Je maakt me trouwens jaloers! Bomproof, oplettend, licht op de hulpen, ...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik heb met mijn paarden level 1 en 2 doorlopen en zit momenteel in level 3. Voor wat ik zie, is het inderdaad erg gelijk, maar is Tristan natuurlijk iemand anders als een Pat Parelli en geeft hij er ook een andere persoonlijke touch aan. Ik ben in elk geval gecharmeerd! Joolien schreef:Wat ik van Tristan begrijp, is dat hij het paard niet lam maakt voor een bepaald object, maar dat hij het paard leert te kiezen om ipv vluchtgedrag op te zoeken, ontspanning op te zoeken. Imo is dat veel handiger, want dedingesen(rotwoord) is gewoon het paard zo lang blootstellen aan een object totdat het normaal wordt, maar dat kan met een nieuw, ander eng object weer helemaal overnieuw moeten.
) maar had hij ook een andere mening hierover. Maar ik heb me daar pas in verdiept en nog niet eerder, dus dat zal ik eerst even moeten natrekken. Het is wat met al die methodes. Stukjes van elkaar erin en toch ook veel nieuwe inzichten.
MargrietJonk schreef:Heb nu 4 x met mn sprinkhaan getraind.
Wat ik in t begin moeilijk vond is dr voorbenen laten 'behind and a crossen' .![]()
Het binnenachterbeen laten kruisen ging wat gemakkelijker.
Echter pakken we het redelijk goed op. Ik train niet langer dan een kwartiertje.
Proberen correct de beenzettingen, en gekookte spagetti te voelen dan is het weer klaar.
En als ik dan weer aankom met mn touwhalster en leadrope, en ik vraag haar om, dan zie je me
stalgenootjes echt zo raar aankijken van, wat doet ze nou. Waar is ze in hemelsnaam mee bezig...

erbij gepakt om te kijken of hij wilde ontspannen i.p.v. wegrennen en hij deed het!! Geen idee hoe ik dit voor elkaar heb weten te krijgen binnen 2 weken maar ik koester de vooruitgang!
. Na mn werk weer even oefenen. En vanavond eens rustig en geconcentreerd module 2 bestuderen.
). Hierdoor wordt vaak gezegd dat dat Parelli is, terwijl het eigenlijk gewoon de basis is in omgaan met paarden. (Basis waar ikzelf ook veel te weinig kaas van heb gegeten hoor, vandaar dat ik de cursus volg
)