Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cowboy55 schreef:Even wat perspectief: een week heeft 168 uur. Wat TS wil doen is maximaal 35 minuten per week. De andere 167 uur en 25 minuten staat 'ie bij zijn vriendjes. En ze heeft al aangegeven dat het beestje geen rondjes gaat hoeven lopen.
Zou ik dat zelf doen? Nee.
Maar hoeveel van ons gaan met een paard jonger dan 3 jaar een paar keer per week lekker een half uur of een uur wandelen? Hoeveel loopt, draaft en rent zo'n beest (met de meest rare sprongen tussendoor) als ie tussen zijn maten op de wei staat?
MarlindeRooz schreef:Dat linkje heb ik TS al eens gestuurd, maar ik vrees dat zij zich te veel laat beïnvloeden door haar zus voor wie het gewoon is om paarden heel jong te beleren.
MaximeFlame schreef:MarlindeRooz schreef:Dat linkje heb ik TS al eens gestuurd, maar ik vrees dat zij zich te veel laat beïnvloeden door haar zus voor wie het gewoon is om paarden heel jong te beleren.
Oeps, overheen gelezen, sorry! maar 1,5 is echt veelste jong TS, laat hem nog lekker genieten, je kan er nog lang genoeg van alles mee doen (mits je hem de kans geeft uit te groeien en puppy te zijn!)
mylittlejoy schreef:Cowboy55 schreef:Even wat perspectief: een week heeft 168 uur. Wat TS wil doen is maximaal 35 minuten per week. De andere 167 uur en 25 minuten staat 'ie bij zijn vriendjes. En ze heeft al aangegeven dat het beestje geen rondjes gaat hoeven lopen.
Zou ik dat zelf doen? Nee.
Maar hoeveel van ons gaan met een paard jonger dan 3 jaar een paar keer per week lekker een half uur of een uur wandelen? Hoeveel loopt, draaft en rent zo'n beest (met de meest rare sprongen tussendoor) als ie tussen zijn maten op de wei staat?
Uhm....volgens de redenatie van je eerste alinea kan ze er net zo goed op gaan zitten. Het tenslotte "maar 35 min. per week". <KNIP>
xSogno schreef:TS is nogal hardleers vrees ik.
Wat is er gebeurt met 'ik ga eerst goed leren rijden'.
Je hebt al meerdere malen bewezen lang niet genoeg te weten voor een eigen paard en daarnaast te hardleers te zijn om hulp of advies aan te nemen van mensen met goede kennis.
Deze pony gaat hier van de dupe zijn. Erg jammer.
Dit beestje is nog lang niet klaar om zoveel in handen te zijn en zo hard te werken. Dat is niet goed voor zijn lijf en geest. Je gaat hem echt bechadigen op deze manier.
Even een borsteltje er over heen twee keer per week, af en toe eens een kort wandelingetje is veel beter.
mylittlejoy schreef:Cowboy55 schreef:
Uhm....volgens de redenatie van je eerste alinea kan ze er net zo goed op gaan zitten. Het tenslotte "maar 35 min. per week". <KNIP>
Uhm.....logisch redeneren is niet je sterkste kant?
En je hebt NATUURLIJK gelezen wat TS bedoelt als ze het heeft over longeren, zodat je een beetje gefundeerd reageert?
Nogmaals: ik zou het met mijn paard ook niet doen. Dat gezegd hebbende betrap ik hier met kinderlijk gemak zomaar minstens 7 mensen die aantoonbaar maar iets roeptoeteren zonder fatsoenlijk gelezen te hebben wat TS schrijft. Typisch gevalletje van meeschreeuwen met de massa. Ben ik allergisch voor want leidt tot nare dingen in de samenleving (minder!, minder!, minder!) .
Citaat:Het beestje is er met 19 maanden gewoon nog niet fysiek of mentaal klaar voor om gelongeerd te worden. Losrennen in de wei is onbelast, longeren is belasting. Dat moet je gewoon niet doen met zo'n jong ding. Een paar keer per week heel even wandelen, als TS dan zonodig wat wil doen, is meer dan zat. Dan over ruim een jaar kan ze eens voorzichtig beginnen met longeren.