voltige?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:40

Vraagje aan jullie
Ik ben op zoek naar een fijne voltigeersingel maar niet te duur.... Maar geen flutje welke waar kopen?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:47

Ik heb alleen maar een flut ding :( , kan er erg weinig mee, want hij schuift, en die handgrepen bewegen los van elkaar (als je met je handen om en om naar voren gaat, beweegt dat ding mee, snapje? )
waardoor ik er geen steun op kan zetten, dan kantelt de singel ook nog.. Ik heb een Norton voltige singel wit (€110,-. Dat kantelen is ook niet zo fijn voor het paard.. :( gebruik hem dus ook bijnaa nooit..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:54

Geen idee waar je goede voltigesingels voor niet te veel geld kunt kopen... Wij hebben op de vereniging bijna allemaal dure, maar dan wel kwalitatief goede singels.

Mijn laatste wedstrijd van het jaar zit erop. Er is zaterdag besloten dat ik niet mee start in Maren-Kessel. Misschien dat ik nog wel ga kijken. Start er iemand nog in Dronten of Maren-Kessel? Of eventueel Nieuwe Wetering :D ?

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:36

Goedemorgen,

Ik kom even binnen vallen sorry :o
Zelf rijdt ik geen voltige, maar iemand die ik ken wel.
Nou zijn zij op zoek naar een nieuw voltige paard, maar die lijken echt moeilijk te vinden.

Kan iemand mij vertellen waar zij het beste kunnen gaan kijken?
Het moet ook nog een paard zijn van minimaal 1.75 m plus.

Dus als iemand advies heeft, hoor ik dit graag.
Dan kan ik dit verder doorspelen :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:25

Waar je een voltige paard kunt vinden? Nou soms heb je wel (goede) paarden te koop, met name in buitenland. Maar verder zal het heel lastig zijn om een beleerd paard te kopen. Is er geen mogelijkheid om het paard zelf te beleren of anders te laten beleren door een voltigeclub?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:00

Ja misschien zelf beleren,
hebben wij ook gedaan (ja ik niet :P)..
Maar het is wel een heel gedoe,
maar daarna heb je ook wat :D.

En soms heb je er echt gewoon een goed paard tussen,
moet je trouwens wel veel geluk hebben..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:10

Je merkt al snel genoeg welk paard daar geschikt voor is en welk niet :) Sommige paarden zijn amper te longeren, die kun je dus bij voorbaat al wegstrepen... Of bijna altijd dan. Wij zijn constant bezig met het zoeken van nieuwe paarden, maar bijna alle paarden gaan na enkele keren proberen weer weg. Veel paarden lopen niet goed genoeg aan de longe, accepteren het voltige niet, het gaat te langzaam of ze zijn niet geschikt voor de manegelessen en dat is hier wel een voorwaarde :P

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:24

wij hebben ook een paar paarden hier gehad.. 1 die heeft wel wat wedstrijden gelopen maar ging later ook weer weg.. de andere kreeg artrose in zijn voorbenen waardoor hij alleen in stap kon en dat is (gelukkig voor het paard) nu ook niet meer nodig want die is ook weg..
en we hebben eentje op proef gehad die aan zijn linkervoorbeen wat had.. en tsja die heb je natuurlijk het meeste nodig bij voltige :)

verder valt het hier gelukkig nog mee.. je kan zoeken naar mensen/paarden die longeren gewend zijn en dan is het al een stuk makkelijker.. maar dan moet hij wel wat beleerd zijn :)

succes.! :P

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:12

Dank je wel voor jullie reacties.

SSDesign, nou dat is dus ook een beetje het probleem voor deze mensen. Het paard is niet voor een hele voltige club, deze is voor dat meisje zelf. Dus even uit eigen portomonee flink wat geld trekken, gaan proberen een periode en dan weer weg en op nieuwe beginnen, moet je maar net het geld voor hebben.

Ik heb geen verstand van voltigeren, maar begrijp wel dat niet elk paard hiervoor geschikt is. Neem aan dat ze ook echt een goede galop moeten hebben, nuchter zijn en voor deze mensen moet hij/zij ook nog minimaal 1.75 m plus zijn. Waar moet er voor een goed voltige paard nog meer op gelet worden?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:27

Witoto schreef:
Dank je wel voor jullie reacties.

SSDesign, nou dat is dus ook een beetje het probleem voor deze mensen. Het paard is niet voor een hele voltige club, deze is voor dat meisje zelf. Dus even uit eigen portomonee flink wat geld trekken, gaan proberen een periode en dan weer weg en op nieuwe beginnen, moet je maar net het geld voor hebben.

Ik heb geen verstand van voltigeren, maar begrijp wel dat niet elk paard hiervoor geschikt is. Neem aan dat ze ook echt een goede galop moeten hebben, nuchter zijn en voor deze mensen moet hij/zij ook nog minimaal 1.75 m plus zijn. Waar moet er voor een goed voltige paard nog meer op gelet worden?

Zou ze niet kunnen afspreken dat ze het paard een maandje probeert... En in een maand tijd weet je snel genoeg of een paard geschikt is voor voltige of niet hoor :D :) En als het dan niet bevalt, dat het paard dan weer terug gaat naar de vorige eigenaar?

Ja goede galop is belangrijk, hij moet ook niet te moeilijk zitten denk ik :P Maar het paard moet sowieso braaf zijn en veel accepteren maar dat is vaak een kwestie van proberen :)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:31

Tja het is altijd het vragen waard, maar ik denk dat mensen niet zo happerig zijn in een maand uitproberen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:39

kim1207 schreef:
Vraagje aan jullie
Ik ben op zoek naar een fijne voltigeersingel maar niet te duur.... Maar geen flutje welke waar kopen?

Marktplaats, ik heb de mijne daar (nieuw!) voor een prikkie (komt in de buurt van de prijs voor een flutbeugel :o ) weg gehaald :D... maar dat was een treffertje, heb geen vergelijkbare beugel meer in die prijsklasse gezien...
Ik heb het nu over een beugel als deze (ik heb niet de pfiff hoor, maar gaat even om het idee ;)):
http://www.huppa.nl/7703-1215-large/vol ... komfor.jpg

Verder is er wel iemand die deze beugels voor 964 euro verkoopt (huppa). Maar dat is nog duur...

@ Witoto, voltigepaarden zijn lastig om te vinden. Wij zitten al jaren te zoeken naar een goed paard :Y) .
Maar goed, mijn idee over een goed voltigepaard is gebasseerd op 2 dingen.
Punt 1, hij moet natuurlijk braaf zijn! In mijn ogen het belangrijkste. Dit is snel genoeg te zien. Wij hebben laatst ook een paard van de vereniging geprobeerd. Dit paard blijkt een heel groot acceptatie vermogen te hebben, want mijn zusje sprong er al na een paar minuten zo op in galop, terwijl dat paard hier nog geen ervaring mee had en hij doet het nog altijd braaf.
Het karakter is dus heel bepalend... wat accepteert het paard, maar ik denk dat je hier snel genoeg achter bent als je bij een paard gaat kijken en vraagt of je mag zien hoe hij is aan de longe en hoe hij reageert (als je erop zit aan de longe), op het bewegen van de armen en het zwaaien van de benen.
Punt 2, hij moet een goede achterhand hebben voor de galop. Het liefste een paard dat tegelijkertijd ook nog in de dressuur loopt, en dan geen B, toch minstens M.

In mijn ogen heb je dan het perfecte, lenige voltigepaard... maar punt 1 is het belangrijkste! Punt 2 is niet heel belangrijk (ook in Kentucky schrok ik van de galop van sommige paarden en dan behoor je toch echt tot de top van de wereld ;( )

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:47

Nou ik had een mooie post gemaakt maar die hebben de moderators verwijderd...

Maar wat liepen sommige paarden slecht in Kentucky joh! Van enkele solo's maar bijv. ook van het Slowaakse team.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:53

Morge word ik eindelijk 16!!!
Had me pa gevraagd flügel te halen, een doosje (10stuks normaal) Komt ie met een doos bij de Macro vandaan (groothandel) met 40stuks!! :D.
whahahah! Dat komt wel goed :+ :D .

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:26

SSDesign schreef:
Nou ik had een mooie post gemaakt maar die hebben de moderators verwijderd...

Maar wat liepen sommige paarden slecht in Kentucky joh! Van enkele solo's maar bijv. ook van het Slowaakse team.

Flauw...

Ja he? Ik schrok er ook van... en wij maar hard bezig om Grainey lenig te krijgen in de galop, zodat die galop 'goed' is...
Ik had trouwens bij een van die mannelijke solisten zelfs het idee dat dat paard totaal niet zuiver liep in draf (zelfs mijn vriend, die geen verstand van paarden heeft, zei: Hmm, loopt die wel lekker? Toen had ik ook zoiets, hmm het ligt dus niet aan mij :Y) ).
Trouwens, ik vond ook dat er maar heel weinig paarden een 'echte' galop hadden, velen draafden van achteren...
Nouja, ik wil zelf gewoon een goede gesprongen, lenige (kijkende naar de rug) galop zien. Bij Grainey is die nog ver te zoeken dus de kids moeten zich eerst maar in draf vermaken (wat heel goed gaat, dan is de rug wel los, in galop zet ze hem vast, waardoor de kinderen naar buiten worden gegooid...)

@X_Michelle_X Gefeliciteerd! Maak er een leuke dag van! ;)

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:32

kim1207 schreef:
Vraagje aan jullie

Een goede voltigesingel is duur, omdat er zoveel kracht op komt te staan én hij dan ook nog stabiel op de paardenrug moet liggen en de druk goed moet verdelen.
Misschien kun je 2e hands wat vinden (bv. op www.voltiforum.de), maar nieuw heb je niks goeds onder de 900 Euro, schat ik zo in.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:12

X_Michelle_X schreef:
Morge word ik eindelijk 16!!!
Had me pa gevraagd flügel te halen, een doosje (10stuks normaal) Komt ie met een doos bij de Macro vandaan (groothandel) met 40stuks!! :D.
whahahah! Dat komt wel goed :+ :D .

GEFEEELICIITEERD! <3

hahah dat had ik ook x gehaald,
was bij de Makro zo'n doosje van 10 en 40,
nouja 40 was voordeliger :+

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:27

Mijn pa ging t halen voor mij :D . Ik ga egt los vanaaf :D .
tnx <3 .
ik ga naar me visitie :wave: .
xx

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:08

Michelle gefeliciteerd :D Wel leuke leeftijd 16 :)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:31

Hier ook nog gefeliciteerd.! :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:40

Tnx :D.
Ben er ook erg blij mee.

Ik ging gister meteen drank halen, gingen ze om me ID vragan, ik m vet trots laten zien :+. whahaha. zelfs de cassière ging me feliciteren :P

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:18

hahah das idd lache :P.

Maar hoe was ut? :D
lekker dikke sweet sixteen gegeven? :P

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:38

Nou, dit x was alleen voor familie, in de herfstvakantie wil ik egt feest geven :D .

Vaqndaag komt me verzorgpaard!! hij kan ieder moment komen :D

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:27

Hahah okee vet! :D

Oooh leeuk! :))

K had net voltige, was niet zo heel veel maar lesgeefster zei nog;
waarom ga je niet op wedstrijd,
je bent een van de betere hier.

K had echt zo even een wauw momentje! :D
K dacht namelijk dat het vet bagger ging :=

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:13

Oh leuk Nicole :D Voltigeer je bij de Ravenruiters?