Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:30

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:34

Leuke site! Even een update over Mojo's trailertraining, afgelopen zondag is hij verplaatst met de trailer en dat ging fantastisch! Hij liep er in 1 vloeiende beweging op, geen gedoe onderweg en liep op de bestemming uiterst kalm de trailer weer af! Was zo ontzettend trots op dat kereltje! Hij staat nu lekker met zijn vrienden vol op het weiland en vermaakt zich super!

Talida

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:37

Sorry dat ik zo kom binnen vallen, maar ik had een vraagje. Zit er een minimale leeftijd aan voor het paard? Heb toevallig vanochtend mn clicker klaar gelegd om te kijken of er al iets bij mn veulen gaat dagen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:43

Hoihoi, Hier weer even een teken van mij. Voorlopig stop ik even met clickeren. Ik heb instructie in de arm genomen. En ga de komende tijd mij richten op NH (richting Hempfling) en rechtrichten. Omdat mijn leidersrol nog niet helemaal bevestigd is bij Jippe, heeft mijn instr mij aangeraden even te stoppen met clickeren, omdat dat toch heel nauw luistert. Zeker bij Jippe en koekjes...

Jippe moet nu eerst leren op eigen benen te lopen. Hij hangt erg aan mijn energie. Is erg onzeker en is er nog niet zeker van of ik een goede leider ben. Dat komt geheel door mij, omdat ik niet consequent ben in mijn gedrag naar hem toe. Of ik geef gemixte signalen af waardoor hij denkt: WAT bedoel je nou? Dus ga ik de komende tijd leren hoe zuiver te communiceren met Jippe. Hij hoeft geen NH te leren maar ik wel :P Mag de komende 2 weken bezig gaan met mijn persoonlijke ruimte bewaren, hem wegsturen en terug uitnodigen. En dat liefst zonder hulpmiddelen (zelfs geen halster) omdat dat Jippe erg beinvloed. Heb gister al mooie dingen meegemaakt en gezien. Heb er zin in. Maar de clicker blijft voorlopig in de kast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:06

@Dani_: Ja :j
Maandag heb ik voor het eerst geclickerd. Het kwartje dat click=lekkers is zeker al gevallen. Daarnaast ben ik begonnen met "afstand houden", uit mijn ruimte blijven en al helemaal niet met je neus aan mijn jaszak komen. Dat ging aardig goed :j
Gisteren heb ik het boek van Miriam Nieuwe Weme binnengekregen, dus ik ga er lekker in lezen en hoop het clickeren langzaam te kunnen uitbouwen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:18

Ik heb net de eerste 50 bladzijdes gelezen, en het is echt heel leuk. Knap dat ze die basisdingen toch leuk kan opschrijven :)

Ben helemaal gemotiveerd om verder te gaan oefenen :)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:18

blijheid ik heb het boek ook :) erg leuk en handig!
Maar je moet ook zelf beetje uitproberen wat bij het dier past.. niet alles werkt op die methode.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:12

En ik heb vanmiddag weer een nieuwe clicker gekocht.. Ik verslijt ze bij 't leven! :')

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:15

Hannah_Menno schreef:
En ik heb vanmiddag weer een nieuwe clicker gekocht.. Ik verslijt ze bij 't leven! :')

En gelukkig zijn ze ook heel duur ;) ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:16

Nou, deze was 4 euro! :oo die andere 2 euro.. :oo
Ach, moeder betaald toch! :+

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:00

haha hannah wat doe je er toch mee ;)
Ik heb deze nu al een beste tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:14

juudii5 schreef:
blijheid ik heb het boek ook :) erg leuk en handig!
Maar je moet ook zelf beetje uitproberen wat bij het dier past.. niet alles werkt op die methode.

Klopt, doe ik ook :j
Ik merk bijvoorbeeld dat de "niet eten" truc hier niet zo goed werkt. Hij laat het eten dan wel met rust maar komt nog steeds te dicht bij me staan. Daarom leer ik hem nu een combinatie van niet eten/niet schooien en op afstand blijven. Dat gaat wel goed, het schooien wordt nu al duidelijk minder :j

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:05

@Talida: Allereerst wil ik zeggen dat veulens wat mij betreft gewoon lekker buiten horen te leven met mams en speelgenootjes. Maar ik denk niet dat het kwaad kan om spelenderwijs en met behulp van positief belonen (R+) je veulen alvast te leren een halstertje te dragen, zich overal aan te laten raken, meelopen aan een touwtje, voetjes geven etc. En kleine oefeningetjes zoals targetten en hoofd laag. Ja hoor, ik denk dat dat prima kan en niet leeftijdsgebonden is. Een veulen leert zo het principe van clickertraining; wat het beloningssignaal betekent en dat daarna de beloning (het voedsel) volgt. Een veulen kan zich niet lang concentreren en dat hoeft ook niet. Beperk je 'training' tot 5 minuten per keer en wees niet bang om ook eens een week of wat weer even helemaal niets te doen.
Veel plezier en geluk met je kleintje :) !

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:07

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:22

Nee kende ik nog niet, maar ik gebruik wel altijd het zinnetje: Je krijgt wat je beloont :D
Zal het eens gaan doorlezen altijd interessant!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:44

Is een hele leuke en informatieve site. :j

Ik heb Lola voor het eerst over een handdoek weten te clickeren! :D Ik had steeds geclickt als ze er een pas dichter naartoe kwam. Op het laatst stond ze dus helemaal met haar voorbenen wijd en haar achterbenen helemaal onder d'r lijf vor die doek. Je zag haar ook echt denken: "mwaaaa, baasje, ik wil wel, maar ik durf het nog niet." Gewacht en niets gevraagd, en na een tijdje plofte er vanzelf een voorbeen op de doek. En de tweede ook maar meteen. Dus ik: *\o/* Maar ze vond het zelf toen niet meer zo bijzonder allemaal. :+

Heb gisteren ook eens een lekkere creatieve wandeling gemaakt, want meestal oefen ik het clickeren op een vaste plek op het erf. Achterwaarts een heuveltje op, over een boomstronkje heen, geslalomd tussen bomen, pas vragen, hoofd naar beneden. Zelfs voetje op een afgekapte boomstronk ging goed. Was hartstikke leuk dus. :)

Ik ben nu bezig met duur en 'ga zo door', maar ik merk dat ik zelf het timen nog heel lastig vind en dat ik soms ook de neiging heb om alles maar te snel goed te vinden en te belonen. Moet dus nu vooral erg aan mezelf werken. ;)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:57

Misschien iets wat de fanatieke clickeraar hier ook wel leuk vindt, een clickerforum welke door Inge is opgezet http://ingeteblick.be/forum/ Voordeel is dat daar ook een heel aantal clicker instructeurs actief zijn, dus moet een heel interessant forum gaan worden. Is nu alleen nog een beetje leeg ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:05

@Elanor: Oooh moeilijk moeilijk! Ik weet er ALLES van! Bij mij was het ook allemaal heel vrijblijvend en ik bleef maar belonen voor kleine pogingen. Terwijl je dan eigenlijk steeds weer vanaf 0 begint en geen centimeter vooruit komt. Heeft best een tijdje geduurd voordat dit beter ging bij mij... :)

@Amable: Leuk! Ik ga me zeker aanmelden!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:57

Dank je Dani_, dat geeft hoop dat het mij ook wel gaat lukken. :D

Leuke Amable, ik heb me aangemeld! :)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:08

Ik heb me daar ook ooit eens aangemeld, maar was idd niet veel te doen!

@Dani & Elanor, zo'n soort situatie kom ik ook regelmatig tegen bij anderen of als ik les geef. En heel vaak hoor ik ook nog eens: Ja hij snapt het niet en hij leert niet snel genoeg! :D Maar eigenlijk doet het paard precies wat je van hem vraagt, je beloont ook voor minder dus je krijgt ook minder. Dat is soms best wel grappig om mensen die inzicht te geven :j

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:35

Joyce, dit is echt een volledig nieuw forum, dus eerder aangemeld zijn kan niet :) Het oude forum was ik idd ook aangemeld, maar dat is alweer 4 jaar geleden ofzo. Wellicht zijn er nu meer clickeraars en is er dus ook meer te doen nu :D

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:16

klinkt leuk dat forum :D

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:18

Amable schreef:
Joyce, dit is echt een volledig nieuw forum, dus eerder aangemeld zijn kan niet :) Het oude forum was ik idd ook aangemeld, maar dat is alweer 4 jaar geleden ofzo. Wellicht zijn er nu meer clickeraars en is er dus ook meer te doen nu :D

Okee :D
Ik heb me weer aangemeld :j

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:57

Ik heb me aangemeld! :-)

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:51

misschien een beetje een domme vraag hoor , maar ik wil beginnen met vrijheidsdressuur en ik heb een boek besteld.
ik vroeg me alleen af hoe je de clicker gebruikt?
is het : als je paard doet wat je vraagt geef je een click en daarna een snoepje?
want ik begreep het niet zo goed ;)