liljebo schreef:Keertje vliegen kost geen drol
ja de tijdsfactor is op het moment de grote beperking. 1 januari begint Tinley stage 2, eerst maar eens kijken wat zij voor mij in petto hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
crosmuller schreef:Ik lig nu alweer achter met kijken can de conference filmpjes. Maar de presentatie van Shawna staat bij mij voorlopig op 1. Ze brengt me zelfs aan het twijfelen over 1klik 1 beloning. Als je minder gaat clicken na verloop van tijd dan kan het voor je dier onduidelijk zijn of hij de oefening goed gedaan heeft, door wel te clicken zeg he "ja dat was goed, en nu verder met het volgende". Ze gebruikt verder ook veel secundary reinforcers. Ik zeg niet dat ik overtuigd ben en van 1 klik 1 beloning af ga stappen maar ik snap haar punt.
nimue2010 schreef:CM: een methode van de Amerikaanse Carolyn Resnick. Bedoeld om je eigen leiderschap en de band met je paard te verbeteren. En aangezien Branwen en ik behoorlijke 'motivatie'-problemen kunnen hebben, leek het me wel wat om dit te proberen.
liljebo schreef:Idd werkt AK ook niet met treatless clicker. Shawna dus.
liljebo schreef:Ik weet het niet. Ik bedoel... de genoemde trainers zullen er zeker goed resultaat mee boeken, gezien het gewoon zeer goede trainers zijn. Maar ik vraag mij af of het voor iedereen zo goed te doen is. Ik heb er dus mee gewerkt en mn silja is een paard dat snel gefrustreerd raakt. Bij haar werkte het dus juist enorm die frustratie in de hand, terwijl Billy het gewoon liet afweten. Heeft ongetwijfeld met mij als trainer te maken, maar ik kon er dus niet zoveel mee.
HippoLogic schreef:Ik denk dat het per paard kan verschillen, per trainer en ook nog per combinatie. En in mijn persoonlijke opinie zelfs van het tijdstip (bij een juiste combi: paard/trainer) en omstandigheid.
liljebo schreef:haha geweldig, katten. De beste mensentrainers die er zijn.Wel knap trouwens dat je haar dat hebt kunnen leren.