Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sorry maar ik snap het dik gedrukte niet echtCitaat:Door de binnenbitring, daarna onder de neusriem door en daarna klik je de haak weer aan de longeerlijn. Snap u?
SplashIsLief schreef:Door de binneste bitring naar de buitenste
linky schreef:Da's best heftig hoor, zo longeren! Je hebt dan een enorme hevelwerking, als een slof.
Ik gebruik een "gewoon" tussenstukje, en maak de stiksels van de ring voor bevestiging van de longe los behalve de uiteinden, zodat hij heen en weer kan schuiven. Wel de uiteinden goed doorstikken uiteraard. Werkt dan op beide bitkanten.
Of aan bitring/neusriem samen vastmaken, kan ook.
Maar mooiste is een roundpen, zonder longe dus................ helaas, die heb ik en de meesten denk ik niet.
egypte01 schreef:ik denk het wel goed gezien te hebben, zoals ik het zie , gaan de longeerlijn door het bit gelijk naar de singel. De rest van de lijnen zijn van de bijzetteugels toch?
singasong schreef:Niet alle paarden vinden de druk achter hun oren 'leuk', want dat is het gevolg wat je krijgt als je het via 'achter de oren' langs doet.
Als ik de bijzet gebruik (5 min. linksom en rechtsom) doe ik de longeerlijn door de binnenste bitring en maak hem aan een oog van de longeersingel vast.