Horse Agility

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caaramel

Re: Horse Agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 08:56

Het is starter level, dan mocht/moest dat. je mocht ook zelf je touw blijven vasthouden, maar dat is zo klungelig, en ik had toch een helper. Ik had alleen iets duidelijker moeten zijn...

Trouwens, eigenlijk is er nog een tweede reden dat ik zo 'onzeker' loop (zo noemt mijn mama het)
Xanthe loopt meestal achter mij, en ik probeer zo haar uit te nodigen meer naast mij te komen lopen, door wat 'zachter' te zijn. Hoe zou je dat normaal aanpakken?

leda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:22

Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op Bokt, ben 70 jaar en vind jullie filmpjes fantastisch. Ik heb een heel lief paard en ben aan het denken om ook voorzichtig te beginnen met horse agility. Hoe kan ik het beste beginnen? :)

Capri10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:04

Hey mam, super dat je een account hebt op Bokt. Horse Agility lijkt me echt iets voor jou. Ik zal je eerste filmpje maken voor op Bokt. *\%/*

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 00:14

Hoi leda leuk dat je gaat starten met HA. Ik heb vandaag mijn eerste officiële clinic gehad en we begonnen de les met leiden: voorwaarts, achterwaarts, halt houden en voorhand opzij zetten. Dat lijkt me een goed begin.

Als je paard goed is opgevoed en al veel grondwerk/schriktraining heeft gehad kun je ook met een aantal hindernissen beginnen.

Hier is de website van de internationale HA club en daar kun je gratis de parcoursen downloaden.
http://www.thehorseagilityclub.com/onli ... e-agility/

First level/first course is het gemakkelijkst.

Ik was vandaag 2e met 79 punten in de competitie en dat vond ik niet slecht voor de allereerste keer. Ik heb nog nooit les gehad in HA. Eerste uur was 'les'/ oefenen met het parcours en vragen stellen of hulp met hindernissen en daarna een Open Competition. Ik heb een mooie blauwe rozet gewonnen. :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:28

Hoi lede, welkom hier en geweldig dat je wil starten met Horse Agility :D

Zoals HippoLogic al zei kan je best starten met je basis: je leidoefeningen.
Als je Engels goed is is het Horse Agility Handbook ook een geweldig boek om in huis te halen.

Ik ga wel HippoLogic even corrigeren :D Het gemakkelijkste level is Starters level,
dan heb je First, Medium, Advanced, Advanced Star +1 (of dergelijke...) en apart heb je Liberty en Wild agility.

Proficiat met je prestatie HL :D Leuk die rozetjes he!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:53

Mi_Amore schreef:
Ik ga wel HippoLogic even corrigeren :D Het gemakkelijkste level is Starters level,
dan heb je First, Medium, Advanced, Advanced Star +1 (of dergelijke...) en apart heb je Liberty en Wild agility.

Ja dat dacht ik ook, dat Starters level het gemakkelijkst was, maar op de site kon ik ineens alleen first level/first course als gemakkelijkste download parcours vinden.

Hoe zit dat dan precies met de Starter level? Is dat het 1st level parcours maar mag je de hindernissen dan anders doen?

Dank je voor de felicitatie, ik ben ook wel trots. Dit was namelijk de eerste keer dat ik met mijn paard op pad was en ook nog iets moest presteren. Op vreemd terrein. Dus allemaal nieuw en spannend. Grappig was dat Kyra de hindernissen dus niet spannend vond, maar dingen die buiten de bak lagen, andere paarden en de boxen van de luidspreker wel een beetje.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:38

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:22

leuk filmpje! Ik zie dat je vaak tegen dezelfde 'problemen' of moeilijkheden oploopt als ik. Ben dan toch blij dat ik niet de enigste ben :D

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:46

@caaramel haha en ik ook niet :). Gewoon blijven oefenen he! Stuur je deze maand ook een filmpje in?

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:52

HippoLogic schreef:
Mi_Amore schreef:

Ja dat dacht ik ook, dat Starters level het gemakkelijkst was, maar op de site kon ik ineens alleen first level/first course als gemakkelijkste download parcours vinden.

Hoe zit dat dan precies met de Starter level? Is dat het 1st level parcours maar mag je de hindernissen dan anders doen?

Dank je voor de felicitatie, ik ben ook wel trots. Dit was namelijk de eerste keer dat ik met mijn paard op pad was en ook nog iets moest presteren. Op vreemd terrein. Dus allemaal nieuw en spannend. Grappig was dat Kyra de hindernissen dus niet spannend vond, maar dingen die buiten de bak lagen, andere paarden en de boxen van de luidspreker wel een beetje.

Jij hebt het eerste parcour gedownload van het kopje: Download courses for the (maand) OLHA competition .
Daarboven is nog een kopje: Download the Starter competition for (datum - datum).
Onder dat bovenste kopje is een blok met twee tabbladen, het tweede tabblad is voor de Starter course,. Ik had zelf ook een tijdje gezocht... snap je probleem.

Als je je op hebt gegeven (en hebt betaald) dan ontvang je ook een boekje met de oefeningen en de verschillen in de levels qua moeilijkheidsgraad.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:00

Ah, nu zie ik het staan. De Starter course.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:08

@Rangeela Ja ik heb deze maand ook een filmpje ingestuurd. Ik heb het hier al eens gepost. Ik wou nog een nieuw maken, maar het weer en de filmcamera werkten niet echt mee...

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:06

o ja de eerste met dat spook :D. Fantastisch! Het ging heel goed he! schattige shet ook trouwens :) Is af en toe ook even met andere dingen bezig tijdens de wedstrijd net als geisli :).

leda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:16

Bedankt voor het welkom. Ik kan de berichtjes niet allemaal bijhouden, op mijn leeftijd gaat dat niet meer zo snel :(:) Ik ben bezig om spullen te verzamelen en om mijn eerste parcoursje te lopen, heb er veel zin in! Heeft iemand voor mij nog een beschrijving van een parcour? Graag in het nederlands.
Als het een beetje lukt, dan maakt mijn dochter een filmpje en plaats ik het hier.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:23

Proficiat aan caaramel met haar 95% in de starter level :D

@leda: bij deze het starters level parcours van februari (het nieuwe is nog niet beschikbaar)

1. Wandel samen met je paard over een zeil (afmetingen 3 x 3m.
2. Leid je paard over een balk tot zijn/haar voorvoeten over de balk staan. Zet je paard achterwaarts zodat hij/zij de voorbenen terug over de balk zet.
3. Smalle doorgang (2m breed, 3m lang), wandel hierdoor samen met je paard.
4. Parkeer je paard zijn/haar voorbenen in een hoepel. Til dan 1 voorbeen en 1 achterbeen op, blijf wel het paard vasthouden aan de leadrope.
5. Wandel met je paard door een vliegengordijn.
6. S-bend, wandel met je paard door de S-bend zonder de balken te raken.
7. Zet 2 tonnen 3.66m uit elkaar en wandel rond de tonnen in een lus/8-vorm.
8. Achterwaarts door de corridor. Neem 2 balken van 3m lang en leg deze 75cm uit elkaar. Leid je paard door de corridor tot beide voorbenen voorbij de balken zijn. Zet dan je paard achterwaarts tot hij/zij uit de corridor is.
9. Laat je paard 2 zakken over de rug dragen over een afstand van 2m heen en terug.
10. Leid je paard veilig door een scary corner.

Veel plezier :D

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:59

bedankt :) ik was ook wel blij :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:54

Het is er nogsteeds niet van gekomen om actief verder te gaan.
Gelukkig krijg ik nu wel de tijd en ga vandaag een paypal account aanmaken om mijn lidmaatschap te betalen.

Hoe lang duurt het dan voor je mee kan doen aan de olha?
Krijg je in nl trouwens ook een echte rozet of is dat meer virtueel?

Heeft iemand een tip voor een handig programma voor de filmpjes?
Ik zie dat je je gegevens moet vermelden maar ik heb echt geen flauw idee hoe je zoiets in een filmpje verwerkt :o

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:13

Leuk dat je je ook gaat inschrijven!

Als je geld naar je Paypal account overschrijft (dus niet met creditcard werkt) gaat daar een dag of twee-drie over voor dat op je account staat. Met je Paypal account betalen gebeurd direct, dus dan kan je eventueel gelijk mee doen.

Je rozet krijg je thuis gestuurd.

Mijn filmpjes bewerk ik met windows moviemaker, werkt heel handig als je gewoon maar wat tekst toe moet voegen. Volgens mij mag je die tekst ook in de beschrijving van het filmpje zetten. Sommige mensen zeggen aan het begin van het filmpje ook gewoon hun gegevens.

Ik ga deze maand ook proberen weer mee te doen. Het heeft een tijdje stil gelegen door vanalles en nog wat, maar nu wil ik er weer in vliegen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:41

Dank je voor de info :D

Kan het via creditcard wel meteen?
Anders kan ik het wellicht via de kaart van mijn ouders doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:16

Voila, net mijn filmpjes ingestuurd, deze maand doen we mee in de First en voor de eerste keer in Liberty.

Tedju zeg, Liberty is een PAK pittiger dan ik dacht! Onvoorstelbaar hoe die leadrope toch zo'n connectie kan geven dacht ik achteraf.

Toch zeer tevreden met het resultaat, ik ben alvast benieuwd naar het nieuwe parcours!

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:16

O wat goed ! Heb je linkjes naar je filmpjes? ik ben wel benieuwd!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:37

Ben nu druk op een beurs voor 3 dagen, maar dinsdag post ik de linkjes :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:47

Heb het liberty-filmpje even bekeken .. kan alleen maar zeggen: jaloers!
Echt super leuk! :D

Nu ander filmpje kijken :Y)

Edit; ook heel fijn filmpje! Mooi :j

Heb je trouwens die vlaggetjes uit de Action? :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:39

Vie hier in het topic heeft deze maand een geweldig goed liberty-filmpje, daar is dat van mij niks tegen haha :D

Voor materiaal kijken wij idd eerst in de Action :')