Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sunshinedaan schreef:Kan iemand uitleggen hoe je je paard(je) voedsel leert weigeren?
Ik heb 2 kleintjes, die echt strontvervelend worden als ze snoepjes krijgen.
Als ik ze eerst leer ‘weigeren’, dan wordt het misschien wat minder vervelend.
Iemand tips?
BenK schreef:Ik wil me ook graag melden Sinds 1,5 week heb ik een tinker merrie van 9 jaar uit Engeland die best aardig is maar me toch om ver loopt als ze de wei mee uit moet. Ze lijkt het eng te vinden om weg te gaan van onze jaarling tinker merrie. En als ik ze apart zet om met haar in de paddock te oefenen moet ik de stroom op de draad zetten want ze gaat er anders dwars door heen om naar de jaarling te gaan. Ze schijnt bereden en betuigd te zijn dat weet ik dus niet zeker ze is pas 3 weken in Nederland ik heb haar van de importeur/ handelaar. Haar veulen is in Engeland achtergebleven en ze heeft haar staart beschadigd deze hield ze ook scheef maar hangt nu weer wat rechter. Daarom ga ik eerst zorgen dat ze me vertrouwd vanaf de grond en ze mij als leider gaat zien. Morgen hebben we onze eerste grondwerk les omdat ik het meteen goed wil doen met haar. Verder heeft ze al koliek gehad de eerste dag dat ze bij ons stond en begint de ontlasting nu pas een beetje normaler te worden. En ze heeft aften in haar mond dus met een bit wil ik nog niet beginnen. Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts met ons. Als jullie tips hebben hoor ik ze graag en ik probeer zoveel mogelijk te lezen over grondwerk.
WesternWay schreef:Sunshinedaan schreef:Kan iemand uitleggen hoe je je paard(je) voedsel leert weigeren?
Ik heb 2 kleintjes, die echt strontvervelend worden als ze snoepjes krijgen.
Als ik ze eerst leer ‘weigeren’, dan wordt het misschien wat minder vervelend.
Iemand tips?
Ik denk dat je dat beter wat algemener kunt aanpakken. Als mijn paard ongevraagd in mijn persoonlijke ruimte (opdringerigheid) zou komen dan laat ik haar gelijk achteruit gaan.
En dan pas wat geven als ze gepaste afstand houden
ninne1 schreef:Bedoel je het "in parkeren" om op te stappen?
Daar heeft Snuitable pas een video over gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=YnyU0VAKifs
Hier ben ik ook mee bezig, maar snapt ze ook nog niet....
WesternWay schreef:Sunshinedaan schreef:Natuurlijk Westernway... dat ik daar niet aan gedacht heb...![]()
Dank je
Graag gedaan! Hoe ging je les?
Klinkt als een leuk ‘project’ want je gaat zeker eer van je werk krijgen
WesternWay schreef:Wat een knappe mini’s! Het snoep weigeren is ook onnatuurlijk dus de knop moet misschien even om bij hem?
En sheeltje goede basis en voorbereiding is de helft van t werk voor later idd. Leuke paint heb jehoe groot is hij?
Ik ga vanavond weer met mijn quarter aan de slag. Ze heeft wat verlatingsangst naar mijn andere paard en ik heb in afgelopen jaren dit een beetje zo gelaten omdat ik thuis trainde of met allebei het bos in ging. Is er dus niet beter op gewordennu weer aan het oppakken.
Asvinia schreef:Hoihoi! Ik kom me ook graag melden! Ik heb twee pony's en wil wat serieuzer met ze aan het werk gaan, grondwerk lijkt me een mooie start.
Mijn Fjordenmerrie is echt een schat en leert vrij snel, ik ken haar dan ook wel haar hele leven al, dus ik kan haar net wat beter lezen dan mijn Shet. Met haar moet ik wel wat moeite doen om het boeiend te houden..
Mijn Shetje kan echter een behoorlijke hengst zijn en als hij geen zin meer heeft laat hij dit merken, dus ik wil daar toch wel graag even wat miscommunicatie rechttrekken.
[ [url=m/VPvk3r.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RJUrb8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het lijkt me leuk om hier wat mee te kletsen en een beetje te kunnen leren van elkaar
Sheeltje2 schreef:WesternWay schreef:Wat een knappe mini’s! Het snoep weigeren is ook onnatuurlijk dus de knop moet misschien even om bij hem?
En sheeltje goede basis en voorbereiding is de helft van t werk voor later idd. Leuke paint heb jehoe groot is hij?
Ik ga vanavond weer met mijn quarter aan de slag. Ze heeft wat verlatingsangst naar mijn andere paard en ik heb in afgelopen jaren dit een beetje zo gelaten omdat ik thuis trainde of met allebei het bos in ging. Is er dus niet beter op gewordennu weer aan het oppakken.
Yuri gok ik nu zo rond 1.60 vandaag even stappen door de pionnen met zadel ging weer top
[ [url=m/6DFnIc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Succes met het oppakken komt vast weer goed