Stijgeren aan longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

domo

Re: Stijgeren aan longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:38

Als je paard steigert, moet je hem meteen op ze kop geven, en niet pas NA dat die iets heeft gedaan, want dan gaat hij het hele tijd flikken ,en zo ko mjer er nooit meer van af Knipoog!

Westernpro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:09

Uuuhm mensen, ik heb GEEN probleem hoor Knipoog
Ik weet hoe ik het moet aanpakken en dat werkt perfect Vingers aflikken
Mijn vraag aan jullie was alleen, wat jullie zouden doen, en of jullie het ook wel eens hebben mee gemaakt, zoals ook in mijn 1e post staat Knipoog

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:01

Jammer, dat hier weer een discussie over word gemaakt. Met flinke sporen rijden is net zo erg als met zweep, het ligt er gewoon aan hoe je ermee omgaat.
Je moet niet doen alsof sporen niks zijn, en dan al helemaal niet zo'n grote. Sporen voelen ze constant, en zeg niet van niet want met zulke grote sporen is dat wel zo. En geloof me, ik weet het. Dus kom niet aan met; dat weet je niet.
Zweep of sporen, met de zweep kun je er zelf voor kiezen om het paard een tikje te geven.. met van die grote sporen raak je het paard constant. Fijn joh, zo voor het paard.. telkens geramt worden met van die sporen in je maag. Alsjeblieft zeg

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:58

uhm.. sorry hoor.. maar ik raak mijn paard niet elke keer met m'n spoor.. Haha!
ik weet niet waar je dat vandaan haalt!! Dan moet je eens goed om je heen kijken!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:45

Moelie schreef:
Jammer, dat hier weer een discussie over word gemaakt. Met flinke sporen rijden is net zo erg als met zweep, het ligt er gewoon aan hoe je ermee omgaat.
Je moet niet doen alsof sporen niks zijn, en dan al helemaal niet zo'n grote. Sporen voelen ze constant, en zeg niet van niet want met zulke grote sporen is dat wel zo. En geloof me, ik weet het. Dus kom niet aan met; dat weet je niet.
Zweep of sporen, met de zweep kun je er zelf voor kiezen om het paard een tikje te geven.. met van die grote sporen raak je het paard constant. Fijn joh, zo voor het paard.. telkens geramt worden met van die sporen in je maag. Alsjeblieft zeg

Als je met sporen continu het paard raakt, hoor je niet met sporen te rijden. Sporen mogen het paard alleen maar raken als de ruiter dat ook bedoelt, het moet een bewuste keuze zijn, net als die tik met een zweep.
Enne, de maag van een paard zit niet in de buurt van de sporen, hoor Duivel

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:09

Waratje schreef:
Moelie schreef:

Als je met sporen continu het paard raakt, hoor je niet met sporen te rijden. Sporen mogen het paard alleen maar raken als de ruiter dat ook bedoelt, het moet een bewuste keuze zijn, net als die tik met een zweep.
Enne, de maag van een paard zit niet in de buurt van de sporen, hoor Duivel

idd, je rijd niet met sporen als je amper op een paard kunt zitten .. Vork

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:05

Ben ik nou de enige die niet snapt waarom dit topic verder gaat over sporen??

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:11

nee.. ik snap het ook niet.. eigenlijk Tong uitsteken