Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bhriseis schreef:Osmo, wat grappig, de mijne is ook zo veel dapperder onder het zadel. Alsof ze zich dan haast verantwoordelijk voelt voor de ruiter, en er haar beste beentje voor zet? Ik mag ohz ook echt vertrouwen op haar intelligentie en inschattingsvermogen: als iets geen goed idee is om te doen, zie ik haar oortjes extra gefocust staan en doet ze het niet. We oefenen nu in rijden met mijn 3jarige als handpaard. Vraag ik een oefening waarbij zij blijkbaar weet dat mijn driejarige zou durven klieren, zegt ze duidelijk: nee baas, ik begrijp wat je vraagt, maar dat is geen goed idee. Dan geef ik haar een schouderklopje, want zo'n eigen inbreng apprecieer ik helemaal
arans schreef:Hier ook iemand met een Lbi. Ik doe nog weinig grondwerk, dus ik haal veel uit jullie tips!
Nu ben ik precies hetzelfde, dus daarin passen we wel bij elkaar. Trainingen houd ik altijd kort. En idd wat jullie zeggen dat ze met weinig signalen dingen laten merken.
Zo kan ze in de training bij een moeilijke oefening ineens explosief worden op alleen een stemhulp, terwijl ik andere keer drie keer de hulp moet geven voordat ze iets doet.
Verder vind ze mennen niet zo leuk en rijden wel, nouja dan mag ze lekker rijden.