swaatjuh schreef:Gisteren heb ik een hele leuke korte training gehad, lange teugelen met Swa met the carpet of motivation. Hij mag dan in een stuk eten waar hij normaal niet staat, dus een keer tussendoor werd hij wel een beetje gefrustreerd omdat hij zo graag wil eten. Maar hij deed zijn hoofd ook af en toe helemaal zelluf omhoog toen ik dat vroeg! Knap!
Wie van jullie werkt er nog meer af en toe met the carpet of motivation? Ik ben nieuwsgierig hoe je dat dan hebt opgebouwd, met welke oefeningen je het doet en hoe ver je nu bent. Bij mijn pony begin ik het idee te krijgen dat de stukjes waarin we bezig zijn ook een beetje leuk worden en niet alleen maar het gras eten. Maar eigenlijk kan ik hem het beste een kwartiertje van tevoren loslaten in dat weiland zodat hij alvast lekker heeft kunnen eten.
Top!
Ja ik gebruik het met wandelen maar dat wist je al. Soms lukt het niet zo omdat ze dan toch weer uit zichzelf gaat eten (vooral als ik niet oplet), maar aan de andere kant krijg ik haar nergens zo makkelijk in draf als tijdens het wandelen met gras als beloning. Kan me helaas niet herinneren hoe ik het opgebouwd had
.