Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GaelleS

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:42

Ik zou ook niet zonder mijn paard willen vertrekken hoor!
Kwam ze daarvoor nooit vanzelf? Of had ze gewoon die dag geen zin? :P

Kyra is idd echt een prachtbeest!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:54

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:56

crosmuller schreef:
Ik denk dat het door het weer komt visitor, onze paarden houden niet zo van inspanning als het warm is :)

Nou echt, ik moet de laatste paar dagen haar af en toe inhouden met dingen. :wow: Het is te merken dat het weer is omgeslagen :)
Gaelle ik heb bij je wiki gereageerd, heel leuk!
HL ook heel mooie compilatie en leuke oefeningen!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:49

Mag ik me hier melden??

Ik heb op gorse event het een en ander gezien over de clickertraining en ben heel erg enthousiaast geworden :j
Ik ga nu een beetje rondkijken of er hier iemand in de buurt is die mij heirin les kan geven.

Ook ben ik op internet aan het rondkijken hoe ik zelf al een begin kan maken totdat ik iemand gevonden heb :j
Dus als iemand nog iemand in de omgeving van Utrecht weet :D

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:55

@visitor heerlijk he! geniet ervan
@gaelle, leuke filmpjes!Ik kan alleen niet zo goed horen wat je nou precies als bridge gebruikt?
@Nickyyy welkom :), een makkelijke oefening om mee te beginnen is de handtarget, je houdt een hand voor de neus van je paard en als hij deze aanraakt klik en beloon je. Geef de beloning met gestrekte arm richting zijn borst zodat hij een stapje naar achteren moet doen om deze te pakken. Daarmee bouw je een stukje veiligheid en beleefdheid in.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:03

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:21

Welkom!
Normaal gebruik ik 'goed zooo'. Geen clicker. Vind het handiger werken zo, zeker met Flash bv. ze zou er nog schrik van kunnen hebben. Misschien dat het beter/sneller gaat als ik bij de andere 2 wel eentje zou gebruiken want ik weet eigenlijk niet wat mijn klasgenoot gebruikt, zou waarschijnlijk beter zijn om hem ook een clicker te geven voor Roxanne & Tibo.
Als ik bij mijn paard oefeningen beter wil uitwerken gebruik ik wel de clicker, maar voor haar hoeven bij te vijlen ofzo ga ik niet nog met extra spulletjes zitten knoeien :P

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:35

Leuk, Nickyyy en galaxyfizzy, dat jullie ook willen beginnen! Mooi dat het al zo goed gaat, galaxyfizzy. En Nickyyy, je kan heel goed zonder les zelf al beginnen hoor! Heb ik ook gedaan en ik denk de meesten hier. (Ik ga er dan even van uit dat je wel al ervaring met paarden hebt en je paard niet gevaarlijk is of andere problemen heeft.) Op internet is al best veel info te vinden over hoe te beginnen, bijvoorbeeld op de site van Inge Teblick (www.ingeteblick.be), Amable (www.amable.nl) en ik geloof dat op de site van Miriam (http://www.vrijheidsdressuur.info/) ook e.e.a. staat. Verder zijn er ook een hoop goede boeken die je op weg kunnen helpen. Als je het geen probleem vindt om in het Engels te lezen, zijn er nóg meer sites en boeken (en dvd's) die je kunnen helpen. Als je laat weten welke kant je op wil met clickertraining, kunnen we misschien wat boeken aanraden.
Pas op, het werkt verslavend! :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:18

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:00

Oja, was ik die nog vergeten, stom!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:08

Het is je volledig vergeven haha :D

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:39

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:46

Ik heb ook zitten rondkijken op die site, itrainmyhorsesbrain, voor een eventuele lesgever.
Echter staat daar niemand tussen die hier in de buurt woont. Wel zag ik staan dat er iemand uit eindhoven in een straal van 100 km werkt maargoed om dan 70 euro neer te leggen voor 1 uur les vind ik wat overdreven.

Weet iemand of er ook mensen dichterbij les geven?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:56

Wat ook soms gebeurd is dat trainers een trainingsdag houden in NL. Dan geven ze op 1 dag meerdere lessen in een bepaalde omgeving. Misschien kan je hen daar eens voor mailen? Je kan hen ook mailen met de vraag of ze daar soms iemand in de buurt kennen natuurlijk :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:10

In welke omgeving woon je Nicky?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:19

In de omgeving Utrecht, mijn paard staat in Everdingen :j

Mi_Amore, dat is idd een goede! Kan dat wel is navragen :j

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:15

Volgens mij zit Conrad Pruijssen ook veel in die omgeving.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:45

Welkom Nickyyyy en galaxyfizzy. Leuk dat er nieuwe mensen in het topic komen kijken. Clickertraining is inderdaad verslavend in de goede zin van het woord. Voor mij zelfs een lifestyle, want ik ben zoveel positiever naar alles in mijn leven gaan kijken en het werkt ook gewoon thuis met man en kind. :D

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:16

Zo nog een positief clickermomentje gehad. Myrtle vind het niet zo leuk bij de smid sinds ze achter ijzers heeft, ze moet haar been dan best wel lang hoog houden en dat doet een beetje pijn denk ik. Als ik dan even niet oplet gooit ze haar gewicht naar voren en hou ik haar bijna niet. Ik klik en beloon de hele tijd voor stilstaan maar toch gaat het af en toe verkeerd. Vandaag moest ze weer naar de smid. Ze ging uit zichzelf een ijzeren staandertje targetten en toen klikte ik en beloonde haar, dat nog een paar keer gedaan en nog wat andere oefeningetjes gedaan en ging perfect zo. Ze is niet een keer gaan drammen, de smid viel het ook op dat ze zo braaf was. Weer wat geleerd, alleen belonen werkt hier niet maar afleiding blijkbaar wel :).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:52

Afleiding. is een goede manier. van 'duur. verlengen '.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:51

Super CM ! Anders is het misschien te saai ofzo..
Ga ook wat meer 'afleiding' gebruiken als ik bezig ben met het dekje/zadel... Moet nog steeds wachten op de zadelpasser :( Hij was ziek... Balen...

Vandaag was de dag van de enthousiaste paarden denk ik. Op The Old Horses Lodge ging alles super goed! En thuis met mijne ook.
Yin was echt overenthousiast met het targetten. Of het is omdat ik er zo van moet lachen dat ze nog harder haar best doet. Waren tijdje bezig met schouder, poep, zij etc. en dacht even iets anders te doen om af te wisselen. Ik stapte naar het blok, vind ze altijd geweldig, en ipv mij normaal te volgen draait ze haar om, en begint mij achterwaarts te volgen :') ik dacht dat ze weg was dus ik kijk en dan zie ik zo een mooie poep naar mij toe stappen hahaha.. Ze was echt alles aan het proberen, zelf wat dingen uitvinden! Ook bij een ander stukje gewoon stappen begon ze zomaar haar Spaanse pas te presenteren, veel hoger en mooier als anders. Twas gelijk een nijlpaard. Meteen geclickt eigenlijk. Was het nu toeval dat ze dat deed of dacht ze het eens te proberen omdat ik 5 min eerder de kippen wegjaagde door mijn benen te strekken? Ik vind dat paard echt zo cool :P Als ik een lesbisch paard was dan zou zij mijn maatje zijn haha...

En Intrusje eens de BBP opgelegd. Gingen oefenen op stoppen. Was weer veel te lang geleden. Ging echt suuuupeeeer. Achteruit stappen kon er ook heel goed vanaf, tussen de balkjes, over de balkjes wauw echt. En dan zo een mega relax drafje. Hij was precies een westernpaard ofzo.

Heerlijke beesten! _/-\o_

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:50

Klinkt alsof je een topdag had gaelle :)

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:03

Ja helemaal :D

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:14

Wat fijn Gaelle!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:37

Gealle, leuk bezig. (ook op het filmpje)n Denk dat juist die paarden enorm veel baat hebben bij klickertraining.

Verder twee nieuwe. Leuk

Zit zelf vrij veel in de meelees module, maar toch een vraagje. of twee eigenlijk.
Hoe vaak trainen jullie?
Ik was eerder bijna dagelijks met shakira in de weer, maar merkte dat ze dat teveel vond. Ze liep dan weg als ik met het halster kwam. Train ik om de dag, dan is het ok. Ik liet haar overigens natuurlijk echt niet elke dag hard werken, maar wisselde een dag met conditietraining af met iets rustigs zoals hulpen leren met lange teugel, gewoon in stap of beetje basis vd of zo.
Hoe zit dat bij jullie?

En dan vraagje twee. Ze heeft een slechte conditie en dat dient rustig te worden opgebouwd, ook vlgs de arts die haar heeft gekeurd bij aankoop. Hij waarschuwde ook echt dat ik niet te snel mocht gaan, omdat ze jarenlang alleen fokmerrie was en een zeer slechte bespiering heeft.

Doel is vooral voor het wagentje lopen.

Nu werk ik al een tijdje met de conditie oa. middels longeren (Hele bakje gebruiken afgewisseld met kleine cirkels) Ik ben heel rustig aan begonnen, met vooral stappen. Laat haar nog steeds goed instappen, dan wat draven, weer stappen, dan weer drafje en paar galop sprongen (hebben we pas een keer of twee gedaan) en uitstappen.
Daarnaast ga ik ook met haar de straat op en dan is het dus vooral veel stappen, tegenwoordig aan de lange teugel.
Dit ook omdat ze aan verkeer moet wennen en aan andere ondergrond.

Toch zit er voor mijn gevoel weinig schot in. Ik vind haar energie vrij laag (meestal tenminste), ze wordt nog snel moe en ik vind haar ook niet echt soepel lopen.
Misschien deugt mijn aanpak dan ook niet.

Hebben jullie daar nog meningen en ideeen over; misschien een idee voor opbouwschema; dingen die ik wellicht vergeet of zo.
Graag jullie ideeen/meningen.