Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:48

@ ijssnuiver:

Arghh pijnlijk! :(:)

Ik heb al 2 dagen geen tijd.. DA komt vrijdag dus moet eigenlijk door werken heb ik het gevoel.
Maar wat rust voor de spiertjes kan ook geen kwaad denk ik.

Ik zoek overigens wel nog iemand die in regio Amersfoort mij binnenkort een beetje extra kan helpen in het WADH. Dus als iemand dit leest hoor ik het graag.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:50

Bij deze even een foto van mijn kaptoom van biothane. Werkt voor ons erg fijn :j

Afbeelding

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:49

Die van biothane kun je toch nu niet meer krijgen? Ik heb er een tijdje geleden naar gezocht maar toen was hij nergens meer te bestellen. Deze ziet er mooi uit.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:07

HippoLogic schreef:
Die van biothane kun je toch nu niet meer krijgen? Ik heb er een tijdje geleden naar gezocht maar toen was hij nergens meer te bestellen. Deze ziet er mooi uit.

Ik heb destijds de neusriem laten maken bij Goedhard , en die aan mijn halsterhoofdstel bevestigd. Ze hebben ze sowieso niet vast in het assortiment.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:12

Ik heb een zadelmakerij gevonden die academisch kaptomen maakt en waar je zelf maten kunt opgeven. Dus morgen nog 1x goed opmeten dan ga ik hem daar bestellen.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:39

Welke is dat paperboy?

Ijssnuiver, autch, ik hoop dat je blauwe oog snel wegtrekt!

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:08

Auw Ijssnuiver, das niet fijn zo'n kopstoot!

Welkom CarovdG, ik ben met ongeveer de stappen bezig met mijn merrie. Zelfde hoofdstel, zelfde bit, zelfde stapjes gemaakt. Ben benieuwd hoe jullie groeien en leren (heb ik vergelijkingsmateriaal :+)

Wilde vandaag alleen losgooien ivm het vuurwerk gister, maar ze was zo vreselijk braaf dat ik haar voor het eerst in tijden weer in de dubbele lijnen heb gezet. Waar ze voorheen steeds uit de volte brak en niet wilde ontspannen in de bovenlijn, had ik haar vandaag heerlijk aan het stampen. Ben er heilig van overtuigd dat die maanden wadh daar aan hebben bij gedragen, heerlijk te zien hoe ze zo vooruit gaat!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:21

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:25

Oei Anne, dat is pijnlijk zo'n aanvaring met Whisper :+ .
Je bent goed bezig met je paarden, gaaf hoor!
Ja, het is echt bizar hoe het allemaal gelopen is....toen ik tijdens het eerste jaar van de opleiding mij eindelijk echt durfde open te stellen voor een totaal andere trainingsmethode, heb ik de uitspraak gedaan dat ik ooit als er weer een jong paard op mijn pad zou komen, ik dit op deze manier wilde gaan doen zoals mijn gevoel ook zei dat het goed is. Niet wetend dat ik binnen enkele maanden voor dat feit kwam te staan. Wat mijn toekomst ook mag worden met Ise, ik weet dat ik haar in ieder geval een goede basis zal mee geven en dat zie ik nu als een bijzondere kans.

Leuk Wiljemijn dat we inderdaad zo ongeveer in dezelfde fase zitten! Ik had eigenlijk niets met de DLL maar krijg er steeds meer lol in. Op dit moment ben ik zover dat ik met Ise aan de DLL in menpositie naar buiten ga. Ise doet dit goed, is fanatiek en dapper. Ik werk dan op de neusriem van mijn Rambo Micklem maar wel met haar Myler bitje in voor de gewenning. Donderdag komt eindelijk de zadelmaker als het goed is voor een nieuw veelzijdigheid zadel. Ik wil het rijden rustig gaan oppakken in de training. Mijn WOW dressuurzadel moet volledig omgebouwd worden en daar wacht ik voorlopig nog even mee.

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:01

Leuk! Ik ga ook wel in menpositie wandelen, maar dan op t erf. Ze is nogal schieterig en stal ligt langs de ventweg aan een snelweg en dat wat daar aan autos komt, sluipt dus dat zie ik nog niet zo zitten. Die myler bitjes zijn iig heel fijn. Ze doe et er veel beter op!

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:23

ik zie weer een heleboel waardevolle informatie langskomen,
leuk topic dit !!!
Heeft iemand het studiepakket rechtrichten van Marijke de Jong ??
Ik zag dat je in de maand januari maar de helft betaald evroor en zit te denken
om het aan te schaffen, maar wil ook even of ik er iets aan ga hebben.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:49

@Nono: heb je niet de mogelijkheid om een camera oid op de bakrand te plaatsen zodat je zelf terug kunt kijken later?

Gaaf ding die kaptoom van Biothane.. Wellicht is dat ook nog wel wat voor whisper. Ben nu weer terug naar het werken op het freestylehalster en dat gaat opzich prima. Maar ik mis toch een stukje verfijning en subtiliteit in het werken aan de hand.

Het kan soms raar lopen inderdaad Carolien! En veel eerder dan dat je ooit verwacht zou hebben.
2013 zal ook hier een bewogen jaar worden denk ik. Ik heb nog steeds geen idee wat ik met mijn laatste opleidingsjaar ga doen. Maargoed, het zal sowieso iets moois worden.

Mijn oog is inmiddels behoorlijk gekleurd.. Doet gelukkig niet veel pijn meer, dus het valt mee.

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:22

Just_Natural: volgens mij heb ik thuis een filmpje van het rechtrichtpakket en een pdf met theorie. Kan me niet meer herinneren of ik dat viavia heb gekregen of het heb gekocht, maar kan je het wel toesturen via wetransfer.

Edit: volgens mij is het de introductie. Zal wel iets anders zijn dan t studiepakket....

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:54

Studiepakket heb ik zelf ook. Is zeker aan te raden! Ben na een maand nog niet door alle informatie heen :')

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:34

Iemand hier een idee of er ook een lesgever hierin is in België, regio West-Vlaanderen?
Ik lange lijn nu maar zou graag wat meer willen doen, het is allemaal zo basis nu.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:50

Ik baal... Blade hing echt ongelooflijk op links vandaag.
Laatst ook al, toen ben ik gestopt op een beetje een goed moment. Ik dacht misschien beetje spierpijn.
Toen de dag erna deed ie het amper. Nu vandaag heel erg... Werd niet ninder met rekken, langer stappen, overgangen, vasthouden of juist loslaten.

In stap doet hij het absoluut niet, dat gaat super.
In draf is het linksom. Ik kan dat niet aan de hand doen want hij is groot en daar gaat hij nog te hard voor.
Maar rechts gaat het helemaal geweldig op een paar meter afstand, hij geeft me de buiging en geeft prachtig na.
Heeft iemand een tip voor me? Hij trekt echt aan de lijn betekend dat dat hij spieren vasthoud..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:57

Ik zou persoonlijk dan een stapje terug doen. weer alleen in stap dan dus. Maar ik weet niet of dat met deze methode ook zo moet. Ik ben wel benieuwd naar de andere tips.

In belgie weet ik niemand

ik zal eens de camera meenemen. Dan probeer ik ook de kaart leeg te hebben en de batterij vol :+ :o

ingeeusaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:01

Wat een Informatie al!
En ik merk dat er al een hoop zijn die hier echt ervaring mee hebben, Leuk om te horen!

Ik zie veel over hoe het gewenste effect moet zijn, maar hoe bereik je dit effect.
Ik ben zelf bezig met een 16 jarige merrie die nog nooit is recht gericht. Ze is duidelijk linksgebogen ( zo ver was ik al :D)
Aan de longeerlijn is dit ook heel goed te zien. Nu vraag ik mij af.

Hoe begin ik hier rustig aan mee aan de hand te werken. Dat is mijn vraag. een stappenplan heb ik nodig:p

Verder is het hiervoor handig om het pakket van marijke de jong aan te schaffen? ik vind 100 euro nog steeds een hoop geld nl.

Ik vind het lastig om een eerste begin te maken.( niet alleen met dit trouwensxD)
Zodra ik opweg ben gaat t vaak goed maar de eerste stapjes:p

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:03

Ik vind het ook moeilijk om een begin te maken inderdaad, heb het pakket van Marijke de Jong wel en daar staat heel veel theorie in, maar ik zoek eigenlijk makkelijke oefeningen om een begin mee te maken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:07

Ik weet niet of er iemand in de buurt is om te helpen met opstarten? Dat is denk ik wel echt nodig.

Dat pakket heb ik ook niet hoor, is voor mij ook veel te duur..

Ik zou persoonlijk eerst proberen om haar hoofd laag te vragen en dan zo zodat ze haar kaak mooi los laat. Als ze dat doet, voorzichtig en langzaam heen en weer bewegen met het hoofd. daarbij er op letten dat ze haar kaak dus los laat.
Hoe zouden anderen dit doen? Ik ben ook maar een dummie :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:13

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:16

No_No schreef:
Ik zou persoonlijk dan een stapje terug doen. weer alleen in stap dan dus. Maar ik weet niet of dat met deze methode ook zo moet. Ik ben wel benieuwd naar de andere tips.

In belgie weet ik niemand

ik zal eens de camera meenemen. Dan probeer ik ook de kaart leeg te hebben en de batterij vol :+ :o

Dat denk ik ook. Veeeel stappen dus.
De DA zei veel stappen en stukken draven.

Maar hoe linkson normaal zijn goede kant was en rechts nu opeens veel beter gaat..
En wat hij nou eigenlijk vasthoud

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:19

Misschien meer op rechts getraind? Ik roep maar wat hoor.
Is hij niet gevallen of zo? Een wervel scheef?
Vreemd dat het nu in eens andersom is. Ik zou dan aan zo iets denken

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:22

Misschien te snel gegaan. Dan gaat hij zich zo snel al weer conpenseren.
Ik gaf even druk om hem te buigen (teveel maar even voor de test) hoofd ging onhoog en hij ging helemaal in drie stukken lopen. Jammer dat ik het niet adh kan doen...

Nouja de da komt vrijdag weer, die kraakt en masseerd hem weer los. En goed opletten dat ik niet te snel ga dan maar.

ingeeusaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:46

No_No schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=J75GgmD-1-s

Misschien heb je hier wat aan? Er staan wel meerdere filmpjes van haar op youtube

Dank je!
Heb meteen al dr filmpjes bekeken van horse event. hele heldere uitleg. weet nu wel hoe ik morgen kan starten.
Alleen, ik heb geen kaptoom, Wat is dan aan te raden, hoofdstel met bit of gewoon halster?