Amable schreef:Mooi dat de oefening met de pion zo beter ging. Je zou de helper uiteindelijk weer kunnen gaan verplaatsen, als ze goed snapt dat het gaat om het aanraken van de pion.
Ik denk dat ze dat al weet, maar ze vind naar de pion lopen en terug voor 1 beloning wat veel werk.
Ik had ook nog wat aan een demo van shawna van de clicker conference. ze deden deze oefening maar dan van trainer A naar B en over een hindernis. Maar dat paard was zo enthousiast dat hij heen en weer rende zonder dat iemand de cue gaf. Dat losten ze op door hem bezig te houden met andere dingen als hij bij de juiste trainer was, maar als hij naar de ander rende moest deze erbij gaan staan als een "verwelkt bloempje" (stil en omlaag kijkend en paard negerend dus).
Nou had ik bij Myrtle dus dat ze liever niet wilde lopen maar ook hier stond het paard dus bij de verkeerde trainer. Dus ik riep naar mijn collega "ga staan als een verwelkt bloempje", ze snapte het meteen en het hielp. Myrtle vond er niks meer aan en liep naar mij