Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) is dan zal hij het echt niet doen hoor, ookal staan daar nog 100 snoepjes tegenover. Maar bij andere dingen is het snoepje wel de motivator om nét wat harder zijn best te doen...
) ging het ook allemaal een stuk minder, kan toeval zijn, maar het gaat lekker de laatste tijd dus we doen gewoon op die manier verder
Nu wissel ik ook geregeld af van voedselbeloning om die reden.
Maar of dat voldoende is voor hem ben ik nog niet uit .. Wel blijft hij de snoepjes altijd geweldig vinden, ookal is het steeds hetzelfde, en doet hij dus alles gewoon voor een vitaminenkorrel (wel handig, dat sowieso
) en dat vind ik dan ergens weer gek. Kriebels vindt hij maar niks .. tenzij in meer in de zomer en als ik op het juiste moment het juiste plekje vindt, maar zo gewoon doet hem dat niks (hij is ook niet zo'n tut- en knuffelpony .. poetsen gewoon het hoogstnodige en verder niet te veel aaien en toestanden
).
Dus op dat gebied heb ik wel 2 dezelfde pony's 

).
Maar als je lid wordt en je wilt online insturen, mag je zelf je begin level bepalen of moet iedereen bij level 1 starten?
Open klasse's zoals liberty en wild agility kan je altijd mee doen, naast je andere parcours.
Hier in elk geval al de criteria voor de S-bend.
Moet er nog aan beginnen, maar Tapi is nu geblesseerd... Hopelijk kunnen we volgende week alsnog eens oefenen.
Tis maar hoe je het bekijkt. Ik ga vanavond oefenen. Ik heb gister de twee plastic zakken geoefend en (at liberty) voeten in hoepel zetten en dan 180º draaien, maar dat was nog een beetje veel gevraagd om in 1x goed te doen.
We zijn nog niet ingeschreven maar hopen tegen volgende maand al eens mee te doen 
Hij is anders veeeel te opdringerig en onoplettend
Al zal het wel werk zijn van wat langere adem, dat heb ik wel al gemerkt .. hij wordt zo snel terug bang
Maar steek er eigenlijk ook te weinig tijd in denk ik
Moet echt vaker met hem aan de slag, en alles onderhouden, want als ik door omstandigheden 2 weken niks doe kan ik weer zo goed als opnieuw beginnen..

). Heb ook alle vertrouwen erin dat het goed komt
Heeft gewoon véél tijd nodig. [***] is ook al bijna 20 jaar en heeft zowat heel zijn leven op een manège gelopen, wat er daarvoor met hem gebeurd is weet ik niet maar hij komt via een handelaar (en zo eentje waar je alle paarden kan droppen, ken je dat?) dus ja, wie zal het zeggen.. En na zijn manègeperiode heeft hij ook weinig geluk gehad. Meisje wat hem gekocht heeft was lief genoeg, maar zij heeft nooit echt wat met hem gedaan, daarna is hij naar een opvangcentrum gegaan waar er ook weinig echt mee gedaan werd, daarna geadopteerd en ik denk dat die mensen teveel van hem wilde in te korte tijd, na een paar maanden moesten de mensen van het opvangcentrum hem weer gaan halen omdat het een rotpony was en hij levensgevaarlijk was enzo... En toen is die eventjes terug naar daar gegaan en dan naar mij gekomen. Dus ja, er zit een heel verhaal en een heel verleden aan vast (dit is nog maar een kleine samenvatting, zijn nog meer probleempjes
) en dat maakt het niet makkelijker natuurlijk, maar het gaat wel de goede kant uit en ik heb nu een paar tips gekregen om mee te werken en daar ga ik nu mee aan de slag en ik ben zeker dat het dan een stuk beter gaat gaan
En fun natuurlijk 
dan ben je wel echt super bezig als hij een tijdje levensgevaarlijk was
en z'n leeftijd zou je er ook niet opzetten
Geen idee of ik er ooit nog op ga, heeft ook geen prioriteit voor mij, pony moet zich beter gaan voelen, dat is het voornaamste
En tja, hij is gewoon heel snel bang, en als je dat onderschat dan heb je een probleem. Hij is namelijk het type paard dat bevriest, en dan 'ineens' ontploft .. was toen ook zo toen ik die laatste keer op hem zat, had ik alleen toen nog niet door (en hij was wel zo lief om er in draf vandoor te gaan en niet in volle galop
maar ik had dus niks meer over hem te zeggen
). En verder .. tja .. heb nu nog 1 hoefsmid gevonden die het over een tijdje eens wil proberen.. maar eigenlijk kunnen er geen hoefsmeden aan komen, hij schopt ze allemaal het ziekenhuis in (zelfs onder verdoving)

ik ben eigenlijk wel trots
maar ik zie overal nu al foutjes en dingen die beter kunnen... Maar toch ik ben zo blij dat ik nu eindelijk een keer kan meedoen!!!
Ik ben nog geen lid en stuur niets in. Daarom dat is niet zo heel belangrijk voor me, op dit moment.
In de training ging het wel goed. In het filmpje zet mijn standaards voor de click daarom tijdelijk weer lager en ga clicken voor 1 voet erin. Dit om de motivatie er in te houden en duidelijk te maken wat ik eigenlijk-ook al weer- van haar wil.
Het hele filmpje duurt 7:00 minuten.
Het is leuk he haha!