Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:44

CM klinkt als een leuke uitdaging. Ben benieuwd hoe je het ervanaf brengt. Misschien heeft iemand in de buurt een vogel of vis of zo? Is vast wel een derde dier te vinden.
(of natuurlijk een paard van iemand)

Visitor, leuk he, dat communiceren. Silja doet dat ook heel erg. Die geeft aan of ze mijn idee al dan niet leuk vindt en komt vaak met iets anders. :)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:51

liljebo schreef:
CM klinkt als een leuke uitdaging. Ben benieuwd hoe je het ervanaf brengt. Misschien heeft iemand in de buurt een vogel of vis of zo? Is vast wel een derde dier te vinden.
(of natuurlijk een paard van iemand)

Visitor, leuk he, dat communiceren. Silja doet dat ook heel erg. Die geeft aan of ze mijn idee al dan niet leuk vindt en komt vaak met iets anders. :)

Myrtle duwt me met haar neus als ze het niet meer leuk vindt :D .

Ik geloof dat een vis niet gedomesticeerd is LJ en ook niet geschikt voor de lijst oefeningen waar we uit moeten kiezen (bv iets in de wasmachine doen, op een weegschaal gaan staan, door een hekje heengaan en daar wachten, tegen een target aanstaan en zich laten borstelen). Ik zie het wel al helemaal voor me.

Ik heb een paard op het oog of een varkentje, even overleggen met de eigenaar.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:28

Hahaha mij leek een vis ook leuk maar icm die opdrachten is dat heel grappig.
Ja dat is echt heel leuk LJ!

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:29

Visitor schreef:
Hahaha mij leek een vis ook leuk maar icm die opdrachten is dat heel grappig.
Ja dat is echt heel leuk LJ!

Zou wel een prestatie zijn he als het lukt met een vis :). Misschien tegen een rietje aanhangen en dan borstelen met een zachte tandenborstel :).

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:50

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:57

liljebo schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=vv7G_EuY7zc

maar idd... dat is niet borstelen. Hoewel dat dan ook te leren moet zijn.

Maarruh varkentje is ook leuk. of misschien een schaap of koe

hmmm ik train wel eens met een osje en ik merk dat alles wel erg traag gaat bij hem. Wel leuk hoor en een schat van een dier. Ik vraag me alleen af of dat trage koeien eigen is of dat het ook een stukje motivatie is. Ik beloon hem met kriebels want ik heb nog geen voer gevonden waar hij voor wil werken. Ik zou dit wel eens aan iemand willen vragen die ervaring heeft met koeien :).

Filmpje kijk ik later (ben aan het werk), ben benieuwd !

edit: nou ja in elk geval komt het er op neer dat ik 1 keer per week koeien, schapen en varkens tot mijn beschikking heb om mee te trainen, maar dat paard die ik in gedachten heb staat op de stal van myrtle dus daar ben ik dagelijks. Zou wel praktisch zijn.

edit edit: luxeproblemen he :)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:46

Ja luxe zoveel keus!
Ik dacht vooral aan een vis die iets in de wasmachine moest doen :-)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:49

Maar da's een opdracht die je je kat ook niet 1,2,3 aangeleerd hebt :')

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:57

Heb op FB een filmpje gezien met clickertrainen met een schotse hooglander. Idd niet zo erg snel, maar wel leuk om te zien. Als ik het tegenkom, plaats ik de link wel

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:12

liljebo schreef:
Heb op FB een filmpje gezien met clickertrainen met een schotse hooglander. Idd niet zo erg snel, maar wel leuk om te zien. Als ik het tegenkom, plaats ik de link wel

graag!

Ja dat zag ik ook visitor :).

@amable nee lastig, mijn katten kunnen het nog niet :). Er zitten ook reismandjes opdrachten bij dus die zijn voor de kat.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:20

Haha zal het er vanavond opzetten :)

Iedereen kent die doos hier precies ... Staat dat in een boek ofzo ? Ik wil ook! Lijkt mij leuk !

Die vis had ik ook al eens gezien.Echt super!
Zou het ook niet per koe variëren ? Merk ook wel dat mijn ruin trager 'leert' dan de merrie.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:27

Die vis kan echt veel kunstjes!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:52

Gaelle dat met die doos, dat is dit idee: http://www.clickertraining.com/node/167 Hier toegepast op paard: http://www.youtube.com/watch?v=vyZP1jQW6rE Kan met elk object. Een doos vond ik handig omdat ze het niet kent, ik het makkelijk mee kan nemen en je er ook van alles mee kan doen zonder dat ze zich zou bezeren of dat het later onhandig is als ze die dingen nog eens doet.
Die vis is echt gaaf! Kende alleen filmpje van een andere vis, maar deze kan ook echt veel.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:01

Ziet er echt heel leuk uit! Ga het volgende week zeker eens proberen. Een doos lijkt mij idd wel handig. Heb er genoeg van en het mag ook stuk :)

Hier is een filmpje van Yin
http://www.youtube.com/watch?v=HKVzOZM- ... e=youtu.be

Wou eens zien hoe ver ze achteruit kon gaan. Soms wat scheef en natuurlijk het stuk op film is ze een beetje afgeleid. Denk als ik ze recht wil laten gaan kan ik de kegeltjes in een lijn zetten ofzo.

En het rijfilmpje met Intrus.
Stelt niet zoveel voor hoor. Wou vooral nog wat oefenen op halthouden maar dat alleen was wat simpel dus beetje draf erbij en over de balkjes, tussen balkjes en achteruit. Soms ook door de 'hoop' die niet in beeld staat :P Maar dan wel zonder te moeten springen. Het is wel een schatje hoor. Ik probeer met de BBP te oefenen in draf en als ik voorover kukel of begin te schuiven gaat hij vanzelf weer naar stap. MAar het begint te lukken! Als er iemand tips heeft voor dat buidelzakje voor snoep stil te houden in draf hoor ik het graag. Zo irritant!

http://www.youtube.com/watch?v=ZMrK9MKB ... e=youtu.be

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:18

Ik heb het rijfilmpje nog niet gekeken, maar wow gaelle, dat is een achterwaarts om jaloers op te worden! Knap hoor :).

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:25

Gealle knappe achterwaarts en zijwaarts. Rijden ziet er ook heerlijk relaxt uit. En gezellig zo, op de rijbaan met al dat publiek :).
Je levert goed werk. Leuk.
voor je builtjesprobleem heb ik geen oplossing

Visitor, er zijn idd meer filmpjes met getrainde vissen

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:27

Mooie filmpjes! Echt mooi hoe Yin achterwaarts gaat en kont en schouder target en ook zijwaarts! Wil ik ook kunnen. En rijden met Intrus ziet er ook goed uit!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:40

Dankuwel allenaal :) Ik vind dat publiek niet altijd even leuk haha soms niet helemaal veilig :P

Denk dat haar achterwaarts iets is wat ze op stem alleen ook kan.. Wel niet zo ver dan

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 08:24

Even een praktische vraag: heeft iemand een idee voor een target waar een paard met zijn neus tegenaan kan staan? Ik gebruik nu een blauw schijfje ca 20 cm doorsnee van een soort tentstof, eigenlijk bedoeld om hoeven op te zetten. Die hang ik op aan de tralies van de stal met klittenband, of aan een hek, maar buiten flappert het teveel. En mijn trainingspaardje duwt hem soms heen en weer en dan valt het op de grond.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:22

Hm, nee. Is het probleem de klittenband of dat het schijfje niet stabiel genoeg is en dubbelklapt? Ik neem aan dat het niet iets permanents kan zijn? Dan namelijk tiewraps. Of anders touwtjes ipv klittenband? Gaat misschien minder snel los? Of misschien een frisbee of zo'n plastic dingetje voor op de grond (ja lekker duidelijk, maar die met sport wel wordt gebruik) en daar gaatjes in maken en dan touwtjes erdoor? Is wat steviger.
Vandaag beginnetje gemaakt met hand met schouder targetten. Ze werd helemaal opgefokt en happerig omdat ze er niet veel van snapte maar het wel leuk vond dat ze af en toe zomaar (in haar ogen dan, want ze had de link niet echt snel gelegd en ik probeerde wat verschillende strategieën) beloond werd, haha. Op een gegeven moment had ze door dat als ik mijn hand licht op haar schouder legde ze dan een stap mijn kant op moest doen. Aan de schouder aan de andere kant had ze dat ook een paar keer, maar daar viel het kwartje nog niet helemaal en toen was het aan de kant waar ze het eerst door leek te hebben ook een beetje weg. Maar dit lijkt me een goed begin, volgende keer weer verder. Nu vraag ik me af, wat zou ik als cue gaan gebruiken? Wat hebben jullie? Je hand ernaast houden op een aantal cm afstand (uiteindelijk, nu nog niet), of nog verder, als doel om tegenaan te targetten en dan een woord ('schouder'?) zeggen? Want wat ik nu heb is een beetje verwarrend met de cue voor juist met schouder aan de kant gaan, maarja ik moest ergens beginnen.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:08

Lijkt me een prima begin visitor, bij ons ging het niet zo snel! Ik gebruik idd mijn hand op schouderhoogte als cue.

Ja het klittebandje laat los of buiten aan het hek waait de target omhoog, frisbee met een gaatje is een goeie :).

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:30

Ik dacht ook aan die ronde schijven die ze gebruiken in de turnlessen op school :P Van die gekleurde pannenkoeken precies :) Maar frisbee zal minder wapperen lijkt mij!

Nee in het begin ging het niet zo snel targetten maar eens ze het snapt wel. De eerste paar 'sessies' dat ik het probeerde was het heel aarzelend en niet altijd duidelijk. Maar nadien ging de rest ook wel veel makkelijker en sneller. Wel verwarrend in het begin, moet heel erg letten op hoe ik sta elke keer en dat ik elke x het in dezelfde positie vraag. Ze snapt het onderscheid nu al veel beter :)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:32

Ok thanks. En gaelle, wat is jouw cue dan precies?

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:34

aanvullend: ze snapte een tijdje het verschil niet tussen wijken (cue: aanraken schouder) en targetten (cue: hand dichtbij schouder) maar het kwam weer goed. Eerst targetten goed aangeleerd en daarna wijken "gerepareerd". Gewoon een paar keer afwisselend vragen tot het kwartje valt.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:11

Ja precies daar was ik een beetje bang voor... Goed om te horen dat dat weer goed is gekomen.. En je gebruikt dus geen woord erbij? Als ze dan bil (of schouder eigenlijk ook) moet targetten, heeft ze de cue dan wel in de gaten? Zien ze dat gewoon?