De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:17

heb ook met veel belangstelling het 6 strategies verhaal gelezen, maar wat mij dan weer opviel, zeker omdat ik paard & lifestyle al vanaf het begin met veel interesse volg, dat daarin de verhalen van BWR (Malene Nooteboom) en die dame van Hartslagcoherentie worden gecombineerd met de mentale "preparation" volgens Tristran's eigen TRT methode. maar Malene en de dame van de hartslag worden nergens bij name genoemd.. terwijl mij het gevoel bekruipt dat er her en der zowat geciteerd wordt uit de verhalen van de dames. (en dan denk ik aan de online cursussen over wedstrijdrijden, de masterclasses en het inspiratieboek - allemaal ervaring uit eerste hand trouwens). De linkin pin is natuurlijk Conny, die met veel enthousiasme alle drie de perspectieven toegankelijk maak (op een aantrekkelijke manier overigens). Dus, begrijp me niet verkeerd, het zijn absoluut zeer interessante onderwerpen, maar ik vroeg me af wat de gedachtengang was van hier alleen Tristan 'vooraan' te zetten?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:11

vladimir1979 schreef:
heb ook met veel belangstelling het 6 strategies verhaal gelezen, maar wat mij dan weer opviel, zeker omdat ik paard & lifestyle al vanaf het begin met veel interesse volg, dat daarin de verhalen van BWR (Malene Nooteboom) en die dame van Hartslagcoherentie worden gecombineerd met de mentale "preparation" volgens Tristran's eigen TRT methode. maar Malene en de dame van de hartslag worden nergens bij name genoemd.. terwijl mij het gevoel bekruipt dat er her en der zowat geciteerd wordt uit de verhalen van de dames. (en dan denk ik aan de online cursussen over wedstrijdrijden, de masterclasses en het inspiratieboek - allemaal ervaring uit eerste hand trouwens). De linkin pin is natuurlijk Conny, die met veel enthousiasme alle drie de perspectieven toegankelijk maak (op een aantrekkelijke manier overigens). Dus, begrijp me niet verkeerd, het zijn absoluut zeer interessante onderwerpen, maar ik vroeg me af wat de gedachtengang was van hier alleen Tristan 'vooraan' te zetten?

Die namen worden niet genoemd, omdat de theorie uit de sportpsychologie komt, waar zij het natuurlijk ook weer van hebben en ikzelf ook, met uitzondering van Mariska. Ik ben door haar wel in aanraking gekomen met het concept, maar zij is natuurlijk niet de grondlegger van hartcoherentie. Als je er op zoekt kun je veel (wetenschappelijke) informatie vinden. Datzelfde geldt overigens ook voor het concept zelfvertrouwen. Voor alle toevoegingen op Tristan is een wetenschappelijke basis waar ik het van heb.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:10

Iedereen heeft leermeesters en inspiratiebronnen, en eigenaarschap of oorsprong is lastig te bepalen, dat begrijp ik heel goed en daar ging mijn punt niet om, mijn gevoel bij t lezen was : dit is niet alleen tristrans verhaal maar hier herken ik andere inspiratiebronnen die binnen p&l veelvuldig (en terecht want erg leerzaam en bruikbaar!) aangestipt worden. Maar de suggestie (en dat is dan mijn interpretatie) die door de cover en intro gewekt worden dat dit helemaal tristran is. Terwijl je zelf hierboven het over 'aanvullingen op tristran' hebt. En ik twijfel geen moment dat hij erachter staat, er zelf ook door geïnspireerd is geraakt en aanbeveelt, maar doorde context van dat deze onderwerpen door anderen via p&l zijn benoemd en de toenemende mate van vervlechting met trt (ook verder helemaal prima) viel het mij juist op dat alleen tristran hier nog naar voren wordt geplaatst. Ik kom uit de wetenschappelijke hoek en ben daardoor wellicht (over)gevoelig voor melden van bronnen, dus was gewoon benieuwd hoe deze samensmelting tot stand was gekomen. En overigens kun je beter goede dingen van elkaar overnemen!

connepon85

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:52

Bovenstaande discussie is via pb verder gegaan :)

Ik ga zo checken of QA erop staat. Heb de upload vanochtend gestart, maar ik moest de deur uit.

Voor volgende QA geldt weer dat filmpjes heel welkom zijn

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:28

[quote="connepon85"]Bovenstaande discussie is via pb verder gegaan :)

Dat vind ik jammer!!! Ook ik heb al in de beginposten aangegeven zeer veel van bijvoorbeeld pat parelli te herkennen..wat zeker niet uitmaakt alleen ik dacht aan iets compleets nieuws te beginnen en dat valt dan wat tegen. .
Had bovenstaande discussie graag gevolgd.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:05

pol1 schreef:
connepon85 schreef:
Bovenstaande discussie is via pb verder gegaan :)

Dat vind ik jammer!!! Ook ik heb al in de beginposten aangegeven zeer veel van bijvoorbeeld pat parelli te herkennen..wat zeker niet uitmaakt alleen ik dacht aan iets compleets nieuws te beginnen en dat valt dan wat tegen. .
Had bovenstaande discussie graag gevolgd.

Dit gaat helemaal niet over Parelli; het gaat ook niet eens over de online training. ;)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:51

Oh was er een Q&A? Was dat de uitgestelde van twee weken terug? Heb er geen reminder voor gekregen - dat was precies wel handig geweest...

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:53

Idra schreef:
Oh was er een Q&A? Was dat de uitgestelde van twee weken terug? Heb er geen reminder voor gekregen - dat was precies wel handig geweest...

dat gaat automatisch als je je registreert. Dan krijg je ook 15 min van tevoren nog even een reminder.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:06

Is niet gebeurd helaas... Of moest ik me opnieuw registreren?
Ik ben het trouwens op het vlag filmpje

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:11

Idra schreef:
Is niet gebeurd helaas... Of moest ik me opnieuw registreren?
Ik ben het trouwens op het vlag filmpje

Ja klopt. Ik dacht eerst dat dat automatisch zou gaan, maar toen niet iedereen bij die van 6 januari een melding kreeg, heb ik toen een mail gestuurd. Je moest je dus weer opnieuw registreren.

Kun je wat met de tips van Tristan? Heel mooi paard trouwens!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:13

Oh dankjewel - ik ben ook heel blij met hem!
Ja heb net even mijn filmpje gekeken met zijn commentaar, zodra mijn bak ontdooid is ga ik weer aan de slag!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:24

Ow oliebol, hier ook vergeten en niet opnieuw aangemeld... Kan hem terug kijken toch??

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:32

connepon85 schreef:
pol1 schreef:

Dit gaat helemaal niet over Parelli; het gaat ook niet eens over de online training. ;)

Daar doelde ik ook niet op..Ik gaf parelli als voorbeeld! Ik zie veel meer gelijkenissen met andere voorgangers..En vladimir schijnbaar ook..

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:21

Zo werkt dat in de paardenwereld. Alle kwakzalvers, profruiters, toptrainers, grootmeesters etc. hebben bij velen voorgangers gelest, literatuur gelezen, de kunst afgekeken etc. en ze nemen van iedereen die ze bestudeerd hebben de stukjes die ze goed in hun eigen systeem vinden passen mee en maken daarmee weer een unieke combinatie. Mensen die denken het wiel helemaal opnieuw uitgevonden te hebben komen meestal niet ver.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:41

connepon85 schreef:
pol1 schreef:

Daar doelde ik ook niet op..Ik gaf parelli als voorbeeld! Ik zie veel meer gelijkenissen met andere voorgangers..En vladimir schijnbaar ook..[/quote]

Nee dit gaat over iets anders en had ook meer met paard&lifestyle te maken en mijn rol. Was wat gepaster voor pb im daar iets dieper op in te gaan en niet dit topic

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:42

Oh ik zie dat de quotes hierboven niet helemaal meer kloppen maar dat even terzijde :+

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 15:37

Bij ons ligt t momenteel even weer stil. Met die vorst en kou heb ik echt geen zin om met mn attributen te gaan zwaaien........... :(

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:08

Lielle schreef:
Ziet er idd goed uit!

vraagje, wie heeft uiteindelijk dat halster gewonnen?

Was ik ook al benieuwd naar! :-)

connepon85 schreef:
Idra schreef:

dat gaat automatisch als je je registreert. Dan krijg je ook 15 min van tevoren nog even een reminder.

Sh*t heb ik ook de Q&A gemist, had steeds in mn hoofd dat het vanavond was. Even terugkijken dan maar. Heb trouwens geen reminder gehad Conny, maar misschien is mn registratie eerder niet helemaal goed gegaan...?

MargrietJonk schreef:
Bij ons ligt t momenteel even weer stil. Met die vorst en kou heb ik echt geen zin om met mn attributen te gaan zwaaien........... :(

Wij liggen op dit moment ook even stil, ik letterlijk met mijn grote zwangere buik van 37 weken haha. Op de momenten dat ik me oke voel om naar stal te gaan dan probeer ik wat oefeningen mee te nemen tijdens ons wandelingetje, maar meer kan niet helaas. Gelukkig kunnen we het later weer oppakken, erg fijn dat er geen deadline op deze cursus zit. :)

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:10

Wij doen ook niks. De paddock en de bak zijn grote ijsbanen, dus even vakantie. Vorige week nog even met de vlag geoefend dat ging super.

Ook ik heb geen melding gehad van de Q&A; ga ik morgen maar terugkijken denk ik.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:51

Ik heb helaas ook de Q&A gemist. Ben nu bezig met bonus filmpje 2, maar is toch nog wel erg lastig dat ze juist naar de druk toe komen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:06

Hier vandaag de plastic zak geïntroduceerd. Mijn ene paard met wie ik al vrij veel grondwerk heb gedaan en ook het blauwe grondzeil al kent maakte er niet zo veel van, en wilde t vooral opeten.
De andere, die nu bijna 1,5 maand bij mij is, is er nog wat minder in thuis, en vond t maar spannend allemaal. Maar na 10min mocht ik toch al wel zijn hals aanraken. Echte ontspanning was er nog niet. Maar voor een eerste x zeer tevreden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:28

IK ben nog steeds op de grond bezig, vanwege een blessure bij mezelf is rijden nog niet verstandig. Ik wil die challenge iig nog onder de knie krijgen, maar verder moet ik ook op zoek nara wat nieuwe dingen. Ben vandaag begonnen met 'pootje', op been tikken zodat ze dat optilt. Mss komt er wel een spaanse pas knop op :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:47

Zo hysterisch als mijn paard op het zakje was, zo gek is ze op de vlag. Ze loopt het liefst overal achter de vlag aan en wil hem continue aanraken. Dat viel dan weer 100% mee

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:10

@joki dus beweging is niet zozeer spannend, maar geluid+beweging wel? ;)

Hier komende paar weken ook meer op grondwerk richten, paardlief moet toch rustig aan doen ivm luchtweginfectie

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:43

Bij die van mij is geluid/beweging ook meer een dingetje dan bijvoorbeeld de vlag.

Even een vraagje voor diegene die laatst via de speelgoedwebsite hadden besteld. Is bij jullie alles goed aangekomen? Ik dacht dat ik een klapperhandje had besteld, maar die kon ik niet vinden.