De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:25

Wij oefenen bijna iedere dag maar we trainen nooit erg lang. Module 1 doen we langer dan module 2. Iedere keer als het paard een stapje verder komt en het goede antwoord geeft, ben ik al erg blij Ik moet wel zeggen dat ik nu heel goed leer te kijken naar de kleine tekens en aan te voelen hoe ver ik kan gaan met hem. Met de vlag ben ik ook nog niet begonnen. Plastic boterhamzakje is spannend genoeg xD

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:09

Met het zakje vond die van mij knap eng. Had ik eigenlijk niet van haar verwacht

CaPrIoLe`79

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:48

Die `challenge`werkt hier goed bij de paarden die zadelmak gemaakt moeten worden. En al die attributen aan een lange stok ook. Ik doe de oefeningen met een zadel op en als ze zich even aanspannen en daarbij het zadel voelen leren ze ook weer sneller de opgebolde rug los te laten in plaats van er stuiterend vandoor te kletteren. En met een flapperende zak aan een stok doe ik boven hun rug een ruiter met een lawaaierige jas na. Ze vinden het leuk!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:50

Na een nachtje erover geslapen te hebben vond mijn paard het zakje vandaag wel okay

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:52

Joki schreef:
Na een nachtje erover geslapen te hebben vond mijn paard het zakje vandaag wel okay

Moest gelijk hieraan denken:

Afbeelding

Afbeelding

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:46

Nou zo iets reageerde ze ook wel. Maar goed mijn moeder herinnerde me er vandaag ook even vriendelijk aan dat mijn paard ook wel lichtelijk hysterisch kan reageren

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:25

Hier gaat het geweldig. Ik heb gisteren rondjes door de bak gegaloppeerd met een klapperende vlag in mijn hand. :)F

Vorig weekend was ik op wedstrijd in de bak waar hij de vorige keer de korte zijde niet op ging doordat hij zo bang was, nu liep hij zo naar de enge dingen toe. Ik kon wel huilen, zo blij was ik. :o

Ik had vrijwel alles al geprobeerd qua schriktraining maar dit is toch echt de oplossing voor ons! Mijn stalgenoten vragen zich zelfs af wat er met mijn paard is gebeurd :D :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:34

Vandaag was ik bezig met een stok en daaraan een plastic zak bij een oudere merrie. Haar 1e reactie was om er gelijk op af te vliegen en met haar voorbenen sloeg ze dat zakje uit de lucht. P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:32

Marise01 wat geweldig dat het zo geholpen heeft

ik hoop dat het ook wat kan betekenen voor mijn grote doel dat ik wil halen (ontspannen buiten rijden) maar anders ben ik al blij als ze iets relaxter gaat reageren op de momenten dat ze niet hoeft te presteren (presteren doet die van mij altijd,al is alles eng in de ring zodra de bel gaat is ze alles vergeten behalve een prestatie leveren)

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:09

Wat super gaaf Marise01!
Ik ben benieuwd of ik over een tijd ook zo´n verandering ga zien bij mijn paard :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:36

Ik zet even een ordinaire stip om mee te lezen met jullie vorderingen en om te lezen over de nieuwe lichting.
Mijn paard is niet ontzettend moeilijk en aan de buitenkant is vaak niet te zien dat hij spanning opbouwt, maar van binnen kan hij soms erg bang zijn voor bepaalde objecten. Ik grondwerk met hem en in het verleden heb ik ook geoefend met objecten. Dat ging thuis in de binnenbak perfect, paard leek de dingen niet eens te zien, maar oh wee als er iemand op buitenrit met boodschappentassen liep of een paraplu bij zich had! Ik hoop met de methode van Tristan dus vooral de onverwachte situaties beter de baas te kunnen zodat we veiliger op pad kunnen en paard minder zenuwachtig hoeft te zijn op vreemd terrein.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:11

Super Marise01! Dat hoop ik ook te bereiken met mijn paard. Gisteren mocht ik alweer met de plastic zak aan haar buik (bovenste helft) komen en hoofd, hals en rug vond ze nu snel oke. We gaan vooruit al zijn het kleine stapjes. :D

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:10

Bij mij ging het ook met kleine stapjes, ik ben van de eerste lichting. Blijf vooral bevestigen wat jullie paard goed doet en het vertrouwen blijft groeien, Wiz draait nu uit zichzelf naar enge dingen toe en draaft erop af, super leuk om te zien. Op enge dingen af draven is alleen niet heel handig op buitenrit :+, moest hem toen echt afremmen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:25

Marise01 schreef:
Hier gaat het geweldig. Ik heb gisteren rondjes door de bak gegaloppeerd met een klapperende vlag in mijn hand. :)F

Vorig weekend was ik op wedstrijd in de bak waar hij de vorige keer de korte zijde niet op ging doordat hij zo bang was, nu liep hij zo naar de enge dingen toe. Ik kon wel huilen, zo blij was ik. :o

Ik had vrijwel alles al geprobeerd qua schriktraining maar dit is toch echt de oplossing voor ons! Mijn stalgenoten vragen zich zelfs af wat er met mijn paard is gebeurd :D :D

Dat is toch super!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:31

Hebben jullie al een grondhulp gevonden voor module 3? Weet nog steeds niet goed hoe ik t aan moet pakken...

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:08

Blij met het e-book Stress at competitions! Gaaf dat we dat erbij krijgen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:10

Mireille91 schreef:

Idd erg fijn. Weet iemand of deze nog in het Nederlands komt? Anders print ik de Engelse uit

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:34

Tiahastrona schreef:
Mireille91 schreef:

Idd erg fijn. Weet iemand of deze nog in het Nederlands komt? Anders print ik de Engelse uit

Dan zou die er waarschijnlijk al gelijk bij hebben gezeten? Ik heb al gelijk op de print-knop gedrukt.
Spoiler:
Ik heb de vader van het paard uit je onderschrift veel gereden vroeger :p

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:07

Heb hem ook meteen uitgeprint xD! 31ste weer wedstrijd dus goede timing. Was al blij met de cursus maar op deze manier wordt het nog leuker.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:21

Voorlopig komt het werkboek niet in het Nederlands. Werkboek is overigens voor iedereen vrij verkrijgbaar :) Ik ben hem nu op de website aan het zetten.

Er komt nog een bonus over het rijden van wedstrijden, maar die volgt later pas. Die is uiteraard alleen voor de leden.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:21

Trouwens, leuk om te horen dat jullie hem leuk vinden :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:56

Precies wat ik nodig heb! *\o/*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:55

Ziet er idd goed uit!

vraagje, wie heeft uiteindelijk dat halster gewonnen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:43

En on topic, ik ben nog steeds zo blij met de (video)lessen van Tristan en Will (die door hem is opgeleid).

Ik heb zelf een beroerd jaar met een vervelend fysiek probleem achter de rug, dus Afgelopen zaterdag met onze vroeger hysterisch schimmel een fotoshoot met studioverlichting gedaan in een stikdonkere binnenbak en ze gedroeg zich voorbeeldig :+:

Afbeelding

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:06

Mooie foto Lielle!

Ik wil dolgraag echt gaan beginnen. Ik heb nu de filmpjes bekeken maar paardlief is nog bezig met de revalidatie en mag niet kort draaien. Ook mag ze nog steeds de wei niet in dus gebeurt dat ik of een braaf dier naast me heb lopen of dat ze echt uit haar plaat gaat omdat ze iets hoort waar ze ineens op reageert. Dan is het zo jammer dat ik haar nog niet op deze manier kan helpen...