Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:25

Over het 1 click 1 beloning.... Ben hart werkt ook met minder clicken/wegfaden,. Werkt ook met click als doorga symbool. En zo kom je meer ideeen tegen. Ik heb daar in het verleden veel mee geexperimenteerd, maar vind nog altijd click=beloning en dan dus idd zoals amable zegt het beste. Ik moedig overigens ook echt aan met de stem. Doe ik al automatisch. Beloon tussendoor bij goed, maar niet goed genoeg, ook met kriebels en zo. (is soms maar goed dat niemand mij ziet :+ )

Ik zou zelf ook best bij die conferences willen zijn, alles willen volgen, zo'n reis willen doen, clinics willen volgen etc etc, maar ik moet heel erg financiele keuzes maken en dan zit het er gewoon niet in.
(reis vanuit nl/belgie is ook niet haalbaar voor mij)
Helaas... maar ik moet het doen met datgene wat ik zo kan vinden op het net/in boeken/etc. Nu heb ik geen ambities voor shows, les geven of wat dan ook. Hoef ook niet echt iets te bereiken. Is maar gewoon een hobby van me. Dat maakt het dan wat gemakkelijker.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:28

Die conferentie is pas over een jaar dus het is mogelijk om vakantiedagen en/of geld te sparen. Dat maakt het (voor mij althans) wel weer interessant. We gaan toch weinig op vakantie.

edit: op het net is ook aardig wat te vinden gelukkig he, ik heb nog niet alles gelezen wat er is geloof ik ;).

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:00

O jammer dat ik het niet kan lezen maar klinkt leuk die reis!

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:26

Visitor schreef:
O jammer dat ik het niet kan lezen maar klinkt leuk die reis!

Daarom post ik het hier :)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:17

Ja, snap ik, dank je :D Maar ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd, was dat het hele bericht? Want heeft ze het met de 'Expo' dan over die reis of over iets anders?

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:23

Visitor schreef:
Ja, snap ik, dank je :D Maar ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd, was dat het hele bericht? Want heeft ze het met de 'Expo' dan over die reis of over iets anders?

Ja wacht, hier een linkje naar meer info http://www.wherevent.com/detail/Positiv ... -in-Europe

zou het niet leuk zijn als we allemaal erheen gaan, inclusief HL & LJ :)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:38

Lijkt me heel leuk! Ik zet het alvast in mijn agenda, dan kan ik later nog beslissen maar plan ik in ieder geval niet per ongeluk iets anders.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:43

Visitor schreef:
Lijkt me heel leuk! Ik zet het alvast in mijn agenda, dan kan ik later nog beslissen maar plan ik in ieder geval niet per ongeluk iets anders.

Top! Wie volgt? :)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:08

Of we doen een soort reizend-clicker-circus waarbij we ook Zweden en Canada aandoen ;) :D

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:10

Je ziet het al helemaal voor je he, maar ja dat kan ook. Of dan vormen we een iTMHB studiegroep en gaan we via de UK naar zweden en dan naar canada ;).

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:14

Ja precies, zoiets ;-)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:54

Visitor schreef:
Of we doen een soort reizend-clicker-circus waarbij we ook Zweden en Canada aandoen ;) :D

Kijk... dat gaat beter :)

Reizen vanuit nl of belgie is voor mij erg lastig en dubbel-op.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:58

liljebo schreef:
Visitor schreef:

Kijk... dat gaat beter :)

Reizen vanuit nl of belgie is voor mij erg lastig en dubbel-op.

maar we kunnen toch afspreken in de UK :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:14

haha, ja dat wel... moet ik wel eerst goed verdienen. Als jullie nu eens flink reclame maken voor mijn boeken :p

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:27

Heb nu ook zin om die filmpjes te kijken ! Maar ze blijven er dus opstaan he?

Ik praat ook wel tegen mijn paarden als ik bezig ben. En het is altijd wel wat anders dat ik zeg. Ze snapt alles wel en ze weet heel goed wanneer ze wel/niet een beloning krijgt en wanneer ze moet blijven doorgaan. Je zou denken dat het verwarrend is maar eigenlijk begrijpt ze het wel.

Heb net met 1,5 hand hun voeten gedaan en dat ging wel super :P

Zweden is een prachtig land! Wil ook wel haha maar dat zie ik later nog :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:37

crosmuller schreef:
Visitor schreef:

Ja wacht, hier een linkje naar meer info http://www.wherevent.com/detail/Positiv ... -in-Europe

zou het niet leuk zijn als we allemaal erheen gaan, inclusief HL & LJ :)

Dit gaat toch vooral over hondentraining, als ik het zo bekijk. Dat is voor mij niet interessant genoeg om voor uit Canada te komen :o

Visitor schreef:

Ja leuk. Paarden meenemen dan maar?

crosmuller schreef:
Je ziet het al helemaal voor je he, maar ja dat kan ook. Of dan vormen we een iTMHB studiegroep en gaan we via de UK naar zweden en dan naar canada ;).

Ja hoor hier is iedereen welkom. Lijkt mij echt geweldig! Mijn clicker conculega Stephanie zou dat ook heel leuk vinden. Wij gaan trouwens volgende maand een clinic geven op haar stal en we gaan onze eerste theorieles (aangeprezen als "seminar") geven.

crosmuller schreef:
Ik lig nu alweer achter met kijken can de conference filmpjes. Maar de presentatie van Shawna staat bij mij voorlopig op 1. Ze brengt me zelfs aan het twijfelen over 1klik 1 beloning. Als je minder gaat clicken na verloop van tijd dan kan het voor je dier onduidelijk zijn of hij de oefening goed gedaan heeft, door wel te clicken zeg he "ja dat was goed, en nu verder met het volgende". Ze gebruikt verder ook veel secundary reinforcers. Ik zeg niet dat ik overtuigd ben en van 1 klik 1 beloning af ga stappen maar ik snap haar punt.

Ik heb nog niet al haar filmpjes helemaal gezien. Maar ik heb een tijd zonder clicker gewerkt en alleen met het woord "Good!". Het woord "Good" heb ik 100% gereinforced. Nu wissel ik de clicker vaak af waarbij er na de clicker altijd voer komt (de beste motivator) en het woord "Good!" gebruikt wordt om Kyra te informeren dat het goed gaat, maar ik nog geen click geef. Mijn "Good" reinforce ik van tijd tot tijd weer met voer. Of met een andere beloning.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:37

liljebo schreef:
haha, ja dat wel... moet ik wel eerst goed verdienen. Als jullie nu eens flink reclame maken voor mijn boeken :p

Hoe kan ik helpen?

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 06:29

@HL slim van dat good. Dan geef je zo'n woordje toch wat meer waarde mee dan het standaard belonen met stem. Hoewel veel paardend dat laatste vast ook wel begrijpen en waarderen.

Inge had het erover dat er een grote kans is dat de equine clicker conference aan gaat sluiten op de "gewone" clicker expo en in dat geval kunnen we dus naar beide. Dat is dan toch niet helemaal verkeerd dacht ik zo :).

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 07:52

HippoLogic schreef:
[
Ik heb nog niet al haar filmpjes helemaal gezien. Maar ik heb een tijd zonder clicker gewerkt en alleen met het woord "Good!". Het woord "Good" heb ik 100% gereinforced. Nu wissel ik de clicker vaak af waarbij er na de clicker altijd voer komt (de beste motivator) en het woord "Good!" gebruikt wordt om Kyra te informeren dat het goed gaat, maar ik nog geen click geef. Mijn "Good" reinforce ik van tijd tot tijd weer met voer. Of met een andere beloning.

Dat is idd ook een goede optie

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 07:53

HippoLogic schreef:
liljebo schreef:

Hoe kan ik helpen?

Mijn site delen? Reclame maken :D Haha.... nee, je zou het dan wel zelf echt leuke boeken moeten vinden. ;)

Haha, zag net dat je meteen aan het werk bent gegaan ... :) :o
Laatst bijgewerkt door liljebo op 17-10-13 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 07:55

crosmuller schreef:
@
Inge had het erover dat er een grote kans is dat de equine clicker conference aan gaat sluiten op de "gewone" clicker expo en in dat geval kunnen we dus naar beide. Dat is dan toch niet helemaal verkeerd dacht ik zo :).

Toe maar... klinkt wel leuk he. *gaat dadelijk snel weer aan het werk*

Overigens is hier ook iedereen welkom :) Heb vier paarden die graag meewerken aan alle mogelijke oefeningen en experimenten en indien nodig kan ik er nog wel wat meer regelen, jong en oud, met en zonder problemen. :D

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:17

Ik ken mensen in het zuiden van zweden dus wie weet hou ik je eraan ;).

De conference is superleuk maar bijna niet bij te houden zoveel info.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:48

Heb ik geen problemen mee :) Gezellig toch...

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:52

liljebo schreef:

oke dan, het staat bij deze op de "ooit" lijst ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:03

crosmuller schreef:
liljebo schreef:

oke dan, het staat bij deze op de "ooit" lijst ;)

Keertje vliegen kost geen drol :)