nimue2010 schreef:Nou, dat is dan nergens voor nodig!
Nou dat is lief van je dat je dat zegt. Maar iedereen hier is goed bezig natuurlijk!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Visitor schreef:Joehoe wat fijn!Zie je wel dat jullie het kunnen!
![]()
Wat zei de fysio nu?
Ik had vanochtend ook iets leuks, wilde beginnen met oefenen met staart targetten tegen mijn hand als ik erachter sta. Begon met erachter staan en kriebelen aan staart en toen ze naar achter neigde (misschien omdat ze om wilde draaien, wat ben je daar aan het doen? of misschien omdat het lekker was en ze wat meer druk wilde uitoefenen) gebridged en beloond en dat gebeurde daarna meteen nog één of twee keer en toen had ze het volgens mij door, meteen 'bil' als stemcommando toegevoegd en daarna zette ze nl. nog een keer of 3 of 4 heel bewust een pasje achteruit als ik ging krabbelen en 'bil' zei. Dikke dikke jackpot en gestopt. Zo leuk om te zien hoe snel dat gaat als ze eenmaal door hebben dat de bridge betekent 'je bent op de goede weg, hier is je beloning, doe dat nog maar eens'. Nu het krabbelen uitfaden en 'bil' en afstand tussen mijn hand en staart erin faden. Het lichaamsdelen targetten gaat tot nu toe echt zoooo veel makkelijker dan ik ooit had gedacht! (We kunnen alleen nog maar de schouder verder hoor, haha. Oja en neus natuurlijk.)
Nimue, hoe gaat het bij jou dan?
nimue2010 schreef:@visitor: ik ben de afgelopen weken heel erg druk geweest met de Waterhole Rituals! Het clickeren komt wel weer - ik moet alleen heel goed gaan nadenken en echt een plan maken. Mijn drie-jarige is nl. iets te slim voor mij dus als ik niet goed voorbereid ben, gebeuren er dingen die ik niet wil! Zo had ze er een gewoonte van gemaakt om met haar been te gaan maaien als ze niet goed wist wat ze moest doen. Het eerste wat we geleerd hebben is nl. om op een pallet te gaan staan - dus iets met haar voet doen is haar manier van terugvallen op oud bekend gedrag dat vroeger altijd wat opleverde. Inmiddels heb ik dat er weer uitgetraind - we staan eindeloos stil- maar het maakt me een beetje huiverig...
Ze is groot en ik vind zo'n maaiend been niet alleen onhandig maar ook gevaarlijk!
crosmuller schreef:Vandaag is Myrtle weer behandeld door de fysio en het ging heel goed, ik ben daar zo blij mee is echt een beetje een mijlpaal. Ik had zelf twijfels of ik het voor elkaar kon krijgen met R+ maar het kan! Kleine kanttekening dat we in de les nog wel wat R- gebruiken hoor, en dat er ook nog dagen zijn dat Myrtle zo naar me kijkt van "OMG ik hoef toch niet te bewegen voor die wortel hoop ik he". Maar toch!
Niet helemaal alleen gedaan natuurlijk, ook dankzij mijn instructrice, tips van Inge, tips van mensen hier natuurlijk, mijn trainingsmaatjes en het trainingsplan (dat heeft me nl geholpen on niet teveel af te dwalen). Ben echt heel blij!
nimue2010 schreef:@visitor: ik ben de afgelopen weken heel erg druk geweest met de Waterhole Rituals! Het clickeren komt wel weer - ik moet alleen heel goed gaan nadenken en echt een plan maken. Mijn drie-jarige is nl. iets te slim voor mij dus als ik niet goed voorbereid ben, gebeuren er dingen die ik niet wil! Zo had ze er een gewoonte van gemaakt om met haar been te gaan maaien als ze niet goed wist wat ze moest doen. Het eerste wat we geleerd hebben is nl. om op een pallet te gaan staan - dus iets met haar voet doen is haar manier van terugvallen op oud bekend gedrag dat vroeger altijd wat opleverde. Inmiddels heb ik dat er weer uitgetraind - we staan eindeloos stil- maar het maakt me een beetje huiverig...
Ze is groot en ik vind zo'n maaiend been niet alleen onhandig maar ook gevaarlijk!
nimue2010 schreef:En het is leuk om opdrachten te krijgen, te filmen, jezelf te zien en feedback te krijgen - daar leer je heel veel van. Het voelt gewoon fijn te weten dat ik nu een hele bak 'gereedschap' heb, mochten we weer in een dip raken.
nimue2010 schreef:Ik vond deze site op het internet:
https://sites.google.com/site/erinscaro ... notes/home (met de opmerking dat het 3e ritual in principe over wordt geslagen).
en deze
http://hfa.horsefulness.be/gratis-e-books/
Voor mij is het mooie geweest dat ik heb geleerd mijn eigen agenda op te geven en to go with the flow en echt in het hier en nu te zijn! Branwen (de 6-jarige) reageert daar direct op. Zij en ik brengen dus veel van onze tijd samen door als 'hangjongeren' zoals mijn vriendin het uitdrukt
nimue2010 schreef:Ik vond deze site op het internet:
https://sites.google.com/site/erinscaro ... notes/home (met de opmerking dat het 3e ritual in principe over wordt geslagen).
en deze
http://hfa.horsefulness.be/gratis-e-books/
Citaat:Deze applicatie zal in staat zijn om:
Tweets te lezen uit je tijdlijn.
Te bekijken wie je volgt en nieuwe personen te volgen.
Je profiel te wijzigen.
Tweets voor je te plaatsen.