Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oji schreef:pinkie87 schreef:maar dan moet je wel een goede vervanger hebben om dit te kunnen uitvoeren! en je mag niet 1zijdig een contract veranderen.
Ja hoor dat mag wel, het enige wat ze niet mogen is op het moment van ingaan van de nieuwe regels, jou aan je maand opzegtermijn houden. Dus het is dan take it or leave it...en bij leave it hoef je geen maand extra stalling te betalen. Zelfde geld voor prijsverhogingen of andere aanpassingen aan de accomodatie. Als je er wel blijft staan, gelden daarna de nieuwe voorwaarden en zul je dus wel de maand opzegtermijn weer moeten betalen bij vertrek.
Ik snap het wel, het is een dunne lijn tussen lange teugelen, grondwerken en longeren. Eigenaar houdt van duidelijkheid en wil geen discussie en niet hele tijd hoeven opletten of die lijn niet overschreden wordt. En longeren maakt enom uit welk paard je longeert. Een zware met kolenschoppen, die kan je bak aardig slopen. Ook daarin is het lastig te zeggen, jij wel en jij niet.
snorkel1986 schreef:Danw wennen de andere paarden er maar aan.. is toch net als verkeers mak maken.. of zie ik dat verkeerd..
snorkel1986 schreef:Danw wennen de andere paarden er maar aan.. is toch net als verkeers mak maken.. of zie ik dat verkeerd..
Cowgirl schreef:snorkel1986 schreef:Danw wennen de andere paarden er maar aan.. is toch net als verkeers mak maken.. of zie ik dat verkeerd..snorkel1986 schreef:Danw wennen de andere paarden er maar aan.. is toch net als verkeers mak maken.. of zie ik dat verkeerd..
Nee hoor ik denk er net zo over.
Ik ben menner en als je mij vraagt wil ik van harte mee werken wanneer andere paarden dat eng vinden. Ik kom ze buiten ook wel eens tegen...daar nemen we dan gewoon even de tijd voor. Paard kan even snuffelen en ik maak een praatje met de ruiter.
cobiie schreef:Hier werden menners tussen ruiters ook niet gewaardeerd, toen zijn er tijden vastgesteld waar menners recht hebben om in de bak te rijden en dat ruiters er dan op "eigen risico"/"verantwoording" bij konden rijden. Dat werkte nog best redelijk op een stalling met weinig menners en veel ruiters.
AmoorM schreef:cobiie schreef:Hier werden menners tussen ruiters ook niet gewaardeerd, toen zijn er tijden vastgesteld waar menners recht hebben om in de bak te rijden en dat ruiters er dan op "eigen risico"/"verantwoording" bij konden rijden. Dat werkte nog best redelijk op een stalling met weinig menners en veel ruiters.
Dan moet je ook maar net kunnen natuurlijk.
Bij ons is het zo, wil je longeren, grondwerken, lange lijnen, mennen, paard los gooien etc prima, wil er iemand rijden, dan moet je eruit.
Gelukkig hebben wij een veld gekregen waar we mogen mennen.
AmoorM schreef:cobiie schreef:Hier werden menners tussen ruiters ook niet gewaardeerd, toen zijn er tijden vastgesteld waar menners recht hebben om in de bak te rijden en dat ruiters er dan op "eigen risico"/"verantwoording" bij konden rijden. Dat werkte nog best redelijk op een stalling met weinig menners en veel ruiters.
Dan moet je ook maar net kunnen natuurlijk.
Bij ons is het zo, wil je longeren, grondwerken, lange lijnen, mennen, paard los gooien etc prima, wil er iemand rijden, dan moet je eruit.
Gelukkig hebben wij een veld gekregen waar we mogen mennen.