De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:48

connepon85 schreef:
Bij die van mij is geluid/beweging ook meer een dingetje dan bijvoorbeeld de vlag.

Even een vraagje voor diegene die laatst via de speelgoedwebsite hadden besteld. Is bij jullie alles goed aangekomen? Ik dacht dat ik een klapperhandje had besteld, maar die kon ik niet vinden.

Ik had wel het klapperhandje, maar bij mij miste de bellenrammelaar in de bestelling en na drie mails heb ik nog steeds geen contact met ze kunnen krijgen, niet blij mee dus..

kimberley82

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:22

Ow wat toevallig SuperZodiaX!
Hier hetzelfde verhaal... Alles netjes binnen behalve de bellenramelaar.
En inderdaad geen gehoor op mailtjes.
Gaat verder om een klein bedrag maar als ze dat zo bij meer klanten doen tikt het leuk aan!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:56

Oh, ik heb gewoon alles binnen gekregen. 2 vlaggen, 1 klapperhandje en het afzet lint. En ik heb wel een keer mailcontact met ze gehad, maar dat werd binnen 12 uur beantwoord.
Ik heb in november al een touwhalster en leadrope besteld (wel ergens anders natuurlijk), maar dat heb ik nog steeds niet binnen. Ook daar slecht antwoord op mails etc... heel vervelend dat soort dingen.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:58

Zijn er misschien nog meer webwinkels waar je dat kunt krijgen? Vooral die klapperhandjes zijn lastig te vinden.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:45

Ja ik wil ook graag dat klapperhandje hebben aangezien ik echt meer aan de slag moet met geluid. Had wel zo'n ratelding maar daarmee kan ik niet zo goed het geluid opvoeren en weer minderen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:00

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:02

connepon85 schreef:
Bij die van mij is geluid/beweging ook meer een dingetje dan bijvoorbeeld de vlag.

Even een vraagje voor diegene die laatst via de speelgoedwebsite hadden besteld. Is bij jullie alles goed aangekomen? Ik dacht dat ik een klapperhandje had besteld, maar die kon ik niet vinden.

Klapperhandje, vlag en opblaasspullen zijn wel geleverd met de mededeling dat de rest later zou volgen. Nog niets binnengekregen..

Kosha06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:17

Bij mij heeft het 2 weken geduurd voordat ik het "GROTE" klaphandje binnen kreeg....
Dat vond ik al belachelijk lang duren, maar toen ik eenmaal het klaphandje had ontvangen, heb ik toch meerdere keren gecheckt of het niet het 'kleine' klaphandje was. Ik had er iets anders van verwacht....

Al met al, hij klappert wel :+

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:25

Ow... hopelijk gaat het bij mij wel goed!
Ik heb gister ook 'eindelijk' het een en andere besteld bij speelgoedbos.nl
- klaphand, bellenrammelaar en afzetlint.

Afwachten dus. Wel een bevestiging met factuur per mail ontvangen.

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:04

Wij gaan zo maar eens beginnen aan de vrachtwagentraining voor het eerst. Zal toch een verademing zijn als we zonder problemen lekker naar het bos kunnen enz.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:27

Kosha06 schreef:
Bij mij heeft het 2 weken geduurd voordat ik het "GROTE" klaphandje binnen kreeg....
Dat vond ik al belachelijk lang duren, maar toen ik eenmaal het klaphandje had ontvangen, heb ik toch meerdere keren gecheckt of het niet het 'kleine' klaphandje was. Ik had er iets anders van verwacht....

Al met al, hij klappert wel :+

Dat zelfde had ik ook inderdaad. Zo groot vond ik de grote inderdaad ook niet. Vraag me wel af hoe klein de kleine is eigenlijk.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:47

Mireille91 schreef:
Wij gaan zo maar eens beginnen aan de vrachtwagentraining voor het eerst. Zal toch een verademing zijn als we zonder problemen lekker naar het bos kunnen enz.

Ik ben benieuwd hoe het is gegaan!

Wist je trouwens dat Tristan "vroeger" in Australië langs allerlei mensen ging om paarden te leren trailerladen?

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:19

Vrachtwagenladen ging goed. Module 1 rondom de vrachtwagen gedaan. Had het niet verwacht maar dat ging erg goed en op het eind zonder enige druk 3x Zep in de vrachtwagen gehad. Krijg hem alleen echt niet ontspannen als hij er eenmaal in staat. Wat gaaf dat hij dat eerst deed! Heb 1x een prof erbij gehad en vind het echt heel knap hoe zij te werk ging. Heel dankbaar werk denk ik xD

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:40

Wat hebben jullie allemaal besteld. Ik wil klapperhanden gaan bestellen maar ben benieuwd wat ik nog meer moet hebben

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:12

Mireille91 schreef:
Vrachtwagenladen ging goed. Module 1 rondom de vrachtwagen gedaan. Had het niet verwacht maar dat ging erg goed en op het eind zonder enige druk 3x Zep in de vrachtwagen gehad. Krijg hem alleen echt niet ontspannen als hij er eenmaal in staat. Wat gaaf dat hij dat eerst deed! Heb 1x een prof erbij gehad en vind het echt heel knap hoe zij te werk ging. Heel dankbaar werk denk ik xD

Super dat je hem er drie keer in hebt gekregen. Lukte het ook om haar in stapjes erop en eraf te krijgen? En dat je het daarmee opknipt? Of doet ze dat redelijk ontspannen is ze gespannen bij de laatste stap dat ze er helemaal in staat?

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:39

Weet iemand waar ik het e book kan vinden? Ik kan op een of andere manier niet meer op de site zonder ingelogd te zijn, kan dus alleen maar de modules zien zeg maar....

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:20

Joki schreef:
Wat hebben jullie allemaal besteld. Ik wil klapperhanden gaan bestellen maar ben benieuwd wat ik nog meer moet hebben

Ik heb het volgende besteld bij speelgoedbos.nl:
- klaphand (groot, als is deze niet heel erg groot)
- bellenrammelaar
- afzetlint
- vlag

Ik had m'n bestelling vorige week woensdag geplaats en afgelopen vrijdag al ontvangen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:44

Pooh77 schreef:
Weet iemand waar ik het e book kan vinden? Ik kan op een of andere manier niet meer op de site zonder ingelogd te zijn, kan dus alleen maar de modules zien zeg maar....

Het e-book is te vinden via de gewone website (http://www.trtmethod.com) en die ontvang je als je je e-mailadres invult, maar waarschijnlijk zit hij nog in je mailbox. Je kunt je namelijk niet meerdere keren aanmelden. Als je hem niet kunt vinden, moet je even een mailtje sturen naar info@trtmethod.com. Dan stuurt Caroline hem even naar je toe.

Vandaag komt er trouwens weer een nieuwe bonusvideo op! :D

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:16

connepon85 schreef:
Mireille91 schreef:

Super dat je hem er drie keer in hebt gekregen. Lukte het ook om haar in stapjes erop en eraf te krijgen? En dat je het daarmee opknipt? Of doet ze dat redelijk ontspannen is ze gespannen bij de laatste stap dat ze er helemaal in staat?

Ik heb het idd met stapjes gedaan omdat hij eerst bepaalde wanneer hij stopte. Nu ik controle over zijn voeten kreeg ging hij nu al 2x in 10 minuutjes erop en kwam hij terug zonder volledig nat te zijn van angstzweet.

Heb trouwens ook kaarten besteld voor de trainingsdag met Tristan bij Horse Paradise Stables begin april! Gaan er meer mensen mee? :D

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 16:46

Goh.. Ben ik nou een treuzelaar of, een perfectionist...
Ik ben nog steeds bezig mijn paard correct op mn lichaamstaal te laten reageren.........
Oh ja. En ik moet nog steeds ergens een 'druktemaker' vandaan halen.

Ik heb het wel gezien die tristan tucker trainingsdag. Maar ben dan waarschijnlijk op vakantie.
Ook kwam Tristan bij Manege Bria in Enkhuizen. Voor E200,- kon je met je paard meedoen.
Maar volgens mij is daarvan de inschrijving gesloten.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:46

Jaaaa hier nog iemand die 2 april toch maar eens in het 'echhie' gaat kijken.
Als toeschouwer dan.
Iemand uit dit topic die met paard gaat?
Ben heel benieuwd hoe zo'n dag eruit ziet.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:14

Ik had me heel graag ingeschreven met paard op 2/04, maar dat weekend is er zo veel te doen en ik rij dan al drie dagen mee in de clinic met Rafael Soto...
Ik heb wel een mail gestuurd omdat ik ook graag een trainingsdag met Tristan zou willen organiseren in België- ik had hier in de zomer (voor het hele TRT programma begon) ook al over gemaild maar wil nu graag een datum vastleggen - maar tot hiertoe nog geen antwoord gekregen :)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 17:33

Jeetje heb net weer even ingelogd. T was alweer n tijdje geleden.
Dat filmpje over het opstijgen, dat je paard voor je gaat klaar staan.
Ik ben sprakeloos. Wat ontzettend leuk! Je wordt echt enthousiast gemaakt!!!!

Thanks Conny!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:40

Ik heb bij dat filmpje juist zo iets van, dat lukt me nooit... -O-
Tristan heeft gewoon die handigheid, ik blijf een beetje in module één hangen, zeg maar.. :')

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 17:55

Dat dacht ik ook sparkling.
Ik heb mezelf echt opgelegd. Margriet, dat is jou doel.
Als het niet lukt. Probeer het opnieuw. Bekijk de filmpjes opnieuw.
Hoe , wat en wanneer Tristan iets doet. Welk stapje, waar, in welke richting. Op welke timing.
Steeds weer opnieuw uitproberen.

Nu kan ik mijn paard met een redelijke nog grote hulp stilzetten en de andere kant op dirigeren.
Hiervoor liep ze gewoon vrolijk door. Wees kritisch naar jezelf toe. Het paard treft geen blaam.

Ieder x kom ik weer n stapje dichterbij. Tis nog lang niet goed. Echter merk ik dat mijn sprinkhaan meer zelfvertrouwen heeft ontwikkeld.
Ik kan zelfs langs de mestkruiwagen rijden?!!! _O- Ze kijkt er nog wel naar, maar dat kon ik hiervoor echt niet. Ook merk ik dat ze makkelijker met haarzelf uit de voeten kan.
Kortom ik ben gewoon fan.

Alleen t weer werkt niet echt mee.

Stel je het even voor:
Ik ben bezig met de zweep met daaraan de plastic zak.
T zweepje richting haar voorhoofd, de zak waait alle kanten uit, behalve de goede. Paard kijkt er niet op of om, maar wil wel even weten wat daar nou allemaal gebeurt bij de mesthoop.
Vervolgens de vlag. Met windkracht 7 is het even uitvogelen waar je goed kan staan zodat de vlag de goede kant uit wappert :)F Hmm uiteindelijk ben ikzelf in de vlag ingerold, heb het paard nog aan de leadrope vast en staat me aan te kijken zo van: :? die vlag moest toch over míjn rug? :))

Weet je. Dat ja.....