan idd iets heel anders. Bij shakira moet ik wat meer op mijn strepen staan en definitief niet belonen voor dat soort spurten... al helemaal niet als ik er vlakbij sta.
haha
Na een tijdje kwamen we eindelijk bij een goed galoppad (lees: een verhard stuk voor mij en een goede brede berm voor hem) en toen kon hij lekker gaan. Heerlijk.
Daarna hebben we nog even wat vrijheidsdressuur oefeningen gedaan, vooral geoefend met de spagaat. Twee keer deed hij hem zelfs netjes vierkant (Swa staat echt nooit vierkant). Dus lekker veel beloond. En een klein beginnetje gemaakt met de klassieke buiging.