! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
!

Moelie schreef:Jammer, dat hier weer een discussie over word gemaakt. Met flinke sporen rijden is net zo erg als met zweep, het ligt er gewoon aan hoe je ermee omgaat.
Je moet niet doen alsof sporen niks zijn, en dan al helemaal niet zo'n grote. Sporen voelen ze constant, en zeg niet van niet want met zulke grote sporen is dat wel zo. En geloof me, ik weet het. Dus kom niet aan met; dat weet je niet.
Zweep of sporen, met de zweep kun je er zelf voor kiezen om het paard een tikje te geven.. met van die grote sporen raak je het paard constant. Fijn joh, zo voor het paard.. telkens geramt worden met van die sporen in je maag. Alsjeblieft zeg
Waratje schreef:Moelie schreef:Jammer, dat hier weer een discussie over word gemaakt. Met flinke sporen rijden is net zo erg als met zweep, het ligt er gewoon aan hoe je ermee omgaat.
Je moet niet doen alsof sporen niks zijn, en dan al helemaal niet zo'n grote. Sporen voelen ze constant, en zeg niet van niet want met zulke grote sporen is dat wel zo. En geloof me, ik weet het. Dus kom niet aan met; dat weet je niet.
Zweep of sporen, met de zweep kun je er zelf voor kiezen om het paard een tikje te geven.. met van die grote sporen raak je het paard constant. Fijn joh, zo voor het paard.. telkens geramt worden met van die sporen in je maag. Alsjeblieft zeg
Als je met sporen continu het paard raakt, hoor je niet met sporen te rijden. Sporen mogen het paard alleen maar raken als de ruiter dat ook bedoelt, het moet een bewuste keuze zijn, net als die tik met een zweep.
Enne, de maag van een paard zit niet in de buurt van de sporen, hoor