[***] schreef:Inderdaad

Het is geen probleem als in "ik heb een probleem!" maar het is wel onhandig met momenten en een teken dat er ergens iets niet goed zit, dus wel iets om aan te werken

'Iets niet goed' is misschien al te negatief gesteld, stimulus controle is de volgende stap
. Ik heb de tips voor mijn pionprobleem even opgezocht:
Amable schreef:Oef, ik ben altijd slecht in de wetenschappelijke termen en jullie typen zulke lappen tekst dat ik momenteel vooral scan

Maar ik neem aan dat je vraagt naar het negeren van de pion zonder commando? Mijn eerste gedachte is dat ze dus tijdens het volgen te weinig aandacht voor je heeft, te weinig mogelijkheid ziet voor beloning en dus op zoek gaat naar wel een beloning. En dan is niet geschoten natuurlijk altijd mis. Wellicht vind ze ook te weinig uitdaging in het volgen, vindt ze het saai of ziet niet helemaal wat je van haar wilt. Ga dat dus spannender maken, stukjes draven, ineens afwenden, stil staan, achterwaarts enz. en natuurlijk veel belonen.
HippoLogic schreef:CM, je zou bij de pion ook een aantal andere oefeningen kunnen vragen. Dan gaat pion niet automatisch oefening A (targetten) betekenen, maar er kan ook oefening B, C, D, X gevraagd worden. Misschien dat hij dan gaat wachten op een (welk) commando er komen gaat.