teminsten waar kan ik het beste mee beginnen
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
andafries schreef:Galop aan de lange teugel. Zorg ervoor dat de stap en draf goed bevestigd is en dat het paard al een beetje kan verzamelen. Als het paard onder het zadel gereden wordt oefen dat ook alvast in de galop, maar let wel op dat je niet teveel hand gebruikt. Want een paard dat op de hand leunt is niet leuk aan de lange teugel. Daarnaast is het ook handig dat als je het paard regelmatig longeert het paard goed op je stem reageert dus als je om galop vraagt dat hij dat ook meteen doet.
Ook is het heel handig dat je aan je conditie werkt zodat je de galop bij kunt houden. Want in het begin is het vrij pittig.
Als je dit voor elkaar heb kan je aan de galop denken. Zorg ervoor dat je paard taktmatig correct gaat. Ik vraag de galop meestal vanuit de stap zodat mijn paard al beter verzameld is. Maar vanuit de draf kan ook. Zorg ervoor dat je naar een hoek toegaat, voor de hoek klein ophoudinkje en dan de galop vragen met je stem. Springt hij dan aan beloon het paard. Is niet erg dat hij er meteen weer uit valt dat komt wel, km maak je vanzelf. Let wel goed op dat de stelling juist is zodat het paard in de goede galop aanspringt. En let ook op dat jezelf goed mee bent veel mensen volgen het tempo niet goed genoeg en vaak zie je ze dan even aan de(onbewust) teugels hangen waardoor het paard in de draf valt. Als het aanspringen goed gaat kan je paar passen galop vragen meestal is rechtuit moeilijk, makkelijker is het om eerst op de volte galop te vragen en dit steeds meer uit te bouwen. Doe het stapje voor stapje en bouw het steeds verder uit.