Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Just_Natural schreef:ik heb toch ook maar de academische besteld,
lees toch dat deze de beste is..........
mooie uitleg trouwens Caeruleus.
Heb ik ook nog een vraag, ik ben nu net begonnen met LVO en schouder-vóór.
Wanneer kan/moet ik verder met het aanleren van de volgende oefening (schouder binnen, travers.....) ??
Als deze oefeningen goed gaan, of is het belangrijk dat de spieren die mijn paard bij deze oefeningen
gebruikt getraind zijn voor ik oefeningen eraan toe ga voegen ??
Just_Natural schreef:ik heb toch ook maar de academische besteld,
Wanneer kan/moet ik verder met het aanleren van de volgende oefening (schouder binnen, travers.....) ??
Als deze oefeningen goed gaan, of is het belangrijk dat de spieren die mijn paard bij deze oefeningen
Maris schreef:Just_Natural schreef:ik heb toch ook maar de academische besteld,
Pas als je paard in balans op de volte kan lopen en niet meer stuwt bij rechtuit met buiging kan je verder met andere oefeningen. Ik ben nu al 2,5 maand bezig met die eerste 2 ........
ijssnuiver schreef:Wat leuk Carolien dat je ook mee komt kletsen! En mooi om te horen dat Ise het allemaal zo goed oppakt! Ik merk nu zelf met Whisper ook, dat ik het naast Calypso(met al haar uitdagingen en fysieke dingen), heel fijn vind om van begin af aan de training in handen te kunnen hebben en zo'n jong dier zo zie groeien.
Ik twijfel voor Whisper inmiddels ook of de AK misschien wat te scherp is, hoe licht en subtiel ik ook in mijn hulpen ben(al is het alleen maar intentie), hij blijft in de eerste instantie overreactie geven. Dus daar ben ik nog even over na aan het denken en kijken of ik eerst iets kan uitproberen, voordat ik wat anders aanschaf.
Gister door een ongelukkige samenloop van omstandigheden kopstoot van Whisper gehad(was wadh en ik keek om en op datzelfde moment schrok hij en keek heel snel de andere kant op en vol met zijn hoofd tegen mijn oog aan). Uiteraard precies met de neusriem van de kaptoom. Moest even 3x ademhalen en bijkomen. Kijk ik later die dag in de spiegel, heb ik gewoon een blauw oog.. En inmiddels is die paars.