Hoe mijn paard happy houden bij 2 maanden verplichte boxrust

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Hoe mijn paard happy houden bij 2 maanden verplichte boxrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:19

Ja ik bedoel dus, ala je het zelf niet ziet zitten om met dit paard nog een ook aan de hand te moeten stappen kan je hem bij een zwembad zetten en hem daar zij. Energie laten verbruiken met zwemmen, dan gaat ie ook minder gevaarlijk doen, en ws ook minder druk in de stal. Als ie dan ook nog s sneller geneest, kan je weer sneller met m aan de gang, win win dus, het is alleen kostbaar

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:54

en eventueel op een natuurlijke manier drogeren mat het gebruik van valerian en kamille? lijkt me wel handig als hij rustig is in zijn hoofd ook voor Eigen veiligheid.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:06

Ik heb haar nu inderdaad op Valeriaan en Kamille staan, dat gaat een stuk beter dan op magnesium! Kan haar in ieder geval weer fatsoenlijk uit haar weide halen e.d. Dat was even echt met gevaar voor eigen leven... }:)
We zijn rustig op aan het bouwen en het gaat inderdaad om het trainen van de pees. Ze lijkt zuiver maar is echt nog niet sterk volgens de scan.

Ik leun inderdaad veel op een ander paard die dan in stap mee gaat, dat werkt vrij goed. Ik heb wel veel gesnuif, gesnurk en af en toe flinke sprongen, maar ze rent niet steeds weg gelukkig. We gaan het opbouwen. ik mag er ook weer op als dat handiger is, maar wel maar 10/15 minuten alleen in stap en niet in de bak…

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:18

Mijn paard had een peesblessure, voor het eerst bij mij, maar al de 3e keer aan hetzelfde been. DA opperde inslapen, omdat het een terugkomende blessure zou blijven. Ik heb hem op het land gegooid met een vriendinnetje om "nog te genieten van de zomer maanden". Hij heeft slidings gemaakt, gebokt, zich achterlijk gedragen en ik heb met mijn handen voor mijn ogen staan kijken onder het mom "als hij maar geniet, stuk is hij toch al.."

Met de week knapte hij meer op en op het moment loopt hij zwaar in training en vliegt hij door de wedstrijden heen, terwijl al die weken stappen voor mijn besluit hem op het land te gooien is hij nooit beter gaan lopen.

Doe wat goed voelt en overleg met meerdere mensen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 12:32

Joscaa schreef:
Mijn paard had een peesblessure, voor het eerst bij mij, maar al de 3e keer aan hetzelfde been. DA opperde inslapen, omdat het een terugkomende blessure zou blijven. Ik heb hem op het land gegooid met een vriendinnetje om "nog te genieten van de zomer maanden". Hij heeft slidings gemaakt, gebokt, zich achterlijk gedragen en ik heb met mijn handen voor mijn ogen staan kijken onder het mom "als hij maar geniet, stuk is hij toch al.."

Met de week knapte hij meer op en op het moment loopt hij zwaar in training en vliegt hij door de wedstrijden heen, terwijl al die weken stappen voor mijn besluit hem op het land te gooien is hij nooit beter gaan lopen.

Doe wat goed voelt en overleg met meerdere mensen.

Wooow prachtig resultaat!!!

Ik ben nu ook weer volop aan het rijden en ja hoor zijn been houdt het. Ik ben wel voorzichtig en extra attent tot hier toe geen problemen meer. Is er in de toekomst toch nog een blessure dan vliegt hij de weide op en krijgt hij alle tijd die hij nodig heeft. Het is een super braaf tof paard dat alle kansen verdient! Ik hoop binnen een tijd ook te mogen schrijven dat hij zwaar loopt ;)

Toch stiekem jaloers hoor!!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 12:34

My_Chimanga schreef:
Ik heb haar nu inderdaad op Valeriaan en Kamille staan, dat gaat een stuk beter dan op magnesium! Kan haar in ieder geval weer fatsoenlijk uit haar weide halen e.d. Dat was even echt met gevaar voor eigen leven... }:)
We zijn rustig op aan het bouwen en het gaat inderdaad om het trainen van de pees. Ze lijkt zuiver maar is echt nog niet sterk volgens de scan.

Ik leun inderdaad veel op een ander paard die dan in stap mee gaat, dat werkt vrij goed. Ik heb wel veel gesnuif, gesnurk en af en toe flinke sprongen, maar ze rent niet steeds weg gelukkig. We gaan het opbouwen. ik mag er ook weer op als dat handiger is, maar wel maar 10/15 minuten alleen in stap en niet in de bak…

Super dat jouw paard ook aan het genezen is. Tijd doet wonderen en vooral niet te snel te veel vragen maar dat doe je niet. ;) Dus top bezig! Als je paard genezen is zeker laten weten he!!!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:20

Ik ga het zeker rustig opbouwen ;) maar ik heb haar wel op een wat groter land gezet, omdat ze zich juist op zo'n klein stukje inderdaad helemaal rot springt en slidings maakt… Nu zie ik haar geregeld een paar passen draven en galopperen, ze bokt ook lekker, ziet er gelukkig uit.
Komende week komt de osteopaat om te kijken of ze nog 'recht' is, voor zover ze dat was, of dat ze is gaan compenseren in haar lijf om het been te ontzien. Dan weer een paar dagen rustig en daarna ga ik echt proberen op te bouwen...

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 21:29

Wat leuk om te horen dat je paard gelukkig is. Daarvoor doen we het he! Bij mij komt morgen ook de osteo om mijn paard onder handen te nemen. Al die blessures hebben toch hun weerslag op het hele lijf. Mijn paard loopt nog steeds goed! Oef! Ben dood gelukkig.
Veel succes nog en hopelijk mag je er terug snel op!